  • 91. Data: 2011-02-01 15:22:30
    Temat: Re: pierwszeństwo na skrzyżowaniu
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    W dniu 2011-02-01 15:14, Myjk pisze:
    > 2011-02-01 14:07:27 "Michał \"HoMMeR\" Paszek"

    > Niektórzy używają tego stwierdzenia jako panaceum na "nierozwiązywalne"
    > sytuacje drogowe. "Jak się nie da inaczej, to jechać zgodnie z regułą
    > prawej ręki." Jak widzisz, Ty też zaaplikowałeś to "lekarstwo" bez
    > sensu -- właśnie przez to mam uczulenie na ten tekst i to mi się nie
    > podobało. :)

    Zresztą dla mnie od sformułowania "reguła prawej ręki" zdecydowanie
    lepiej brzmi np. sformułowanie "reguła korkociągu". :-D
    MSPANC. ;-)

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 92. Data: 2011-02-01 15:23:42
    Temat: Re: Odp: Odp: pierwszeństwo na skrzyżowaniu
    Od: "A2" <q...@q...pl>

    Użytkownik "Lewkas" <w...@d...pl> napisał w wiadomości

    > Dlatego, bo z jego strony nie ma oznakowania, więc skrzyzowanie
    > dla niebieskiego jest równorzedne.

    Czy brak oznakowania D1 implikuje, że droga nie jest z pierwszeństwem?

  • 93. Data: 2011-02-01 15:23:54
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Tue, 1 Feb 2011 15:14:39 +0100, "A2" <q...@q...pl> wrote:

    >Ze względu na bezpieczeństwo znak D1 musi tam stać (i stał dopóki nie został
    >przewrócony). I będzie niedługo znowu tam stał, odpowiednie służby wkrótce
    >do postawią.

    Ciekawe czy D-1 przekonałby kierowcę "dostawczaka", skoro A-7 nie dał
    mu nic do myślenia.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 94. Data: 2011-02-01 15:28:38
    Od: "A2" <q...@q...pl>

    > tak, zwłaszcza jeżeli obejmuje kilka następnych skrzyżowań

    Z tym nie polemizuję, to oczywiste.

    > na ilość kolizji wpływa bliska zeru statystyczna znajomośc przepisów i
    > jazda na pałę.

    To też, ale tam jest chyba problem z dobrą widocznością.

    > A D1 na tym skrzyżowaniu nie jest potrzebny a nawet jak dla mnie -
    > niebezpieczny.

    Być może lepiej aby stał na początku tej drogi, nie wnikam. Jednak
    bezsprzeczne jest, że musi na tej drodze być.

  • 95. Data: 2011-02-01 15:33:01
    Od: "A2" <q...@q...pl>

    Użytkownik "R2r" <b...@m...net.pl> napisał w wiadomości
    > Ale nie dziwię się, bo w sumie już wszystko na temat napisano, a autor
    > wątku drąży i drąży, podpierając się zasadami... jazdy na pamięć i
    > domysłami zamiast zasadami ruchu drogowego i zdrowego rozsądku. :-)

    Ja jestem przekonany o swojej racji i to, że niebieski ma pierwszeństwo.
    Jednak prawo jazdy robiłem dawno temu, a nuż się coś w przepisach od tego
    czasu zmieniło? :) Oczywiście żartuję, jestem na bieżąco z przepisami :) Nie
    jeżdżę na pamięć, tylko stosuję się do znaków i przepisów, używam zdrowego
    rozsądku, co w opisywanej sytuacji uczyniłem.

  • 96. Data: 2011-02-01 15:36:20
    Od: PJ <p...@g...com>

    //Ciekawe czy D-1 przekonałby kierowcę "dostawczaka", skoro A-7 nie
    dał mu nic do myślenia.

    w żadnym wypadku, logika podobna jak u mistrzów którzy jadąc prosto
    wymuszają pierwszeństwo na skręcających w lewo (kierunek A-B zgodny z
    oznakowaniem) tradycyjna wymówka: ale on przecież skręcał w lewo :-)

    http://tnij.org/fdhdgd

    P.

