  • Data: 2016-08-16 21:48:48
    Temat: Re: Obiektyw makro M42 do statycznych obrazów
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl> writes:

    > To do termicznej podczerwieni.

    Ano.

    > Tu mówimy o bliskiej podczerwieni, od
    > światła widzialnego do trochę ponad mikrometr.

    No wiem, tak sobie usiłowałem zażartować. Takich nawet też używamy,
    z oświetlaczami (>600 nm, widać lekką czerwień). Ale tamto zdejmowanie
    filtrów (nie przeze mnie, znam to z opowieści) nie miało nic wspólnego
    z IR, tylko z tym, że taki filtr skutecznie zmniejsza rozdzielczość.
    Przypuszczalnie zmniejsza ją celowo, żeby uniknąć mory (aliasingu).
    Jeśli jednak mora komuś niestraszna, a potrzebna jest jak największa
    rozdzielczość...

    Swoją drogą, aparaty z XX MPix powinny teoretycznie średnio nadawać się
    do takich zastosowań IR, przez swoje małe piksele = małą czułość.
    Co innego kamery CCD typu 360x575 (a może ~ 240x575, kto to tam wie)
    - tam piksele są dużo większe.
    --
    Krzysztof Hałasa