  • Data: 2016-08-16 16:33:00
    Temat: Re: Obiektyw makro M42 do statycznych obrazów
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-08-15 o 23:46, Starzec z Gór pisze:

    [...]
    > Ależ doskonale rozumiem - stoisz na przegranej pozycji.
    > Otóż matryca ma x cm kwadratowych powierzchni, generuje y pikseli ... ale... Ale
    piksel to nie jest obraz z pojedynczego czujnika na matrycy tylko wypadkowa z kilku
    sąsiadujących ze sobą czujników . Pojedynczy czujnik odpowiada za jedną konkretną
    składową, która jest jakoś tam przeliczana, sumowana z sąsiednimi i w rezultacie
    otrzymujemy punkt obrazowy czyli piksel. Teoretycznie, sytuacja jest idealna, gdy na
    grupę czujników na matrycy , podawany jest jednolity sygnał, czyli krążek
    rozproszenia pokrywa nam te kilka sensorów odpowiedzialnych za powstanie jednego
    punktu obrazowego.
    > Tylko powiedz mi, w jaki sposób te sygnały są separowane, bo po mojemu zwyczajnie
    nie są...

    Zdaje mi się, że podobnie jak w starej, analogowej , telewizji.
    Wysokorozdzielczy sygnał luminancji i chrominancja o dużo niższej
    rozdzielczości. Ale głowy nie dam ;-)

    > A po co ?

    Jak to po co? Aby robić fotki w IR ;-)
    Sam kiedyś wywaliłem filtr IR ze starego kompaktu.
    Tak, wiem...

    Pozdrawiam,
    Paweł