  • 11. Data: 2012-12-17 01:34:56
    Temat: Re: Obrazki, czyli bede niedlugo dinozaurem
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-12-16, Baranosiu <r...@w...pl> wrote:
    > Zarówno do rowerów jak i do spinaczy nie produkuje się oprogramowania,
    > więc nie bardzo czuję analogię :D

    O spinaczach się nie wypowiem, ale oprogramowania do rowerów to jest
    całkiem sporo.

    > Dla coraz większej ilości ludzi komputer to głównie "terminal
    > internetowy" więc nie ma się co dziwić, że urządzenia mobilne stają
    > się coraz bardziej popularne - są lekkie, małe, a funkcjonalnością
    > (nie mocą obliczeniową :D) przewyższają większość laptopów czy
    > komputerów stacjonarnych (zintegrowany GPS, aparat/kamera z flashem
    > itp. a wszystko gotowe od razu do działania, bez czekania aż się
    > system operacyjny uruchomi a potem zamknie :D).

    To akurat jest prawda. Tradycyjne komputery (z klawiaturą...) powoli
    stają się rozwiązaniem niszowym :).

    pozdrawiam,
    PK

  • 12. Data: 2012-12-17 02:37:19
    Od: "Jordan Szubert" <u...@j...us.to>

    Dnia 17-12-2012 o 00:45:21 Baranosiu <r...@w...pl> napisał(a):

    [>8]
    > itp. a wszystko gotowe od razu do działania, bez czekania aż się
    > system operacyjny uruchomi a potem zamknie :D).

    a tak właściwie, to po co wyłączać system operacyjny, poza instalowaniem
    poprawek, przełączaniem do innego OS, czy jak się zawiesi? usypianie
    pozwala nie zamykać programów

    --
    Jordan Szubert

  • 13. Data: 2012-12-17 05:17:05
    Od: Baranosiu <r...@w...pl>

    Dnia 17.12.2012 Jordan Szubert <u...@j...us.to> napisał/a:
> [...]
    >
    > a tak właściwie, to po co wyłączać system operacyjny, poza instalowaniem
    > poprawek, przełączaniem do innego OS, czy jak się zawiesi? usypianie

    Uśpiony laptop/stacjonarny nie poinformuje Cię, że na przykład
    dostałeś nowego e-maila (a smartfon jak najbardziej). Uśpiony "pecet"
    ma wyłączone wszystko oprócz pamięci RAM (mam na myśli stan G1/S3 wg
    specyfikacji ACPI, bo tzw. hibernacja to inna bajka) i z jednej strony
    nie można go używać, ale z drugiej strony trzeba go trzymać "pod
    prądem" (z zasilacza lub wbudowanej baterii) - jedyny zysk (choć w
    wielu przypadkach istotny), to szybkie wznowienie pracy. W smartfonach
    (na ARM-ach) procesor nie jest wyłączany więc jest większa
    funkcjonalność stanu uśpienia (w zasadzie w pełni programowalna).
    W PC skoro stan uśpienia jest stanem, gdzie nie można korzystać z
    systemu (a mimo wszystko tracimy prąd z akumulatora), to często opłaca
    się po prostu zamknąć (bądź zahibernować) system aby zaoszczędzić prąd
    (oczywiście mam na myśli kontekst mobilny, bo jak ma się swobodny
    dostęp do prądu, to zupełnie inna sprawa).

  • 14. Data: 2012-12-17 07:02:05
    Od: "Jordan Szubert" <u...@j...us.to>

    Dnia 17-12-2012 o 05:17:05 Baranosiu <r...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > (oczywiście mam na myśli kontekst mobilny, bo jak ma się swobodny
    > dostęp do prądu, to zupełnie inna sprawa).

    ależ ja nie neguje zalet telefonów, po prostu ja od dawna Windowsa usypiam
    bądź hibernuje, i chciałbym zrozumieć, czemu ktoś miałby system zamykać,
    tylko dlatego, że chwilowo przestaje używać maszyny

    --
    Jordan Szubert

  • 15. Data: 2012-12-17 07:21:41
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    PK <P...@n...com> wrote:

    > Android jest bardzo specyficznym systemem. Każdy program ma de facto
    > osobnego użytkownika. Trudno jest wymusić, żeby te programy jakoś ze
    > sobą sensownie współpracowały (np. "przekazywały" sobie pliki).

