  • Data: 2014-02-12 21:52:00
    Temat: Re: Odczyt czujników - RS485 czy I2C?
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 12.02.2014 21:27, Atlantis wrote:

> [...]
    > 1) Master oczekuje na sygnał z zewnątrz (np. pakiet UDP). Gdy taki się
    > pojawi, wysyła do określonego modułu polecenie włączenia/wyłączenia
    > konkretnego przekaźnika.
    > 2) Master co jakiś czas odpytuje włącznik, czy przypadkiem użytkownik
    > nie zgłosił chęci włączenia światła. Jeśli tak się stało, slave odsyła
    > informację który przekaźnik w którym module trzeba załączyć. Master
    > wysyła odpowiedni rozkaz do tego modułu.
    > 3) Co jakiś czas master odpytuje poszczególne urządzenia o ich stan i
    > zgłasza go na zewnątrz (np. na potrzeby interfejsu webowego).

    Tak jest prościej programowo, bo nie musisz się martwić o sprawdzanie
    czy coś innego akurat nie nadaje i nie trzeba rozwiązywać ewentualnych
    konfliktów jak zaczną nadawać np. dwa mastery na raz.

    > W przypadku tej magistrali trudniej byłoby zrealizować system z wieloma
    > masterami, gdzie każdy włącznik pełni funkcję nadrzędną względem modułu
    > z przekaźnikiem.

    A tak działają niektóre gotowe systemy automatyki domowej - zaleta jest
    taka, że nawet jak padnie "centrala" to nadal możesz sterować
    odbiornikami za pomocą przycisków. W zeszłym roku siedziałem trochę nad
    rozkminieniem systemu HomeMatic - tam jest właśnie rs485 (ale do
    wszystkich urządzeń ciągnie się 4 żyłowy przewód, na magistrali jest
    jeden zasilacz) i kdaży moduł i/o może być masterem, łącznie z tym że
    sam wysyła do centralki swój stan po każdej zmianie.
    Jakub Rakus