  • 1. Data: 2014-07-10 10:43:35
    Temat: Odcinkowy pomiar prędkości
    Od: pwz <p...@o...eu>

    Witam!

    Po lekturze:
    http://serwisy.gazetaprawna.pl/transport/artykuly/80
    8797,odcinkowy-pomiar-predkosci-narzedzie-drogowej-i
    nwigilacji.html
    [w sumie nic nowego, ale warto sobie odświeżyć] pomyślałem sobie, że:
    1. W sumie nie ma o co kruszyć kopii. Jest silne parcie na te bramki, to
    je ustawią. Business is business. Nie udała się inwestycja z
    fotoradarami, szukają nowych możliwości zarobkowania. "Przypadkowi
    obywatele" mogą im naskoczyć.
    2. Zastanawiam się, jakie "obejście" tych bramownic znajdą kierowcy.
    Czysta ciekawość; była walka z mandatami, z aparatami w krzakach, z
    Iskrami, niecierpliwie czekam na sposoby na bramki ;-)
    3. Rodzą się we mnie sprzeczne uczucia:
    - z jednej strony szlag trafia na takie inicjatywy, które ewidentnie
    zmierzają do trzepania kasy. Robię rocznie po kilka tysięcy km po innych
    państwach (nie tylko UE) i owszem, są tam radary, są patrole itp., ale
    takiej MASY ograniczeń (w 70% bezsensownych), takiej liczby znaków
    (ustawionych bez mała jeden na drugim) i takiej MASY rozmaitych urządzeń
    kontrolnych nigdzie nie spotkałem. Ba, jeżeli za granicą widzę
    ograniczenie, to zwalniam do tej prędkości, bo wiem, że to będzie
    bezpieczne (faktycznie ostry zakręt, długi ciemny tunel, rzeczywiście
    jakieś wykopki itp. i tak czy inaczej trzeba by było zwolnić - znak
    ograniczenia pomaga mi w podjęciu słusznej decyzji); jeżeli widzę
    ograniczenie w Polandii, to a. rozglądam się gdzie stoi radar/patrol, b.
    sprawdzam czy ta chałupa od terenu zabudowanego stoi 500 czy 1000 m od
    drogi i decyduję, czy znaczne zwalnianie w ogóle ma sens, c. zwalniam
    jeżeli widzę zakręt/wykopki itp. [czyli znak nie ostrzega mnie przed
    niebezpieczeństwem z powodu którego powinienem zwolnić, lecz nakazuje
    irracjonalne zachowanie, którego staram się uniknąć];
    - z drugiej strony cieszę się z tych inicjatyw, kiedy na drodze
    jednojezdniowej wyprzedzający koleś wpycha się na czwartego, ciemięga
    wlecze się przez X km z prędkością 60 km/h na prostej, szerokiej drodze
    bez ograniczeń, po czym wciska gaz do dechy wjeżdżając do miasta, skręca
    bez kierunkowskazu albo nie potrafi ruszyć na zielonym, a kiedy już
    ruszy zaczyna miejski "wyścig" z kimś kto go ominął na sąsiednim
    pasie... Wtedy myślę sobie: lać pałą po łbach, stawiać znaki, bramki i
    co tam jeszcze, może się nauczą...

    Miało być krótko...
    pwz

  • 2. Data: 2014-07-10 10:51:43
    Temat: Re: Odcinkowy pomiar prędkości
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

> [...]
    nwigilacji.html
    > [w sumie nic nowego, ale warto sobie odświeżyć] pomyślałem sobie, że:

    Wez nastepnym razem zastanow sie jaki powinienes dac temat bo wskazuje, ze
    to cos waznego, a to tylko twoje przemyslenia o niczym. Takie pierdu pierdu.
    Po prostu zaloz bloga i tam sie realizuj.

  • 3. Data: 2014-07-10 10:56:10
    Od: Jacek <J...@o...pl>

    W dniu 2014-07-10 10:43, pwz pisze:
> [...]
    > takiej MASY ograniczeń (w 70% bezsensownych), takiej liczby znaków
    > (ustawionych bez mała jeden na drugim) i takiej MASY rozmaitych urządzeń
    100% racji.
    Jednak rozwiązanie problemu wymagałoby elementarnej uczciwości oraz
    ustalenia tego, co było pierwsze jajko, czy kura. W sensie takim, że
    najpierw dostosować ograniczenia do realnych potrzeb, a potem pilnować
    przestrzegania. Tymczasem waadza chce wytresować obywateli, żeby zaczęli
    w pełni przestrzegać tego, co jest bo tak i już, a potem się obieca
    (obiecać nie grzech) dostosowanie tych ograniczeń.
    Jakoś nie widać końca tej przepychanki.
    Jeszcze słowo o tresurze: nawet pies, jak go karać za nic się wiele nie
    nauczy. Musi widzieć związek: zrobił dobrze - nagroda, źle - kara.
    Jacek

  • 4. Data: 2014-07-10 14:03:22
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2014-07-10 10:56, Jacek wrote:

> [...]
    > Jeszcze słowo o tresurze: nawet pies, jak go karać za nic się wiele nie
    > nauczy. Musi widzieć związek: zrobił dobrze - nagroda, źle - kara.

