  • 51. Data: 2011-02-27 12:35:11
    Temat: Re: Odp: Odp: ładowanie akumulatora
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 27 Feb 2011 11:48:16 +0100, xxxx wrote:
    >Był 26 luty 2011 roku (sobota) gdy o godz. 16:03, wszystkim znany *J.F.*
    >A skąd ty wziąłeś te dane o 100 A w pierwszych sekunadch. Nie ośmieszaj się
    >jesli nie znasz zagadnień związanych z akumulatorem i jego ładowaniem.
    >Aby Dawno się tam nie uśmiałem. Pewnie nie masz pojęcia co to opór
    >wewnętzrny akumulatora i jakiego on jest rzędu oraz jak wpływa na prąd
    >ładowania.

    Takiego rzedu ze daje 300A przy spadku napiecia z 12.5 do 10V, to ile
    poplynie przy wzroscie napiecia z 12.5 do 14.5V ?

    A potem przeczytaj watek w calosci, albo poszukaj "miernik cegowy" w
    niedawnych postach na grupie.

    J.

  • 52. Data: 2011-02-27 15:25:22
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    xxxx <a...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > Aby Dawno się tam nie uśmiałem. Pewnie nie masz pojęcia co to opór
    > wewnętzrny akumulatora i jakiego on jest rzędu oraz jak wpływa na prąd
    100A to dane szacunkowe. Pokazujące rząd wielkości. Że to nie jest 5A ani
    500A. W przeciętnym wspólczesnym samochodzie na mniej więcej tyle pozwoli
    alternator. Tak że się nie czepiaj bo nie napisał że to jest 87,26A. Jeśli
    jeździsz małym fiatem z alternatorem to będzie z 5 rzy mniej niż te 100A. W
    nim jest alternator 350W. Ale za to w jakiejś super furze z w której jakieś
    cudowne fotele są założone i duży wzmacniacz do radia, elektryczna nagrzewnica
    typu farelka żeby od razu było ciepło. To musi być alternator o mocy
    pozwalającej na użycie tego na wolnych obrotach i nie ma prawa zabraknąć
    prądu. Wtedy latem po odpaleniu jak te wynalazki nie są użyte to prąd
    ladowania może pzrekroczyć pierwszych sekundach 300-400A.

  • 53. Data: 2011-02-27 19:30:59
    Od: e...@x...pl

    Dnia Sun, 27 Feb 2011 14:25:22 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):

> [...]
    > prądu. Wtedy latem po odpaleniu jak te wynalazki nie są użyte to prąd
    > ladowania może pzrekroczyć pierwszych sekundach 300-400A.

    ta... no opowiadaj dalej. To bardzo interesujące. Pokaż mi jeszce
    charakterystykę przywołanego u alterantora. Oczywiście nie chodzi o czołg.

  • 54. Data: 2011-02-27 21:33:09
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    e...@x...pl napisał(a):

    > ta... no opowiadaj dalej. To bardzo interesujące. Pokaż mi jeszce
    > charakterystykę przywołanego u alterantora. Oczywiście nie chodzi o czołg.
    Podstawę prawną też chcesz? Sprawdzilem i nie mam Cie wpisanego do dowodu to i
    szukać za Ciebie nie będę. Poza tym Ty najmądrzejszy we wsi jesteś i byś nie
    wierzył bo ojce inaczej mówili.