  • Data: 2012-12-31 01:18:46
    Temat: Re: Obrazki, czyli bede niedlugo dinozaurem
    Od: Baranosiu <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 30.12.2012 Michoo <m...@v...pl> napisał/a:

    > Ależ działa to dokładnie tak samo na PC i na smartfonie - system zostaje
    > uśpiony do ramu i tyle. Na smartfonie RTC budzi system raz na jakiś czas
    > aby sprawdzić pocztę, uruchomić okresowe zadania, etc (arm ma tu pewną
    > zaletę w czasie wybudzania, ale też bez przesady). Nie ma żadnego
    > problemu, żeby sobie nie podpiąć pod ACPI skryptu który przed uśpieniem
    > PC po czasie bezczynności ustawi wybudzenie z RTC w celu sprawdzenia
    > poczty a potem znowu zaśnie.

    W smartfonach działa to nieco inaczej, przede wszystkim układ
    odpowiedzialny za obsługę GSM działa cały czas, a sam procesor (a w
    zasadzie mikrokontroler, bo wszystko jest w jednym scalaku) nie
    wyłącza się, a jedynie bardzo mocno zwalnia (wyłączając przy okazji
    takie rzeczy jak podświetlanie wyświetlacza itp.) ale działa cały
    czas.