  • 1. Data: 2014-02-19 11:36:39
    Temat: Re: Odczyt czujników - RS485 czy I2C?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" <_...@w...com> napisał w wiadomości
    news:le0gac$1gd$1@node1.news.atman.pl...

    > Rezystor jest albo do wstępnego obciążenia (żeby przetwornica nie
    > pracowała bez obciążenia), albo do szybszego rozładowania kondensatorów.
    > Nie ma nigdzie informacji o minimalnym obciążeniu, ale parametry
    > stabilizacji są podane w zakresie 20-100%.

    Te przetwornice nie są stabilizowane. Napięcie się zmienia w zależności od
    obciążenia. Jak podają 10% przy obciążeniu 20-100% to należy rozumieć, że
    zasilona z dokładnego 5V da na wyjściu 5,5V przy obciążeniu 20% i 4,5V przy
    100%.
    Charakterystyka w funkcji obciążenia jest jakaś traka, że na początku szybko
    spada do 5v5 i potem liniowo do 4v5

    > Tyle, że 250 omów to 10%. Moim zdaniem pozostawał ładunek po wyłączeniu
    > napięcia.

    Ja uważam, że chodziło o nie przekroczenie pewnie dopuszczalnego 5v5.
    Też bym dał (po sprawdzeniu) coś koło 5-10% - nie lubię marnować prądu :).
    P.G.

    P.S.
    Coś się serwerowi nie podobało (Header line too long) więc wysyłam jako nowe
    ogłoszenie.