  • Data: 2018-10-29 23:34:09
    Temat: Re: Odcinkowy pomiar prędkości -zwyczaje kierowców
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-10-29 o 21:02, P.B. pisze:

    > A wiesz dlaczego tak się dzieje? Bo ludzie zapierdalają jak opętani.

    Może i tak, ale co to konkretnie znaczy? Czy konkretnie (jak opisuję)
    chęć jazdy 40/60 poza terenem zabudowanym i bez możliwości wyprzedzania,
    to jest zapierdalanie?

    > Dziś,
    > tuż przede mną tak się spieszyli, że pięć samochodów się zderzyło na
    > zjeździe na Karwiny/Chwasczyno. I jeszcze dwóch dodatkowych za mną, bo
    > światła stopu i awaryjne nie wzbudziły w nich żadnej refleksji. W
    > szczytowym momencie koniec korka sięgał podobno Obłuża. Wiesz ilu ludzi
    > spóźniło się do pracy przez tych co się spieszyli?

    Jasne, ale to nieadekwatne odniesienie. Ja nawiązuję do konkretnego
    odcinka Reda-Puck, gdzie można 60tkją jechać a ktoś ciągnie za sobą
    sznurek pojazdów jadąc 40?

    > Weź sobie kiedyś zrób wyścig z jakimś znajomym: trasa centrum Gdańska -
    > centrum Gdyni przez miasto. Jeden ciśnie ile się da, drugi lajtowo wlecze
    > się środkowym/prawym pasem. Będzie cud jak różnica wyjdzie 5 minut.

    5 minut * 10 przejazdów daje 50 minut... Zresztą robiłem to porównanie
    niedawno. Zwykle różnica jest na poziomie czasu 1 zmiany świateł średnio
    razy 3. I tylko w jedną stronę.

    > Jeszcze
    > lepiej wyjdzie na obwodnicy: 30 kilometrów przy prędkości średniej 90 km/h
    > przejedziesz w 20 minut, przy średniej 140 km/h w niecałe 13 minut. 7 minut
    > szybciej!

    Dla mnie to sporo zważywszy multiplikację.

    > Gdy przy 90 jest to jazda w sznurku tirów na prawym pasie, a
    > osiągnięcie średniej 140 to chyba w dzień nie jest możliwe! Tzrebaby
    > naprawdę strasznie gnać.
    > Musiałbyś 10 razy tą obwodnicę przejechać, żeby stracić godzinę na
    > zawalidrogi.

    Właśnie! Ja może nie aż 10x ale kilka x to norma. Tacy też istnieją na
    drogach. Zdumiewa mnie to, że praktycznie wszyscy uważają, że skoro ja
    jadę jeden raz i niewiele zaoszczędzę, to nie jest możliwe, że inni mogą
    chcieć jechać więcej razy i zaoszczędzić mnóstwo czasu.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek