  • Data: 2009-12-28 08:59:14
    Temat: Re: Odwolali trojpodzail?
    Od: Piotr Karocki <p...@i...org> szukaj wiadomości tego autora

    "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:
    > Ale panie i panowie nie ma co plakac zawsze byla sztuka ludyczna
    > dla wiesniakow, proli, ludzie niskiego wyksztalcenia oraz sztuka
    > wysoka dla ludzi o troszke wyzszym i bardzo wysokim poziomie
    > percepcji. Zyjemy w czasach popkultury i otacza nas sztuka niska, bo
    > 90% z nas odbiorcow jest prostakami (bez obrazy dla nikogo).
    I tylko sztuka wysoka jakos sie wycofala, stala sie jeszcze bardziej
    elitarna (moze nawet juz nie elita, a plejada), zas zniknela zupelnie
    "sztuka normalna", pomiedzy wysoka a niska. Nie ma juz sztuki uzytkowej...
    drobiazgow codziennych, ktore byly nie tylko funkcjonalne (co czasem
    jeszcze jest i dzisiaj), ale i ladne.

    > To jest wszedzie, idzcie do sklepu i sprobujcie kupic zwykla
    > klamke do drzwi... ja oblazlem kilka sklepow i wszedzie byly te
    > same gowniane wydziwniaste klamki, moze z dwa modele byly w miare
    > proste, ladne i eleganckie.
    Ja sobie zostawilem podstawowe, prymitywne klamki aluminiowe z wczesnych
    lat '70. Jakos jest najwygodniejsza w chwycie... :)

    januszek <j...@p...irc.pl> wrote:
    > Wystarczy obejrzec ichnie i nasze strony portali informacyjnych. U nas
    > reklama jest agresywna i zniechecajaca a tam dyskretna, nienachalna ale
    > chyba bardziej skuteczna.
    To akurat jest efektem zdaje sie tego, ze tam juz nie musza sie popisywac
    ze potrafia zrobic ze miga, brzeczy, i skacze po ekranie. Oni juz przez ten
    etap przeszli, moga po prostu przekazac informacje.
    A poza tym kiedys odbyl sie proces, jak migajacy GIF spowodowal wyzwolenie
    ataku epilepsji, i facet spadl z krzesla i sie potlukl. Proces przegrany
    przez witryne, na ktorej ony GIF sie znajdowal.
    Byc moze od tego czasu, ale na pewno od dosc dawna, w zaleceniach dla
    webmasterow jest okreslona czestosc zmian na ekranie, tyle Hz ok, a tyle Hz
    nie wolno.
    W PL sie do tego oczywiscie nie stosuja, bo webmasterzy sa na etapie
    chwalenia sie czego to oni nie potrafia. Ale to minie... nowobogactwo
    przechodzi po jednym czy dwu pokoleniach... :)
    Inna rzecz, ze tak mija gdy nowobogacki jest otoczony przez
    "starobogackich", ma skad czerpac wzory. Byc moze jak jest otoczony przez
    samych nowobogackich, to beda musieli te wzory ponownie odkryc, czyli moze
    z 10 pokolen... ale one wroca, na pewno.

    "b...@n...pl" <b...@n...pl> wrote:
    > Sztuka wysoka zawsze byla trudniej dostepna. Wymagala wysilku.
    Cytuje: (Wytwory kultury) pochodzą od intelektu, ale i przeznaczone dla
    ludzkiego intelektu. Wyższy stopień kultury - więcej tego intelektu,
    odbiorca musi być do tego przygotowany.
    Antykultura - wytwór kultury, który źle robi innym, niszczy człowieka. Np.
    obóz koncentracyjny.
    Nie tylko stopień intelektualizacji się liczy, ale i co robi innym.

    "b...@n...pl" <b...@n...pl> wrote:
    > Ogolnie wszystko ginie w reklamie.
    Jak mi sie marzy "miesiac bez bilboardow i reklam". Jak niedziela ustawowo
    wolna od pracy, tak moglby byc jeden miesiac w roku z zakazem reklamy.
    Najlepiej grudzien :)