  • Data: 2014-02-20 20:24:22
    Temat: Re: Odczyt czujników - RS485 czy I2C?
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-02-20 09:14, Piotr Gałka pisze:

    > To samo osiągniesz śledząc cały czas co się dzieje na linii, a unikniesz
    > dodatkowych driverów i odbiorników w każdym urządzeniu.

    Hmm... To może w takim razie następujące podejście:
    1) Licznik ustawiany na określoną wartość w przerwaniu odbiorczym
    USART-a, a następnie dekrementowany. Procedura rozpoczynająca nadawania
    ramki z bufora wstrzymuje się z działaniem, dopóki licznik ma wartość
    różną od zera. W ten sposób jedno urządzenie nie rozpocznie nadawania,
    jeśli jeszcze przed chwilą odbierało znak. Nadawanie będzie możliwe
    dopiero w chwilę po zwolnieniu linii.
    Oczywiście nie chroni mnie to przez kolizją, gdy nadawanie rozpocznę w
    trakcie odbierania pierwszego znaku (przed wystąpieniem przerwania) albo
    gdy dwa urządzenia zdecydują się nadawać dokładnie w tym samym momencie.

    2) Jeśli jednak dojdzie do takiej sytuacji, w zadanym czasie nie
    otrzymuję potwierdzenia otrzymania wiadomości, albo dostaję informację o
    błędnej sumie CRC. W takiej sytuacji urządzenie odczekuje losową chwilę
    i ponownie próbuje nadawać. Próby są podejmowane do skutku albo do
    wyczerpania limitu.

    Czy takie podejście jest właściwe? Pozwoli mi na w miarę bezproblemową
    komunikację po magistrali RS485?

    Czy od strony elektrycznej nic się nie stanie, jeśli dwie lub więcej
    stron zacznie jednocześnie wysyłać sygnały na linię różnicową?

    Może ktoś już zrealizował coś takiego, jest dostępna odpowiednia
    biblioteka i nie będę musiał wyważać otwartych drzwi.