  • Data: 2013-08-17 23:36:37
    Temat: Re: Odebrano mi zawod
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Jan45" <j...@w...pl> wrote:

    > Czyli w zasadzie sam sobie odpowiedziałeś na pytanie, czy fachowcy
    > stracą zawód. Nie stracą, jeśli się nauczą nowej techniki w stopniu
    > pozwalającym na zarobkowanie.
    [...]
    > Techniki cyfrowej też trzeba się nauczyć. Fachowe jej stosowanie
    > wymaga pracy, a tego przypadkowi amatorzy unikają. Czyli nie zagrożą
    > dochodom fachowca.

    Chyba od niedawna czytasz tę grupę. :) (to nie krytyka -
    zachęcam wszystkich do zaczynania! :))

    To co piszesz, to piękna teoria, jednak my tu od dawna omawiamy
    TWARDE fakty, takie jak np. to, iż gazety z tradycjami zwalniają CAŁY
    swój dział fotoreporterów. Po prostu WSZYSTKICH. Ot choćby tu:

    Chicago Sun-Times lays off entire photo staff: switches to
    freelancers
    http://www.dpreview.com/news/2013/05/30/chicago-sun-
    times-lays-off-photo-staff

    Żadne opanowanie techniki tu nie pomoże, po prostu czasy się
    zmieniają.

    Np. kiedyś urzędy, firmy i korporacje zatrudniały tysiące
    RACHMISTRZÓW, którzy zajmowali całe hektary powierzchni biurowej.
    Myślisz, że po spopularyzowaniu komputerów i kalkulatorów wciąż był
    popyt na rachmistrzów ze swoimi tablicami, suwakami i liczydłami,
    wystarczyło tylko zmienić podejście?

    Jak już niedawno tu pisałem - powoli zanika pojęcie "zwrotu z
    inwestycji w sprzęt fotograficzny". Krótkoterminowo będzie to nawet mieć
    pozytywne skutki - urealni ceny sprzętu z najwyższej półki (co zresztą
    powoli już się dzieje, ale to dopiero początek).

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]