-
Data: 2021-12-16 22:17:35
Temat: Re: Obowiązkowy przegląd co 10 tys km
Od: ii <i...@o...invalid> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 16.12.2021 o 16:51, trybun pisze:
> W dniu 08.12.2021 o 17:47, ii pisze:
>> W dniu 08.12.2021 o 09:44, trybun pisze:
>>> W dniu 06.12.2021 o 11:09, ii pisze:
>> ...
>>>>>
>>>>>
>>>>> Jak to bez sensu? Jak najbardziej jest w tym sens. Do jakichś 12
>>>>> lat nie grozi autom korozja elementów nośnych a więc nie ma
>>>>> potrzeby kontroli pod tym względem,
>>>>
>>>> Nie no. To jest funkcja eksploatacji samochodu. Żadne 12 lat.
>>>
>>>
>>> Funkcja wynikająca z czasu trwania exploatacji i specyfikacji
>>> warunków panujących na polskich drogach. Tu 12 lat wyceniam na optimum.
>>
>> No toż mówię, że zależy od czasu eksploatacji a nie od czasu stania auta.
>
>
> Nic mądrzejszego, a przede wszuystkim sprawiedliwszego niż cykl
> przeglądów jaki podałem raczej nie wymyślisz.
Już wymyśliłem.
>
>
>>
>>>
>>>
>>>>
>>>>> wystarczy tylko sprawdzać układ hamulcowy itp duperele. A na takie
>>>>> ogledziny 2000km to najwłaściwszy wybór.
>>>>
>>>> Poprzednio pisałeś o 20 tys km, teraz o 2 tys. To jest dla
>>>> przewoźnika Śląsk-Trójmiasto:
>>>> 2 000 km - 2 dni
>>>> 20 000 - około 1 miesiąc
>>>> A robi przegląd co 1 rok.
>>>
>>>
>>> Cały chodzi o 20000km. Chodzi o eksploatację auta i wynikające z tego
>>> zużycia eksploatacyjne. Proponowane przez Ciebie 10000 to tak ni z
>>> gruszki ni z pietruszki. Czyli absurd wyrażony tylko z tego powody
>>> aby cos powiedzieć i że ma się zdanie.
>>
>> No tak, wiele nie myślałem nad tymi 10 tysiącami km, ale też nigdzie
>> nie twierdziłem, że myślałem. Po prostu podałem co mi przyszło do
>> głowy. Natomiast Ty go kwestionujesz tylko z tego powodu aby coś
>> powiedzieć i że ma się zdanie :-)
>
>
> Kwestionuje bo te 10000km jest wyciągnięte sroce spod ogona. Nie wiąże
> się to absolutnie z niczym na czym można by te 10000km oprzeć.
To po prostu typowy przebieg pojazdu osobistego.
> A 20000km
> to wartość uśredniona do wszystkiego co wiąże się z eksploatacją auta i
> zachowaniem norm eksploatacyjnych i bezpieczeństwa.
Z d..y to wziąłeś i tyle.
>
>
>>
>>>
>>>
>>>>
>>>> I teraz masz zwykły samochód, który ma 100 razy mniej przebiegu. Nie
>>>> widzi, że te okresy przeglądów muszą się różnić?
>>>>
>>>>
>>>>>
>>>>> Samochody zabytkowe to specyficzni użytkownicy dróg, a wiec
>>>>> wymagania co do nich także mogą być specyficzne.
>>>>
>>>> Nic podobnego. Każdy jest specyficznym użytkownikiem drogi i nie
>>>> powinno to mieć żadnego znaczenia.
>>>
>>>
>>> Nie każdy. Spójrz na drogę i sam możesz ocenić ile po niej jeździ aut
>>> kwalifikowanych jako zabytkowe a ile normalnych.
>>
>> Więcej niż Twizy oraz Wind. Widziałem sporo samochodów zabytkowych na
>> drogach. Czy Ty widziałeś na własne oczy Twizy? A Wind'a? A ja oba
>> miałem albo mam. Nic nie wynika z tego, że są mało popularne na
>> drogach (jeden Wind widziany w przeciągu 3 lat, Twizy właściwie żadne)
>> dla potrzeby robienia im przeglądu lub nie. Tak samo nie wynika dla
>> samochodów zabytkowych. Po prostu nie przemyślałeś tego jeszcze.
>
>
> Nie, nie widziałem Twizy, ale widziałem, a nawet przejechałem się (po
> parkingu) Teslą. To też biały kruk na polskich drogach. Tesla z racji
> swojej unikatowości też powinna być zwolniona z przeglądów?
>
Bez urazy, Tesli to ja widziałem już wiele.
> Jeszcze raz powtarzam - auta zabytkowe maja swój status i porownywanie
> go do innych aut z dróg jest zupełnie nie na miejscu.
To jest nieprawda. Zwykłe samochody jak chodzi o konieczność przeglądów.
>
>
>>
>>>
>>>
>>>>
>>>>>
>>>>> Ustawodawca niestety nie przewiduje sytuacji jak ta Twoja z
>>>>> Seicento, czyli pojazd w roli nie dla której zostało wyprodukowany.
>>>>
>>>> Ale, że powinien być zezłomowany gdy miał 5 lat?
>>>
>>>
>>> Auto ma służyć i służy do jazdy po drogach, a nie być eksponowane na
>>> parkingach. Auto z definicji jest to srocdek transportu.