  • 97. Data: 2011-02-01 15:45:32
    Temat: Odp: Odp: Odp: pierwszeństwo na skrzyżowaniu
    Od: "Lewkas" <w...@d...pl>

    Użytkownik "A2" <q...@q...pl> napisał w wiadomości

    > Czy brak oznakowania D1 implikuje, że droga nie jest z pierwszeństwem?
    Dojezdżasz do skrzyżowania na którym nie ma oznakowania od twojej
    strony, więc dla ciebie jest to skrzyżowanie rownorzedne i na pewno
    musisz przepuscić jadących z twojej prawej. Jezeli sam skrecasz w prawo
    to oczywiście przepuszczasz tylko pieszych.

  • 98. Data: 2011-02-01 15:53:39
    Temat: Re: Odp: Odp: Odp: pierwszeństwo na skrzyżowaniu
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 1 Feb 2011 15:45:32 +0100, Lewkas napisał(a):

> [...]
    > musisz przepuscić jadących z twojej prawej. Jezeli sam skrecasz w prawo
    > to oczywiście przepuszczasz tylko pieszych.

    taaa... ten po prawej ma znak A-7 i w efekcie obydwaj stoicie tam do
    usranej śmierci.
    W twoim świecie musi być pełno szkieletów na skrzyżowaniach...

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 99. Data: 2011-02-01 15:56:22
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    W dniu 2011-02-01 15:33, A2 pisze:
> [...]
    > przepisami :) Nie jeżdżę na pamięć, tylko stosuję się do znaków i
    > przepisów, używam zdrowego rozsądku, co w opisywanej sytuacji uczyniłem.
    No więc czego jeszcze oczekujesz? :-)
    Niebieski (jak rozumiem to Ty) jechał po drodze z pierwszeństwem, choć
    mógł (i nawet powinien) tego pierwszeństwa nie być pewien ze względu na
    brak znaku D-1. Nie wiem co skłoniło Cię do napisania bzdury o tym, że
    A-7 nakazuje czerwonemu ustąpić pierwszeństwa tylko z prawej strony.
    Taki obowiązek czerwony miałby gdyby znaku A-7 na jego drodze nie było i
    implikowałoby to również obowiązek ustąpienia pierwszeństwa czerwonemu
    przez niebieskiego. Jednak A-7 jednoznacznie nakazuje ustąpienie
    pierwszeństwa przez czerwonego wszystkim jadącym drogą do której się
    zbliża (brak tabliczek zmieniających przebieg drogi z pierwszeństwem
    implikuje, ze chodzi o drogę prostopadłą do jego drogi).
    Niebieski ze względu na brak D-1 zbliżając się do skrzyżowania powinien
    być przygotowany na konieczność ustąpienia pierwszeństwa czerwonemu.
    Czerwony powinien ustąpić pierwszeństwa niebieskiemu ze względu na A-7
    na swojej drodze. Niebieski zatem widząc, że czerwony ustępuje mu
    pierwszeństwa i dodatkowo widząc tył znaku A-7 na jego drodze, z
    zachowaniem szczególnej ostrożności, korzysta z przysługującego mu
    pierwszeństwa. Tak to powinno wyglądać. Wyglądało dodatkowo (z Twojej
    relacji) tak, że zachowanie przez niebieskiego szczególnej ostrożności
    pozwoliło na uniknięcie kolizji, na skutek zignorowania przez czerwonego
    znaku A-7.
    I to wszystko. Dalsze rozważania co kto wie, że gdzie i kiedy stał jaki
    znak a jakiego nie było są pozbawione sensu.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 100. Data: 2011-02-01 16:08:05
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    > Przeczytaj całe rozporządzenie.

    Dziękuję za konkretną odpowiedź. Może numer paragrafu?

    Piotr