    From: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Odp: Grupa się starzeje ;P - nowości Nikona
    Date: Fri, 12 Feb 2010 19:08:51 +0100

    Użytkownik "Profesor Nic" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:cd05eb6d-029e-40e1-811f-7ed5c2477aea@z26g2000yq
    m.googlegroups.com...

    Masz rację, co do cen Nikona, że są wysokie.
    Ale tak było zawsze.
    Jak kupowałem F100 i 80-70AFS to za tę samą cenę mogłem mieć topowego EOS-a
    na film z analogicznym szkłem. Wcześniej np. F801 też kosztował sporo więcej
    niż konkurencja.
    Mam wrażenie, że Nikon poczuł iż odrobił straty w segmencie puszek DSLR, i
    odpuści sobie tanie rozwiązania"pro", mające przyciągnąć amatorów tego
    systemu.
    Bo 16-35/4 - jak to zauważyli niektórzy - zbyt tani nie będzie. I
    podejrzewam, że reszta szkieł "f4" też nie będzie tania.
    Czy za ceną pójdzie jakość - zobaczymy, choć mam nadzieję, że tak. Bo na
    zamianę sytemu mnie nie stać, więc mam nadzieję, że chociaż skompensują mi
    koszty jakością.
    Z drugiej strony amatorskie szkła do DX są całkiem całkiem. Póki co nie ma
    zbyt wiele dobrych budżetowych szkieł do FX. Nie sądzę, aby szybko się
    pojawiły.