  • 1. Data: 2013-08-14 12:39:20
    Temat: Odebrano mi zawod
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    http://www.tokfm.pl/Tokfm/1,103085,14398600,Tomaszew
    ski_o_fotografii__Odebrano_mi_zawod__Dzis.html

    Kupujecie polprofesjonalny sprzet, trzaskacie zdjecia i odbieracie
    ludziom prace i satysfakcje.

    J.

  • 2. Data: 2013-08-14 13:14:37
    Temat: Re: Odebrano mi zawod
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2013-08-14 12:39, J.F. wrote:

    > http://www.tokfm.pl/Tokfm/1,103085,14398600,Tomaszew
    ski_o_fotografii__Odebrano_mi_zawod__Dzis.html

    > Kupujecie polprofesjonalny sprzet, trzaskacie zdjecia i odbieracie
    > ludziom prace i satysfakcje.

    Co tam jakiś Tomaszewski... ważne, że teraz niemal każdy ma możliwość
    spełnić się jako fotograf.
    I to jest piękne!
    I o to chodzi :-)

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info

  • 3. Data: 2013-08-14 13:37:35
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-08-14 13:14, quent pisze:
    > Co tam jakiś Tomaszewski... ważne, że teraz niemal każdy ma możliwość
    > spełnić się jako fotograf.
    > I to jest piękne!
    > I o to chodzi :-)

    A komu mało sukcesu bycie fotografem, wciąż procent muzyków, pisarzy,
    nawet filmowców w społeczeństwie jest niższy. Zawsze można się
    przerzucić, albo - już całkowita awangarda - robić kilka rzeczy na raz :)

    --
    pozdrawia Adam
    /patrząc na niewolników idei zastanawiam się, czy im współczuć, czy

  • 4. Data: 2013-08-14 14:02:13
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    net...

    > Kupujecie polprofesjonalny sprzet, trzaskacie zdjecia i odbieracie
    > ludziom prace i satysfakcje.

    Jeśli amator jest w stanie odebrać pracę zawodowemu fotografowi to tamten
    nigdy nie powinien był zostać zawodowym fotografem.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 5. Data: 2013-08-14 14:06:08
    Od: Piotr Karocki <p...@i...org>

    "Ergie" <e...@s...pl> wrote:
    > Jesli amator jest w stanie odebrac prace zawodowemu fotografowi to
    > tamten nigdy nie powinien byl zostac zawodowym fotografem.
    Nie masz racji.
    Bo tu jest kwestia tych, co wstawiaja do wiadomosci (np. gazety) etc.
    zamiast profesjonalnych zdjec amatorskie pstrykanie - zakladajac, ze
    czytelnik jest juz dostatecznie oglupiony i roznicy nie zauwazy, a
    "przeciez jest taniej".

    To troche jak ostatnio modne hasła mediów: "sami nie mamy dziennikarzy,
    nie stac nas, znajdz dla nas temat i napisz za nas artykul - my go chetnie
    ci potem sprzedamy"...

  • 6. Data: 2013-08-14 14:27:17
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2013-08-14 14:02, Ergie wrote:
    > Jeśli amator jest w stanie odebrać pracę zawodowemu fotografowi to
    > tamten nigdy nie powinien był zostać zawodowym fotografem.

    Co to za karkołomna "konstrukcja"?

    *Każdy* może zostać zawodowym fotografem o ile znajdzie się ktoś kto
    zechce mu za jego usługi zapłacić.
    Skończyły się poronione czasy, w których jakaś instytucja decydowała o
    tym kto będzie a kto nie zajomał się zawodowo tym lub tamtym.

  • 7. Data: 2013-08-14 14:41:21
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Piotr Karocki" napisał w wiadomości grup
    .168...

> [...]
    > zamiast profesjonalnych zdjec amatorskie pstrykanie - zakladajac, ze
    > czytelnik jest juz dostatecznie oglupiony i roznicy nie zauwazy, a

    Skoro czytelnik tej gazety chce taniej to ma taniej. Są też inne gazety
    których czytelnik chce lepiej i ma lepiej. A że w tych lepszych gazetach nie
    będzie miejsca dla wszystkich tzw. "artystów" fotografów to pozostaną
    najlepsi.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 8. Data: 2013-08-14 14:45:06
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup

> [...]

    > Skończyły się poronione czasy, w których jakaś instytucja decydowała o tym
    > kto będzie a kto nie zajomał się zawodowo tym lub tamtym.