    Da się przez /sdcard - da się jakoś inaczej?

    --
    Gof
    http://www.chmurka.net/

  • 16. Data: 2012-12-17 17:19:50
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-12-17, Jordan Szubert <u...@j...us.to> wrote:
    > ależ ja nie neguje zalet telefonów, po prostu ja od dawna Windowsa usypiam
    > bądź hibernuje, i chciałbym zrozumieć, czemu ktoś miałby system zamykać,
    > tylko dlatego, że chwilowo przestaje używać maszyny

    Np. po to, że chwilowa przerwa w używaniu kompa trwa u większości ludzi
    około 20h i w tym czasie może np. nastąpić przerwa w dostawie prądu :).

    pozdrawiam,
    PK

  • 17. Data: 2012-12-17 19:12:44
    Od: Baranosiu <r...@w...pl>

    Dnia 17.12.2012 Jordan Szubert <u...@j...us.to> napisał/a:
    [...]
    > ależ ja nie neguje zalet telefonów, po prostu ja od dawna Windowsa usypiam
    > bądź hibernuje, i chciałbym zrozumieć, czemu ktoś miałby system zamykać,
    > tylko dlatego, że chwilowo przestaje używać maszyny

    Zależy jak się rozumie "chwilowo przestaje używać" :D Jeśli to 15
    minut, to ok (wtedy po prostu nic nie robię), a jeśli kilkanaście
    godzin, to po prostu zamykam. Co do Windowsa, to na przykład podczas
    hibernacji nie są "wymiatane" bufory dyskowe, jeśli w międzyczasie
    odpali się na przykład Linuxa i użyje tego samego dysku a potem
    odhibernuje się Windowsa, to Windows tego "nie zauważy" i czasem zrobi
    "sieczkę" w filesystemie, dlatego Windowsa albo tylko blokuję (na krótko)
    albo zamykam (na długo). Przy okazji hibernowanie/odhibernowanie trwa
    u mnie dłużej niż normalne zamknięcie i ponowne uruchomienie systemu (dużo
    pamięci RAM :D). Z usypiania czasem korzystam w laptopach, w
    stacjonarnym w ogóle.

  • 18. Data: 2012-12-17 19:57:23
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 17 grudnia 2012 17:19:50 UTC+1 użytkownik PK napisał:
    > Np. po to, że chwilowa przerwa w używaniu kompa trwa u większości ludzi
    > około 20h i w tym czasie może np. nastąpić przerwa w dostawie prądu :).
    Chyba nie należę do większość ludzi :)
    uptime
    19:54:24 up 21 days, 7:32, 7 users, load average: 0.08, 0.09, 0.07

  • 19. Data: 2012-12-17 21:22:41
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2012-12-17, M.M. <m...@g...com> wrote:
    > Chyba nie należę do większość ludzi :)
    > uptime
    > 19:54:24 up 21 days, 7:32, 7 users, load average: 0.08, 0.09, 0.07

    [dozzie@rudolf dozzie]$ uptime
    21:22:26 up 95 days, 4 min, 3 users, load average: 0.20, 0.24, 0.15

    A to jest laptop.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 20. Data: 2012-12-18 03:39:44
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 17 grudnia 2012 21:22:41 UTC+1 użytkownik Stachu 'Dozzie' K.
    napisał:
    > [dozzie@rudolf dozzie]$ uptime
    > 21:22:26 up 95 days, 4 min, 3 users, load average: 0.20, 0.24, 0.15
    > A to jest laptop.
    Mój też laptop, nie usypiam go, ani nie hibernuję. Mój średnio ma jakiś
    problem raz na 25-30dni, rekord to pewnie coś w okolicach 35dni. Nie wiem
    dlaczego tak regularnie co miesiąc coś nawala. Najczęściej coś tak
    intensywnie korzysta z pliku wymiany, że wolę wyciągnąć wtyczkę niż go
    ratować :)