    From: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Ogniskowa - glebia ostrosci
    Date: Thu, 3 Jun 2010 17:38:59 +0000 (UTC)

    On Thu, 3 Jun 2010 19:15:28 +0800, Marcin Debowski wrote:

    > Bo jest to definicja językowo naturalna (wprost), która może być
    > zrozumiała przez każdego i jest dodatkowo równorzędna definicji
    > krażkowej - poziom braku doprecyzowania jest podobny.

    Ekhm... ;)

    > Przepraszam, a Ty nie?

    Ja nie.

    > Przecież to w znakomitej większości przypadków jest wysoce intuicyjne
    > i głównie dlatego się tu burzę.

    Intuicyjne? Ja to moze na czuja ogarniam w kilku szerokich stalkach
    hiperfokalna, ale jakbym mial dla jakiegos jasniejszego tele cokolwiek
    spekulowac -- leze. Juz wlasciwie 50mm na malym obrazku zaczyna byc
    trudne, potrafisz tak z glowy strzelic jak trzeba domknac 50ke zeby miec
    powiedzmy pol metra GO z dystansu 1.5m? Nawet tak dla typowych CoC
    1/1500-1/1000 kadru jakie się zwykle przyjmuje?

    > Dodatkowo co, jak robisz zdjęcia to operujesz na poziomie krążków i
    > wzorów czy też patrzysz przy pełnej dziurze, dziurze przymkniętej i
    > oceniasz?

    DOF preview to IMO za malo, chyba ze celem jest foto na www, albo 10x15.
    Na matowce ponizej sredniego to g* widac, a LV jest zbyt wolny w sensie
    interfejsu, zeby jezdzic po kadrze i patrzyc czy tu i tam jest tak ostro
    jak chce...

    Ale zdarzalo mi się w terenie nierzadko odpalac DOFowe liczydelko w
    javie w komorce :-)
    Zdarzalo mi się rowniez, siedzac nad kalkulatorem GO, sprawdzac co poeta
    mial na mysli rzezbiac skale GO na szkle. Ot tak, zeby wiedziec czy moge
    na tych kreskach polegac, czy dla pewnosci dac ten f-stop zapasu.

    > Zdarza się :)

    Ja focac otworkami tez się GO nie przejmuje :-)

    --
    Michał http://kbns.digart.pl/

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns