eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyObowiązkowy przegląd co 10 tys kmRe: Obowiązkowy przegląd co 10 tys km
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED.s201pc206.mmj.pl!not-for-mail
    From: ii <i...@o...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Obowiązkowy przegląd co 10 tys km
    Date: Mon, 6 Dec 2021 11:09:15 +0100
    Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
    Message-ID: <sokngj$q9r$1@news.icm.edu.pl>
    References: <sodufg$9un$1@news.icm.edu.pl> <sohsvb$1g83$1@gioia.aioe.org>
    <soihb4$ugs$1@news.icm.edu.pl> <soj1e1$1p6k$1@gioia.aioe.org>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Mon, 6 Dec 2021 10:09:23 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.icm.edu.pl; posting-host="s201pc206.mmj.pl:89.174.201.206";
    logging-data="26939"; mail-complaints-to="u...@n...icm.edu.pl"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/91.3.2
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <soj1e1$1p6k$1@gioia.aioe.org>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2699629
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 05.12.2021 o 19:46, trybun pisze:
    > W dniu 05.12.2021 o 15:11, ii pisze:
    >> W dniu 05.12.2021 o 09:24, trybun pisze:
    >>> W dniu 03.12.2021 o 21:25, ii pisze:
    >>>> Co 10 czy ...
    >>>>
    >>>>
    >>>> Właśnie rozpoznałem, że wszystkim moim samochodom pół roku temu
    >>>> skończył się przegląd. I t8eraz ... o ile nie mylę, nie muszę
    >>>> zapłacić x2 tylko normalnie. Tak?
    >>>>
    >>>>
    >>>> Pyt2. Czy n-ie byłoby właściwym by robić przeglądy po określonym
    >>>> przebiegu zamiast co roku?
    >>>
    >>>
    >>> Auta do jakichś 12lat co 20000km, później co roku, zadowolony?
    >>>
    >>
    >> Nie, to nie ma sensu.
    >>
    >> Rozumiem, że uważasz, że stare samochody wymagają częstszych
    >> przeglądów. Tyle, że samochody zabytkowe w ogóle przeglądów nie wymagają.
    >>
    >> Jeszcze niedawno miałem 19-letnie Seicento. Przez ostatnie, mniej
    >> więcej, 8 lat jeździłem z nim na przeglądy z pękniętą szybą (w rogu,
    >> tam gdzie nalepka). A zwykle stał bo miałem inne samochody. W końcu
    >> zaprzestałem jeżdżenia na przeglądy bo już naprawdę odpalałem go tylko
    >> po to by podładować akumulator i przejechać się by hamulce nie zastały
    >> się.
    >>
    >> Gdybym tym Seicento naprawdę jeździł to oczywiście przeglądy miałyby
    >> sens. No ale nie jeździłem. Utrzymywałem tylko w przyzwoitym stanie
    >> tak, że jak zdarzyło się, że okazał się potrzebny na chwilę to go użyłem.
    >>
    >> Ostatecznie sprzedałem go (z tą pękniętą szybą).
    >
    >
    > Jak to bez sensu? Jak najbardziej jest w tym sens. Do jakichś 12 lat nie
    > grozi autom korozja elementów nośnych a więc nie ma potrzeby kontroli
    > pod tym względem,

    Nie no. To jest funkcja eksploatacji samochodu. Żadne 12 lat.

    > wystarczy tylko sprawdzać układ hamulcowy itp
    > duperele. A na takie ogledziny 2000km to najwłaściwszy wybór.

    Poprzednio pisałeś o 20 tys km, teraz o 2 tys. To jest dla przewoźnika
    Śląsk-Trójmiasto:
    2 000 km - 2 dni
    20 000 - około 1 miesiąc
    A robi przegląd co 1 rok.

    I teraz masz zwykły samochód, który ma 100 razy mniej przebiegu. Nie
    widzi, że te okresy przeglądów muszą się różnić?


    >
    > Samochody zabytkowe to specyficzni użytkownicy dróg, a wiec wymagania co
    > do nich także mogą być specyficzne.

    Nic podobnego. Każdy jest specyficznym użytkownikiem drogi i nie powinno
    to mieć żadnego znaczenia.

    >
    > Ustawodawca niestety nie przewiduje sytuacji jak ta Twoja z Seicento,
    > czyli pojazd w roli nie dla której zostało wyprodukowany.

    Ale, że powinien być zezłomowany gdy miał 5 lat?

    > Rzecz jasna
    > powinno być prawo do czasowego wyrejestrowania takiego pojazdu, ale to
    > już inna bajka.
    >

    Po co wyrejestrowywać samochód, który jest użytkowany? Że sobie stoi i
    czeka na moment kiedy stanie się potrzebny to nie powód by go
    wyrejestrowywać. W sumie powodu do jego rejestrowania też n0ie widzę,
    ale to właśnie jest inna sprawa. Tu chodzi o różne sposoby eksploatacji
    auta a jednakowy czasookres wykonywania przeglądu. Do tego prostą drogą
    jest uwzględnienie przebiegu samochodu. Bo jak kiedyś słusznie przebieg
    samochodu był prywatną sprawą właściciela a teraz jest informacją
    publiczną to logicznym jest, że kwestie które od tego przebiegu zależą
    należy rozpatrywać w tym właśnie kontekście a nie jakimś innym
    n0ieadekwatnym.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: