  • 21. Data: 2013-01-23 18:53:04
    Temat: Re: Obiecałem sobie...
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 23.01.2013 16:54, Przemek wrote:

    > Ogólne, nie ogólne, nie mam zamiaru zostawiać więcej niż muszę,

    Wyłączyłeś ciasteczka, javascript, java, flash, local storage html5 i
    cache przeglądarki?

    > póki co
    > nie mam na żadnym sprzęcie kierowanej reklamy w przeciwieństwie do
    > reszty znajomych itd.

    Kierowana reklama mogłaby być przynajmniej w jakimś stopniu interesująca
    a nie być _kompletną_ stratą czasu.

    Przy czym mi się po prostu reklamy NIE wyświetlają - jest to znacznie
    lepsze rozwiązanie niż tylko oglądanie tej nie kierowanej. Co więcej
    mając do wyboru:
    - nieoglądanie niekierowanej reklamy i brak wyszukiwania kontekstowego
    - nieoglądanie kierowanej reklamy i działające wyszukiwanie kontekstowe

    to wolę drugą opcję ;)

    > I wystarczy, żebym nie chciał się na to zgadzać.

    Dlaczego?

    > BTW skąd wniosek, że nie rozumiem? Gdybym nie rozumiał, to bym się
    > zgodził, świadomie czy nie.

    Właśnie mam wrażenie, że nie rozumiesz i się nie zgadzasz "bo mnie będą
    szpiegować".

    > A co Cię tak przeraziło, żeby najwyższego wzywać?

    Mówisz jakby www NIE szpiegowało.

    > No i? To, że widzi jaką mam rozdzielczość ekranu czy cookies enabled nie
    > jest równoważne z tym, że pod moim loginem są zbierane i przechowywane
    > moje kontakty, mejle, aplikacje itp.

    Lepiej powiedz ile bitów informacji w sumie dostarcza twoja
    przeglądarka. ;) (I pamiętaj, że to nie uwzględnia lokalizacji, czy
    sprytnych sztuczek z cache.)

    > Jesteś pewien, ze wszystkie mejle, które indeksują, kontakty, filmy na
    > yt, preferencje itp. zajmują 4kb miesięcznie?

    To był szacunek na życiorys wszystkich ludzi. W praktyce nikt nie zbiera
    danych _wszystkich_ bo nie ma ich nawet w sieci.

    > No dzięki za olśnienie, tylko... Nie z tym co piszesz polemizuję...

    Twierdziłeś, że koszt dysków był problemem.

    Michoo

  • 22. Data: 2013-01-23 18:59:18
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Michoo,

    [.........]

    Odpuść - karmisz anonimowego paranoika. Żadne krzyki i płacze nie
    przekonają go...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 23. Data: 2013-01-23 20:06:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michoo" napisał w wiadomości

    >Wyłączyłeś ciasteczka, javascript, java, flash, local storage html5 i

    W miare mozliwosci - blokuje.

    >cache przeglądarki?

    cache jest moj i mam nadzieje ze inni nie maja do niego dostepu :-)

    J.

  • 24. Data: 2013-01-23 20:10:24
    Od: Przemek <r...@o...pl>

    > Wyłączyłeś ciasteczka, javascript, java, flash, local storage html5 i
    > cache przeglądarki?

    Niezależnie od tego czy wyłączyłem czy nie, nawet jeśli te dane zostały
    zebrane, to nie są połączone z moimi kontaktami, mejlami, zakupami itp.

    > Przy czym mi się po prostu reklamy NIE wyświetlają - jest to znacznie
    > lepsze rozwiązanie niż tylko oglądanie tej nie kierowanej. Co więcej

    A napisałem, że mi się wyświetlają?
    Póki co adHunter działa.

    > mając do wyboru:
    > - nieoglądanie niekierowanej reklamy i brak wyszukiwania kontekstowego
    > - nieoglądanie kierowanej reklamy i działające wyszukiwanie kontekstowe
    > to wolę drugą opcję ;)

    Wyszukiwanie kontekstowe?! Never!

    > Dlaczego?

    A czy muszę podawać powód? Nie chcę i już.

    > Właśnie mam wrażenie, że nie rozumiesz i się nie zgadzasz "bo mnie będą
    > szpiegować".

    Napisałem niżej, co ładnie wyciąłeś, z czym dyskutuję, ściągnęliście
    obaj dyskusje na tematy poboczne.
    Nie będą szpiegować mechanizmami chmury, nie będą zbierać danych, jakie
    im moim zdaniem nie są potrzebne i tyle, a w szczególności nie będą
    mieli moich kontaktów, mejli, lokalizacji. Wystarczy.

    > Mówisz jakby www NIE szpiegowało.

    Nie. Mówię, że www nie szpieguje tak, jak chmura, w której moje dane
    fruwają sobie jak skowronki, kompletnie nie zabezpieczone, z możliwością
    dostępu do nich byle kogo, gdy dostawca da ciała, co nie raz się zdarzyło.

    > Lepiej powiedz ile bitów informacji w sumie dostarcza twoja
    > przeglądarka. ;) (I pamiętaj, że to nie uwzględnia lokalizacji, czy
    > sprytnych sztuczek z cache.)

