    From: Baranosiu <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Obrazki, czyli bede niedlugo dinozaurem
    Date: Mon, 17 Dec 2012 04:17:05 +0000 (UTC)

    Dnia 17.12.2012 Jordan Szubert <u...@j...us.to> napisał/a:
    > Dnia 17-12-2012 o 00:45:21 Baranosiu <r...@w...pl> napisał(a):
    >
    > [>8]
    >
    > a tak właściwie, to po co wyłączać system operacyjny, poza instalowaniem
    > poprawek, przełączaniem do innego OS, czy jak się zawiesi? usypianie
    > pozwala nie zamykać programów

    Uśpiony laptop/stacjonarny nie poinformuje Cię, że na przykład
    dostałeś nowego e-maila (a smartfon jak najbardziej). Uśpiony "pecet"
    ma wyłączone wszystko oprócz pamięci RAM (mam na myśli stan G1/S3 wg
    specyfikacji ACPI, bo tzw. hibernacja to inna bajka) i z jednej strony
    nie można go używać, ale z drugiej strony trzeba go trzymać "pod
    prądem" (z zasilacza lub wbudowanej baterii) - jedyny zysk (choć w
    wielu przypadkach istotny), to szybkie wznowienie pracy. W smartfonach
    (na ARM-ach) procesor nie jest wyłączany więc jest większa
    funkcjonalność stanu uśpienia (w zasadzie w pełni programowalna).
    W PC skoro stan uśpienia jest stanem, gdzie nie można korzystać z
    systemu (a mimo wszystko tracimy prąd z akumulatora), to często opłaca
    się po prostu zamknąć (bądź zahibernować) system aby zaoszczędzić prąd
    (oczywiście mam na myśli kontekst mobilny, bo jak ma się swobodny
    dostęp do prądu, to zupełnie inna sprawa).