  • Data: 2010-02-12 23:26:25
    Temat: Re: Odp: Grupa się starzeje ;P - nowości Nikona
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    news:573bbb90-b1b4-4166-a3bf-b6340f9642ab@d37g2000yq
    a.googlegroups.com...
    On 12 Feb., 17:29, "m0w" <c...@g...pl> wrote:

    >dla przykladu mam taka tabelke z pomiarow
    >podam najlepszych 5 wynikow w kazdym systemow - sa to wypadkowe
    >pomierzonych wielu parametrow optycznych - mtf w centrum i na
    >krawedziach przy roznych przyslonach , AC , bledy geometryczne , koma
    >itd.

    Czyli generalne vidzimisie autorów testu.
    Jeżeli chodzi o tytułowy 24/1,4 wysokie wartości MTF przy otwartej
    przysłonie są kluczowe. Bo po to kupuje się takie szkło, żeby wykorzystać
    jego specyficzne możliwości w zakresie budowania planów obrazu. Dla innego
    obiektywu cenniejsza może być ostrość po lekkim, a nawet mocnym przymknięciu
    ( aby uzyskać dużą głębię). Przyjęcie zunifikowanych kryteriów dla szkieł o
    różnych zastosowaniach to lekkie nieporozumienie.
    BTW kupiłem niegdyś kilka szkieł kierując się takimi testami (z ColorFoto,
    oidp) i większej porażki bym nie zaliczył, gdybym specjalnie chciał kupić
    szrot :)