    Dobrze napisane.

    --

    memento lorem ipsum

  • 5. Data: 2014-07-10 14:18:46
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2014-07-10 14:03, elmer radi radisson pisze:

    > Dobrze napisane.

    a dupowatych Polaków traktuja metodą 4K i tez jest ok. i nie ma nikogo,
    kto się wkurwi i wysadzi ten bajzel w cholerę.

    @

    PS.
    4K - Karać Karać Kurwa Karać.

  • 6. Data: 2014-07-10 14:35:33
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 10 lipca 2014 10:43:35 UTC+2 użytkownik pwz napisał:
> [...]
    >
    > ruszy zaczyna miejski "wyścig" z kimś kto go ominął na sąsiednim
    >
    > pasie... Wtedy myślę sobie: lać pałą po łbach, stawiać znaki, bramki i

    system ma tą zaletę/wadę ( niepotrzebne skreślić) że nie da się go obejść.
    Ze`względów na bezpieczeństwo bije na głowę wszystkie inne systemy. Wymusza jazdę z
    określoną prędkością na całym odcinku pomiarowym, a nie tylko 100 metrów przed
    fotoradarem. Jednego jestem pewny. Na pewno nie kasuje informacji o samochodach które
    przejechały przez bramki i nie zostały zakwalifikowane " do ukarania".

  • 7. Data: 2014-07-10 15:55:59
    Od: "t-1" <n...@n...pl>

    Użytkownik <k...@g...com> napisał
> [...]
    >Ze`względów na bezpieczeństwo bije na głowę wszystkie inne systemy.
    >Wymusza jazdę z określoną prędkością na całym odcinku pomiarowym, a nie

    Nieprawda.
    Można będzie jechać z dowolną prędkością (nawet kilkakrotnie większą od
    dozwolonej) przez większość odcinka i zwolnić lub nawet zatrzymać się na
    pozostałej części.
    Było by to głupie gdyby nie pomiar a tak może być racjonalne.
    Pojawią się zapewne proste kalkulatory na androida, które będą obliczać ile
    trzeba zwolnić lub nawet postać aby zmieścić się w limicie.
    W tym czasie można sobie playboja poczytać jadąc z małą prędkością,
    zapewniającą przy tej niezabronionej przecież czynności zgodne z przepisami
    "panowanie nad pojazdem".
    Wyobrażam sobie płynność ruchu.

  • 8. Data: 2014-07-10 17:18:55
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2014-07-10 15:55, t-1 pisze:
    (...)
> [...]
    > W tym czasie można sobie playboja poczytać jadąc z małą prędkością,
    > zapewniającą przy tej niezabronionej przecież czynności zgodne z

    O, i to jest pomysł! Taki androidowy kalkulator, w sensie. Chociaż tak
    naprawdę to wystarczy i kartka z ołówkiem, pod warunkiem, że będzie
    wiadomo, z jaką średnią prędkością należy się poruszać na danym odcinku.
    Wyobrażam sobie to jako opcję np. w Yanosiku (komunikat: "teraz musisz
    się zatrzymać na X minut, bo zaraz bramka"). Nawet ma to sens: całą
    trasę człowiek sobie jedzie jak chce, po czym zatrzymuje się np. na
    siku. Samo zatrzymanie nawet na 5-10 minut ostro zmniejsza średnią.
    pwz

  • 9. Data: 2014-07-10 18:00:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Czesław Wiśniak c...@n...pl ...

> [...]
    > wskazuje, ze to cos waznego, a to tylko twoje przemyslenia o niczym.
    > Takie pierdu pierdu. Po prostu zaloz bloga i tam sie realizuj.

    O, zaczyna się cenzura...

  • 10. Data: 2014-07-10 18:00:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik t-1 n...@n...pl ...

> [...]
    > prędkością, zapewniającą przy tej niezabronionej przecież czynności
    > zgodne z przepisami "panowanie nad pojazdem".

    Ostatnio byłem w trasie Gdansk Wejherowo i tam podobno gdzies ten pomiar
    jest.
    Jakie to ma jednak znaczenie, jak na 10 skrzyzowan ze swiatłami stalem na
    10...? Nawet jakbym chciał to bym sredniej nie przekroczył...
    Do tego nie widziałem zadnej informacji o pomiarze (słyszałem tylko od
    miejscowych) wiec jak zwykle lepiej karac niz zapobiegać...