>>
>> Nic podobnego. Auto jest głównie po to by je mieć :-) Przeciętny
>> samochód zaledwie 3% czasu spędza na jeżdżeniu. A to nie koniec, bo
>> samochody szczególne (bynajmniej zabytkowe) jeżdżą jeszcze mniej. Do
>> jazdy po drogach służy właśnie przegląd auta a nie posiadanie auta.
>
>
> Myślę że tu akurat przedstawiasz swoje osobiste preferencje.
Ale że nie są zgodne z twoimi osobistymi?
> A o ile mam
> duże zastrzeżenia do jakości polskiego prawa to akuirat pojazdy
> mechaniczne zwane samochodami są dość trafnie zdefiniowane i określone.
Nic na to nie wskazuje. Weźmy np. Twizy. W dowodzie "auto inne".
Homologacja L7e, czyli czterokołowiec. Prawo o ruchu drogowym.. chyba
zwykłe auto a nie czterokołowiec.
>
>
>>
>>>
>>>
>>>>
>>>>> Rzecz jasna powinno być prawo do czasowego wyrejestrowania takiego
>>>>> pojazdu, ale to już inna bajka.
>>>>>
>>>>
>>>> Po co wyrejestrowywać samochód, który jest użytkowany? Że sobie stoi
>>>> i czeka na moment kiedy stanie się potrzebny to nie powód by go
>>>> wyrejestrowywać. W sumie powodu do jego rejestrowania też n0ie
>>>> widzę, ale to właśnie jest inna sprawa. Tu chodzi o różne sposoby
>>>> eksploatacji auta a jednakowy czasookres wykonywania przeglądu. Do
>>>> tego prostą drogą jest uwzględnienie przebiegu samochodu. Bo jak
>>>> kiedyś słusznie przebieg samochodu był prywatną sprawą właściciela a
>>>> teraz jest informacją publiczną to logicznym jest, że kwestie które
>>>> od tego przebiegu zależą należy rozpatrywać w tym właśnie kontekście
>>>> a nie jakimś innym n0ieadekwatnym.
>>>
>>>
>>> W sumie to już nie wiem o co Ci chodzi,
>>
>> No wiem, zabrakło chęci na zrozumienie.
>
>
> Rozbijając wypowiedź na tysiąc pojedynczych zdań do niczego
> konstruktywnego nie dojdziemy.
Dlatego mówię, że zabrakło Ci chęci na zrozumienie. Jak zawsze snujesz
jakieś absurdalne wizje.
>
>
>>
>>> masz auto którego nie używasz
>>
>> Nie, mam auta które używam rzadziej niż przewoźnik Śląsk-Trójmiasto.
>>
>>> a które chcesz zatrzymać
>>
>> No chyba, po co miałbym pozbywać się auta, które zamierzam użytkować.
>>
>>> to i powinieneś mieć możliwość czasowego wyrejestrowania.
>>
>> Nonsens. Możliwość czasowego wyrejestrowywania nie jest nikomu do
>> niczego potrzebna.
>>
>>> Nie chcesz wyrejestrowywać bo od czasu do czasu korzystasz to musisz
>>> się pogodzić z opłatami ubezpieczeniowymi.
>>
>> A ja nic tutaj nie pisałem o opłatach ubezpieczeniowych. Pisałem o
>> przeglądach, których generalnie robić nie trzeba jak auto nie jest
>> użytkowane. Aczkolwiek te obłąkańce chcę karać za przegląd po terminie.
>>
>>> I w ogóle zadać sobie pytanie czy opłaca się utrzymywać pojazd którym
>>> jeździ się _tak_ rzadko.
>>
>> Co tu jest do utrzymywania. Stoi sobie. Wszystkie te moje samochody,
>> którym nie zrobiłem przeglądu przejdą go bez problemu. Wiesz dlaczego?
>> Może to będzie dla Ciebie niespodzianka, ale ... właśnie przejdą
>> przegląd bez problemu bo czas ich eksploatacji od ostatniego przeglądu
>> krótki jest. Im więcej samochodów tym krótszy czas eksploatacji, nie
>> jestem przewoźnikiem.
>>
>>>
>>> Co do przeglądów to sytuację już opisałem, - na początku zależne od
>>> przebiegów później - czasowe.
>>>
>>
>> Czyli zabytkowym też by trzeba wprowadzić. W końcu konstrukcja nośna
>> mogła zardzewieć. Im starsze tym częściej :-)
>
>
> To już broszka konserwatora zabytków, to on ma nadzór nad takim autem.
>
Nie ma powodu traktować tych samochodów inaczej niż inne kiedy poruszają
się po drogach publicznych.
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
Najnowsze wątki
- 2025-01-30 Faktura z czech.
- 2025-01-29 "Zorganizowana Grupa Przestępcza" poczeka na decyzję o ekstradycji z UK na wolności [RARS]
- 2025-01-29 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-29 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-29 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-29 Poznań => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-29 Warszawa => Developer Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations (D36
- 2025-01-29 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2025-01-29 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2025-01-29 Białystok => UX Designer <=
- 2025-01-29 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-29 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-01-29 Zdalny podpis
- 2025-01-29 Nazbyt "muzyczne" słuchawki
- 2025-01-29 Warszawa => QA Engineer <=