    Oczywiście masz rację. Po prostu dostosowałem się do artykułu w którym pada
    to nieszczęsne sformułowanie o "odbieraniu pracy". Jak najbardziej jestem za
    otwartością wszystkich zawodów i prawdziwą konkurencją. Chodzi mi ot o że
    skoro ktoś tej konkurencji nie wytrzymuje to często znaczy że minął się z
    powołaniem.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 9. Data: 2013-08-14 15:01:17
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2013-08-14 14:45, Ergie wrote:
    >Chodzi
    > mi ot o że skoro ktoś tej konkurencji nie wytrzymuje to często znaczy że
    > minął się z powołaniem.

    Niekoniecznie.
    P. Tomaszewski może i jest nawet wybitnym fotografem.
    Po prostu zajęcie to spowszedniało i spopularyzowało się tak bardzo, że
    takich wybitnych nagle pojawiło się na tyle wielu, że p. Tomaszewski
    mogł się wtopić w ten tłum i.... przepaść ;-)

  • 10. Data: 2013-08-14 16:46:31
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > http://www.tokfm.pl/Tokfm/1,103085,14398600,Tomaszew
    ski_o_fotografii__Odebrano_mi_zawod__Dzis.html

    > Kupujecie polprofesjonalny sprzet, trzaskacie zdjecia i odbieracie
    > ludziom prace i satysfakcje.

    Tak to jest, gdy ktoś jest niezdecydowany...

    Już 10 lat temu p. Tomaszewski wypowiadał się o cyfrze, wówczas
    wszystkie sznurki były w jego rękach. Mógł wtedy jednoznacznie przeciąć
    ten wrzód i dziś nie miałby tego kłopotu... (chlasnąć raz a dobrze
    krytyką po tej cyfrze, to do dziś nikt by tego nie używał... :)

    http://fototapeta.art.pl/2003/ttr.php

    A poważniej - tej zmiany nie dokonała sama technologia cyfrowa
    (wyobraźcie sobie swoje cyfrówki w epoce fin de siecle'u), ale dopiero
    połączenie technologii cyfrowej z Internetem.

    I tak - coś straciliśmy, ale wiele też zyskaliśmy. Ludzkość
    praktycznie po raz pierwszy w swojej historii zyskała możliwość
    komunikowania się "poziomego", bez pośrednictwa swoich elit. I bardzo mi
    się ta sytuacja podoba, gdyż nigdy nie dopracowano mechanizmu awansu do
    elity, w efekcie zawsze panował tam zaduch i niezdrowe emocje, a
    społeczeństwo otrzymywało obraz świata mocno filtrowany przez te elity.
    Dziś stare autorytety łatwo upadają, szczególnie gdy były puste i nadęte
    jak balony tabunami aspirujących do fałszywej elity przytakiwaczy.

    Może się przy okazji ujawnić, że żyło się w kłamstwie: pasja wcale
    nie była pasją, jak to się przedstawiało maluczkim - motorem do
    działania było tylko poczucie elitarności, wyjątkowości, a pasja w tej
    czy innej dziedzinie była tylko przypadkową pochodną. To już lepiej
    teraz, ze znacznie bardziej demokratycznym mechanizmem wyłaniania
    autorytetów, no i z tą wolnością! Setki lat musieliśmy się męczyć z
    siatką fałszywych autorytetów, ośrodkami dystrybucji fałszywego
    autorytetu, przejmowaniem siatek-agentów fałszywego autorytetu, a tu,
    dzięki technologii, dziś prawie wszystko poszło na marne... Upadają
    fałszywe autorytety, do tej pory jedne drugim dające sobie wzajemnie
    świadectwo-glejt fałszywego autorytetu, a wszystko to w ukryciu przed
    oczami maluczkich... :)

    Tyle pozytywnych myśli dał mi ten wywiad z panem TT, którego cenię,
    choć moim zdaniem trochę zbyt ostro, jednostronnie stawia granicę między
    fotografią dobrą, słuszną, a tą bezwartościową. Ale to też wcale nie
    jest to takie złe - dziś mój głos może się sprzeciwić temu głosowi, a
    jeśli zostanie przyjęty, to ten pierwszy nie będzie już więcej "jedynym
    słusznym" narzucony reszcie mocą autorytetu ex cathedra. No i git!

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]