    User Agent, Time Zone, HTTP_ACCEPT Headers, Screen Size and Color Depth,
    Are Cookies Enabled?, System Fonts, Browser Plugin Details.

    Nie dostarcza: mejli, kontaktów, lokalizacji.

    > To był szacunek na życiorys wszystkich ludzi. W praktyce nikt nie zbiera
    > danych _wszystkich_ bo nie ma ich nawet w sieci.

    Mi wystarczy, że nie zbiera: mejli, kontaktów, lokalizacji, zdjęć itp.

    > Twierdziłeś, że koszt dysków był problemem.

    Twierdziłem, że smartfona można używać bez chmury i chmura mu do niczego
    nie jest potrzebna.
    Przem

  • 25. Data: 2013-01-23 20:11:23
    Od: Przemek <r...@o...pl>

    > Odpuść - karmisz anonimowego paranoika. Żadne krzyki i płacze nie
    > przekonają go...

    Może zamiast płaczu i krzyków użyłbyś argumentów?
    Argument o anonimowości płaski jest.
    Przem

  • 26. Data: 2013-01-23 20:14:59
    Od: Przemek <r...@o...pl>

    > Lepiej powiedz ile bitów informacji w sumie dostarcza twoja
    > przeglądarka. ;)

    Nie wkleiłem:
    Currently, we estimate that your browser has a fingerprint that conveys
    at least 21.34 bits of identifying information.
    Przem

  • 27. Data: 2013-01-23 20:36:29
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 23.01.2013 20:06, J.F wrote:

    > cache jest moj i mam nadzieje ze inni nie maja do niego dostepu :-)

    Jest twój. Ale jak wchodzisz na stronę z IP za NATem, to nie można go od
    razu przypiąć do Ciebie. Strona zawiera obrazek 1px na 1px
    nothing_harmful_just_logo.png. Przy pierwszym wejściu na stronę obrazek
    jest pobierany. Przy kolejnych przeglądarka pyta:

    GET nothing_harmful_just_logo.png
    If-Modified-Since:Wed, 12 Dec 2012 16:58:47 GMT

    Na co serwer odpowiada:
    HTTP/1.1 304 Not Modified

    przy okazji sobie zapisując, że to jest ta przeglądarka z pod adresu
    w.x.y.z która ten obrazek pobrała 12 grudnia 2012 o 16:58:47

    I tyle zostaje z "prywatności" ;)

    Michoo

  • 28. Data: 2013-01-23 20:40:39
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 23.01.2013 20:14, Przemek wrote:

    > Nie wkleiłem:
    > Currently, we estimate that your browser has a fingerprint that conveys
    > at least 21.34 bits of identifying information.

    Czyli inaczej mówiąc da się ją dokładnie rozpoznać z pośród ponad 2
    milionów, które odwiedziło tę stronę.

    Michoo

  • 29. Data: 2013-01-23 21:10:28
    Od: Przemek <r...@o...pl>

    > Czyli inaczej mówiąc da się ją dokładnie rozpoznać z pośród ponad 2
    > milionów, które odwiedziło tę stronę.

    Ale jeszcze raz: ja kompletnie nie o tym mówię.
    Wszedłeś w dyskusję w trakcie, a to ma znaczenie. Rozpoczęło się od tego
    co podaję niżej.
    Potem zamiast dyskusji o tym, Roman ją sprowadził do tego, jak to w
    sumie nic takiego ważnego ta chmura nie trzyma itd. co nie jest prawdą i
    tyle. Z mojego punktu widzenia im mniej danych zostawiam, tym lepiej, a
    im bardziej świadomie tym jeszcze lepiej.
    Przem

    cytaty z Romana, odpowiedź moja.
    =================
    > Po raz kolejny: jak się nie chce współpracować z chmura, to sie nie
    > kupuje telefonu z systemem, który z chmurą pracuje i jest to jego
    > podstawowa cecha.

    Po raz kolejny: nie trzeba używać androida z chmurą, mimo, że jak
    uważasz jest to jego podstawowa cecha. Nie jest, mimo, że ty możesz mieć
    odmienne zdanie.
    Używam androida BEZ chmury i całkiem się sprawdza.
    Poza tym większość ludzi nie ma nawet pojęcia, że z chmury korzysta do
    momentu gdy kupuje sobie nowy telefon i się dziwi, że automagicznie
    pojawiają się jej kontakty ze starego. To korzystanie z chmury do tego
    się w sumie sprowadza. Dokładnie wszystkie inne elementy uchmurowienia
    można załatwić samemu, mając odrobinę świadomości jak z telefonu korzystać.

    > Jest wystarczający wybór.

    A możesz podać przykład?
    Z funkcji, które powinien spełniać wymienię:
    -dual sim;
    -gps + mapy off-line;
    -wifi z obsługą internetu;
    -bt;
    -office;
    -instalacja aplikacji z dość dużym wyborem, nie 4 na krzyż javy;
    -synchronizacja z oultookiem;
    -wyświetlacz większy niż marzenie ministranta, znaczy większy niż 3,5"
    Co polecisz z tego "wystarczającego" wyboru?