  • 11. Data: 2010-02-20 10:55:24
    Temat: Re: Obiektyw typu zoom, na M42, ile może być warty?
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    > BEROFLEX, made in Japan, AUTO ZOOM (cokolwiek to znaczy...), f3.8, z
    > powłokami MC i trybem makro.

    Dużo za ten obiektyw nie dawaj, bo to nie wiadomo co w środku :) Lepiej
    poszukaj jakiegoś Tamrona (najlwepiej SP) z lat 70.-80. o podobnych
    parametrach - kiedyś kosztowały majątek, teraz można znaleźć za całkiem
    rozsądne pieniądze. Jakiś czas temu dorwałem SP 80-210/3.5 za 170 zł.
    Manualne Tamrony miały wymienne dupki w systemie Adaptall - więc możesz
    kupić z innym mocowaniem lub w ogóle bez mocowania i oddzielnie dokupić
    dupkę na M42 lub P/K.

    Piotr

  • 12. Data: 2010-02-20 16:31:59
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 19 Feb., 23:04, Lukasz Podelko <l...@g...com> wrote:
    > Witam, zastanawiam się nad zakupem obiektywu na mocowanie M42, do
    > cyfrowego Pentaxa.
    > Obiektyw typu zoom (85-210mm), ze światłem 3.8, niby na całej
    > ogniskowej
    > Ile takie szkło może być warte? Cena 250zł nie jest zdzierstwem?

    wszystko zalezy od stanu i wlasnosci optycznych obiektywu.
    a tych nie znamy wiec nikt nie moze z cala pewnoscia odpowiedziec.
    co najwyzej mozna zgadnac.
    jesli masz mozliwosc to zrob zdjecia i ocen sam jakosc.
    a znajac jakosc ocenisz czy jest Ci ona warta 250 zl.
    Dla kogos to duzo , innemu za te pieniadze nie bedzie sie chcialo
    nawet targowac - wezmie i sprawdzi , najwyzej wyrzuci.

  • 13. Data: 2010-02-23 02:37:26
    Od: Andrzej Makarczuk <m...@g...com>

    Lukasz Podelko <l...@g...com> w
    oglegroups.com>:

> [...]
    >ogniskowej
    >Ile takie szkło może być warte? Cena 250zł nie jest zdzierstwem?

    IMHO za 250 to kupisz SMC PENTAX-M ZOOM 1:4.5 80-200
    Ma pod sobą każdego Berofleksa.

    pozdrawi AM
    --
    Kaczka zagłuszaczka a Jaruszek kłamczuszek

    m...@g...pl.gov (best gov is no .gov)