    Date: Tue, 24 Feb 2015 04:37:53 +0100
    From: Maciek <m...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Odstraszanie gołębi

    Użytkownik Cezar napisał:
    > Cześć,
    >
    > Poszukuję najskuteczniejszej (i cichej) metody na odstraszanie gołębii.

    Cześć,
    Przede wszystkim pamiętaj, że te ścierwa są w Polsce pod ochroną, więc
    wszelkie próby strzelania do nich rób bez świadków. Zawsze się znajdzie
    jakiś wielbiciel obsranych parapetów, który Ciebie podp... gdzie trzeba.
    Wezwą policję, gdy zobaczą trupa ze śladami postrzelenia z wiatrówki.
    Nawet gdy spółdzielnia wywiesza zakaz dokarmiania, to znadzie sie
    ekodebil informujący wszem i wobec, że nie mają do tego prawa itp.
    Jeżeli w pobliżu są dokarmiacze, pozwalający na gniazdowanie, to masz
    przesrane - dosłownie :-)
    Po drugie skuteczne są tylko metody mechaniczne, czyli montaż z głową i
    blokowanie dostępu.
    Sam walczyłem z dziadostwem na swoim balkonie, parapetach i doszedłem do
    montowania kolczatek oraz drutu. Zacząłem od czarnych kruków z plastiku
    i to wystarczyło na parę miesięcy. Potem się przyzwyczają i nawet mi
    nasrały na jednego z nich. Bydlaki są inteligentne i widzą, że kruk się
    nie rusza. Gdyby był ruchomy, to co innego.
    Nie pomaga odstraszanie chemiczne - preparat Arox jest nieskuteczny.
    Pięknie działają kolczatki, bo po prostu uniemożliwiają siadanie. Nie
    przyklejam ich na stałe, bo czasami ten parapet trzeba umyć, więc
    dokleiłem do nich magnesy i po kłopocie.
    Pozostaje ochrona balkonu - siatka, panele itp na bokach, drut
    rozciągnięty na górnej części barierki, uniemożliwiający siadanie. Gdy
    znikam na dłuższy czas, to rozciągam druty do wieszania prania i nie
    mogą wlatywać do środka.
    Piszesz, że włażą pod panele. Rozciągnij siatkę lub linki i nie wejdą.
    Słyszałem jak działają odstraszacze akustyczne - odtwarzają krzyk
    jakiegoś drapieżnika ale nie sądzę, żeby coś takiego zachwyciło moich
    sąsiadów.
    Dziwne, że musisz czekać na rusztowanie, żeby tam się dostać. Jak
    czyścisz rynny, co robisz, gdy przytka się kominek wentylacyjny? Jak
    panel się uszkodzi, to czekasz kilka miesięcy, żeby sprawdzic dlaczego
    nie działa? Pachnie mi to jakimś partactwem. Kup wędkę i machaj ponad
    dachem jakąś szmatą. Jak już założyły gniazda, są jajka, młode to
    oficjalnie nie masz prawa ich niszczyć, nawet straszyć. Oficjalnie ...