  • Data: 2016-01-07 15:54:49
    Temat: Re: Odsiarczanie akumulatora
    Od: c...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 7 stycznia 2016 15:36:21 UTC+1 użytkownik Czesław Wiśniak napisał:
> [...]
    funkcji automatycznego odsiarczania?

    dłużej, niż teraz - wygląda, że już nie ma pojemności. Czasami przez kilkanaście dni
    jeżdżę tylko na krótkich trasach (3 do 4 km) i biedak nie może się w aucie doładować.

    > Czasem takie ładowarki są w stanie trochę pomóc, uruchamiając program
    > "odsiarczania" ale tylko wtedy jeśli akumulator ma niskie napięcie,
    > czyli jest wyładowany i kryształy siarczanów są małe. Tam jest napisane.

    Czyli przed uruchomianiem automatu odsiarczania, należałoby akumulator rozładować do
    dopuszczalnego minimum?

    > Ile lat ma ten akumulator? Czy masz dostęp do elektrolitu, żeby
    > sprawdzić gęstość po naładowaniu?

    Centra Futura, coś ok. 54Ah.
    Ma "czapkę", ale z gwizdkami. Pisze, żeby nie otwierać, bo grozi całkowitym
    zniszczeniem. Więc nie siłowałam się. Wygląda, że coś mocno trzyma, i to nie tylko
    odpowietrzniki.
    Starsze Centry miały czapkę, ale zdejmowaną, zintegrowaną z koreczkami. Tam nie było
    problemu.

    > Tak czy inaczej dobrą ładowarkę warto mieć, niekoniecznie z dużym prądem
    > ładowania, bo cena wtedy idzie w górę.

    Szkolna wiedza mówi, że im mniejszy prąd ładowania, tym lepiej dla akumulatora. Oraz,
    żeby nie przekraczać prądu 1/10 pojemności.

    Kolega, który ma ten prostownik, ma akumulatory już ponad 10-letnie. Mówi, że
    profilaktycznie raz na jakiś czas podpina akumulator. Może to rzeczywiście działa?
    Ale on jest po ogólniaku, a ja po technikum ;)

    Pozdrawiam.
    Jolka