  • Data: 2018-10-29 23:44:33
    Temat: Re: Odcinkowy pomiar prędkości -zwyczaje kierowców
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2018-10-29, Marek S <p...@s...com> wrote:

    > No to mnie zaskoczyłeś. Ja np. rozróżniam miganie 15 razy pod rząd lub
    > ciągłe świecenie długimi od pojedynczego mignięcia. Odczytuję w tym
    > kodzie przekaz emocjonalny.
    > Sporo jeżdżę po drogach szybkiego ruchu. Dość powszechnie stosuje się
    > ten kod ale nie spodziewałbym się iż ktokolwiek nie dostrzega różnicy.

    Tzn. uścislę, nie jako agresję, bo to na ogół nie jest taka sensu
    stricte agresja ale bardziej buractwo. Na zasadzie "z drogi chamy". Jak
    raz mrugniesz to tez rzecz jadna nie to co mrugnąć 15x ale cały czas mi
    po tej lini. A powód jest taki, że może Ty traktujesz to jak "sorry,
    przepuscisz mnie", ale gro tego typu sytuacji wygląda tak, że ktoś Ci
    siedzi na dupie i wali światłami. I to w sytuacji, gdzie jedziesz na
    limicie prędkości. Bez względu na intencje wpasowujesz się zwyczajnie w
    pewien typ kierowcy, których jest na drogach od jasnej cholery.

    > Tu skomentuję jak ja to widzę jako "szybki". Od czasu do czasu trafiam
    > na jeszcze szybszego i zupełnie go nie dostrzegam o ile nie błyśnie mi.
    > Jestem bardzo skupiony na tym, co przede mną przy dużych prędkościach.

    Co jaki czas zerkasz w lusterko wsteczne?

    > Zapisz się do jakiegoś klubu sportowego. Wtedy to nie będzie wysiłkiem.
    > Sorki, ale to trochę nieadekwatne do manewru.

    Nie rozumiesz, bo jesteś tym pop..dalającym. Z p. widzenia normalnego
    kierowcy sytuacja wygląda tak, że jedziesz sobie najszybszym pasem, a
    na wolniejszych wchodzisz często w plombę. Takich zapier..laczy jest
    kupa. Wleź w taką plombę to przy róznicy kilkudziesięciu km/h będziesz
    tam tkwitł nawet kilka minut. I tak za każdym razem. Klub sportowy w
    tym nie pomoże.

    > Tu się nie zgodzę. Nieznaczna część kierowców uważa dokładnie odwrotnie.
    > Moja sąsiadka np. tak ułożyła sobie drogę do pracy aby nigdy nie skręcać
    > w lewo na skrzyżowaniach. Preferuje nadrobienie drogi - i to znaczne :-)

    Wydaje mi sie, że w powyższym się ze mną zgodziłeś :)

    > Przykład orzecznictwa na szybko:
    > https://www.rp.pl/Prawo-drogowe/301219999-Sad-nie-zd
    al-egzaminu-na-prawo-jazdy-bo-jechal-zbyt-wolno.html

    Ale ja napisałem, że to chodzi o normalne sytuacje, a nie o wleczenie
    się. Oczywiście, że pewne minimum prędkości jest nakazane.

    > Właśnie! Czy 40/60 na odcinku pomiarowym bez możliwości wyprzedzania,
    > ciągnąc kolumnę samochodów za sobą jest szybko czy wolno Twoim zdaniem?

    40/60 sam bym się wkurzył, jakby ktoś jechał tak wystarczająco długo a
    miał możliwość zmiany pasa i przepuszczenia. No chyba, że byłby to
    staruszek wyprzedzających 2 km kolumnę walców.

    --
    Marcin