    From: Baranosiu <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Obrazki, czyli bede niedlugo dinozaurem
    Date: Sun, 30 Dec 2012 09:17:33 +0000 (UTC)
    <kalmeh$9bd$1@news.task.gda.pl> <s...@n...notb-home>
    <a...@n...plus.net>
    <kasurc$9cm$1@news.icm.edu.pl>
    <50d23d38$0$26697$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@n...plus.net>
    <kaus7h$2pp$1@zeus.man.szczecin.pl>
    <e...@g...com>
    <50d39967$0$1208$65785112@news.neostrada.pl>
    <kb0m5j$2ka$1@news.task.gda.pl>
    <50df7286$0$1308$65785112@news.neostrada.pl>

    Dnia 29.12.2012 slawek <s...@h...pl> napisał/a:

    > Użytkownik "Baranosiu" <r...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    >
    > A mogę nie korzystać tak całkiem i w ogóle? Jest (już) jakiś przymus
    > mazania paluchami po ekranie?

    W niektórych urządzeniach możesz, na przykład HTC DesireZ ma też
    normalną (fizyczną, taką z przyciskami) klawiaturę i coś w rodzaju
    trackballa.

    > Oczywiście. Stąd moja propozycja: sprawdź jak ci się pisze po wyłączeniu
    > czucia w dłoniach. Po coś ten zmysł dotyku mamy, czyż nie?

    Wiesz, ja dla kontrprzykładu pisania bezwzrokowego na klawiaturze
    ekranowej powiem, że poznałem gościa, który jest niewidomy a nauczył
    się korzystać z iPada - no ale to wyjątki. Wyłączyć czucia w dłoniach
    nie umiem, ale na ekranowej klawiaturze pisze mi się całkiem wygodnie
    (choc może nie tak wygodnie i szybko jak na "zwykłej" ale nie do tego
    są smartfony itp.).

    > Po pierwsze - sprawdzałem z Androidem i klawiaturę ekranową (w kilku różnych
    > rozdzielczościach), i laserową, podłączałem do tabletu klawiaturę
    > dedykowaną, podłączałem taką zwykłą do PC. Streszczając: wszystkie te
    > rozwiązania były po prostu niewygodne (w sensie "znacznie gorsze niż tania
    > klawiatura z byle jakim PC").

    No chyba, że masz na przykład pracowac nad jakimś artykułem jadąc w
    pociągu czy w autobusie - wtedy na pewno zwykła klawiatura i
    stacjonarny PC będzie wygodniejszy :D Kwestia zastosowań, nie twierdzę
    że smartfon może zastąpić w 100% "normalny" komputer, ale w wielu
    zastosowaniach już z powodzeniem może (a przynajmniej w moim przypadku)

    > Po drugie - bardzo nie lubię takich, którzy mi chcą narzucać np. "trzeba się
    > przestawić". To sprzęt ma dostosowywać się do mnie - a nie ja do sprzętu.

    Przepraszam jeśli to tak zabrzmiało, nie zamierzam nikogo "nawracać" i
    nikomu niczego narzucać, każdy używa czego chce. Osobiście uważam, że
    zarówno sprzęt ma się dostosowywac do mnie jak i ja do sprzętu, ale to
    kwestia indywidualnego podejścia.

    > Po trzecie - załóż firmę produkującą koncertowe fortepiany z dotykowymi
    > klawiszami. Może podbijesz rynek.

    Tak się składa, że obecnie bardzo dużo muzyki (może niekoniecznie
    koncertów fortepianowych) powstaje przy użyciu myszki, komputera i
    tzw. klawiatur sterujących (bez mechanizmu młoteczkowego, strun
    itd.). Są ludzie, którzy robią muzykę na przykład w takich programach
    jak Renoise i... moga być inwalidami nie mającymi palców, ba, tego
    typu narzędziami można tworzyc muzykę, której po prostu nie jest w
    stanie zagrać nawet najbardziej sprawny pianista ze względu na
    ograniczenia fizjologiczne (ilość i rozstaw palców). Oczywiście
    *nie jest to zamiennik* fortepianu jako takiego, jest to dodatkowa
    funkcjonalność z której mozna korzystać bądź nie, "układanie nutek" w
    trackerze nie daje przyjemności żywego grania w czasie rzeczywistym,
    ale daje możliwość stworzenia czegoś, czego się na zwykłej klawiaturze
    zagrać nie da.
    Swoją drogą Korg produkuje syntezatory z dotykowymi klawiaturami (na
    przykład Kaoss Pad czy Monotribe) i podbija nimi rynek (choć nie
    wypiera nimi fotrepianów :D).