-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: pwz <p...@o...eu>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Odcinkowy pomiar prędkości
Date: Thu, 10 Jul 2014 10:43:35 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 40
Message-ID: <lpljnp$326$1@node1.news.atman.pl>
Reply-To: p...@o...eu
NNTP-Posting-Host: 89-66-72-232.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1404981817 3142 89.66.72.232 (10 Jul 2014 08:43:37 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 10 Jul 2014 08:43:37 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0; rv:24.0) Gecko/20100101 Thunderbird/24.6.0
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2538256
[ ukryj nagłówki ]Witam!
Po lekturze:
http://serwisy.gazetaprawna.pl/transport/artykuly/80
8797,odcinkowy-pomiar-predkosci-narzedzie-drogowej-i
nwigilacji.html
[w sumie nic nowego, ale warto sobie odświeżyć] pomyślałem sobie, że:
1. W sumie nie ma o co kruszyć kopii. Jest silne parcie na te bramki, to
je ustawią. Business is business. Nie udała się inwestycja z
fotoradarami, szukają nowych możliwości zarobkowania. "Przypadkowi
obywatele" mogą im naskoczyć.
2. Zastanawiam się, jakie "obejście" tych bramownic znajdą kierowcy.
Czysta ciekawość; była walka z mandatami, z aparatami w krzakach, z
Iskrami, niecierpliwie czekam na sposoby na bramki ;-)
3. Rodzą się we mnie sprzeczne uczucia:
- z jednej strony szlag trafia na takie inicjatywy, które ewidentnie
zmierzają do trzepania kasy. Robię rocznie po kilka tysięcy km po innych
państwach (nie tylko UE) i owszem, są tam radary, są patrole itp., ale
takiej MASY ograniczeń (w 70% bezsensownych), takiej liczby znaków
(ustawionych bez mała jeden na drugim) i takiej MASY rozmaitych urządzeń
kontrolnych nigdzie nie spotkałem. Ba, jeżeli za granicą widzę
ograniczenie, to zwalniam do tej prędkości, bo wiem, że to będzie
bezpieczne (faktycznie ostry zakręt, długi ciemny tunel, rzeczywiście
jakieś wykopki itp. i tak czy inaczej trzeba by było zwolnić - znak
ograniczenia pomaga mi w podjęciu słusznej decyzji); jeżeli widzę
ograniczenie w Polandii, to a. rozglądam się gdzie stoi radar/patrol, b.
sprawdzam czy ta chałupa od terenu zabudowanego stoi 500 czy 1000 m od
drogi i decyduję, czy znaczne zwalnianie w ogóle ma sens, c. zwalniam
jeżeli widzę zakręt/wykopki itp. [czyli znak nie ostrzega mnie przed
niebezpieczeństwem z powodu którego powinienem zwolnić, lecz nakazuje
irracjonalne zachowanie, którego staram się uniknąć];
- z drugiej strony cieszę się z tych inicjatyw, kiedy na drodze
jednojezdniowej wyprzedzający koleś wpycha się na czwartego, ciemięga
wlecze się przez X km z prędkością 60 km/h na prostej, szerokiej drodze
bez ograniczeń, po czym wciska gaz do dechy wjeżdżając do miasta, skręca
bez kierunkowskazu albo nie potrafi ruszyć na zielonym, a kiedy już
ruszy zaczyna miejski "wyścig" z kimś kto go ominął na sąsiednim
pasie... Wtedy myślę sobie: lać pałą po łbach, stawiać znaki, bramki i
co tam jeszcze, może się nauczą...
Miało być krótko...
pwz
Następne wpisy z tego wątku
- 10.07.14 10:51 Czesław Wiśniak
- 10.07.14 10:56 Jacek
- 10.07.14 14:03 elmer radi radisson
- 10.07.14 14:18 Artur Miller
- 10.07.14 14:35 k...@g...com
- 10.07.14 15:55 t-1
- 10.07.14 17:18 pwz
- 10.07.14 18:00 Budzik
- 10.07.14 18:00 Budzik
- 10.07.14 18:58 Rafał Grzelak
- 10.07.14 18:58 k...@g...com
- 10.07.14 18:59 k...@g...com
- 10.07.14 19:00 Budzik
- 10.07.14 19:28 RoMan Mandziejewicz
- 10.07.14 19:32 dddddddd
Najnowsze wątki z tej grupy
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
Najnowsze wątki
- 2025-03-07 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-07 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-03-07 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-03-07 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-03-07 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produk
- 2025-03-07 Piaseczno => Developer .NET <=
- 2025-03-07 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-07 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-03-07 Warszawa => Gen AI Engineer <=