  • Data: 2013-08-17 09:30:54
    Temat: Re: Odebrano mi zawod
    Od: Jan45 <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-08-17 01:11, Mariusz [mr.] pisze:>

    > Tak, oczywiście - to tylko część wielkiej cyfrowej rewolucji, której
    > skutków do końca nikt jeszcze nie jest w stanie przewidzieć.
    > (...)

    Przewidywanie do końca jest z zasady niewykonalne.
    Obawiam się, że nawet sam Stwórca nie przewidział
    wszystkiego.

    Można jednak to i owo sobie wyobrazić, na podstawie
    znajomości ludzkiej natury. Na razie cyfrowe zabawki
    są atrakcyjne i budzą zainteresowanie. Tu i tam można
    już zauważyć początki przesilenia. Tak jak to pisałem
    o architektach, tak i w dziedzinie obrazu i dźwięku
    dochodzimy do etapu uspokojenia emocji i dostrzegamy,
    że narzędzia cyfrowe są takim młotkiem, którego można
    używać z pożytkiem, ale też i bez sensu.

    Poszukiwanie sensu to jest nadzieja dla fachowców,
    w tym dla tego narzekającego fotografa. Pisał o tym
    Mroczek, autor "Książki o fotografowaniu". Trzeba
    korzystać z zalet cyfrowej techniki, ale trzeba się
    też tego nauczyć. A to już jest wyższy poziom świadomości,
    nie dla leni, którym się wydaje, że komputer wszystko
    za nich zrobi, z myśleniem włącznie.

    Rzecz jasna przybywa amatorów fotografii, którzy
    nie chcą rywalizować na rynku usług, ale chcą dobrze
    fotografować - dla siebie. Czy stanowią oni zagrożenie
    dla dochodów tego fotografa, czy innych zawodowców?
    Jestem przekonany, że nie stanowią. Fotografują dla
    przyjemności. Mogą oni natomiast wymóc na zawodowcu
    wyższą jakość, na przykład publikując w sieci swoje
    zdjęcia. W ten sposób mogą sprawić, że zawodowiec
    się bardziej postara. A to dobrze, według mnie.

    Pozdrawiam,
    Jan