  • 1. Data: 2013-01-19 14:46:43
    Temat: dlaczego tme...
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    o co chodzi z tym, że TME wysyła scalaki w woreczkach antystatycznych na
    których nakleja informację, że woreczek chwoni przed wilgocią oraz podaje
    "datę przydatności" scalaków w tym woreczku?

  • 2. Data: 2013-01-19 16:27:39
    Temat: Re: dlaczego tme...
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 19 stycznia 2013 14:46:43 UTC+1 użytkownik identyfikator: 20040501
    napisał:
    > o co chodzi z tym, że TME wysyła scalaki w woreczkach antystatycznych na
    >
    > których nakleja informację, że woreczek chwoni przed wilgocią oraz podaje
    >
    > "datę przydatności" scalaków w tym woreczku?

    To jest data do której producent gwarantuje że da się bezproblemowo lutować.

  • 3. Data: 2013-01-20 00:42:33
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 19 Jan 2013 14:46:43 +0100, "identyfikator: 20040501"
    <N...@g...pl> wrote:
    > "datę przydatności" scalaków w tym woreczku?

    A jaka masz datę i jaką obudowę układu? Ja wczoraj swój woreczek
    wywaliłem i nie zwróciłem uwagi :/

    --
    Marek

  • 4. Data: 2013-01-20 11:05:31
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    właśnie, to trochę dziwne, oburowa LQFP32 a z tego co pamiętam rok
    ważności... teraz nie sprawdzę bo nie mam pod ręką... chodzi o te elementy
    Pb free?

  • 5. Data: 2013-01-20 14:31:54
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    k...@g...com wrote:

    > To jest data do której producent gwarantuje że da się bezproblemowo lutować.

    Po tej dacie wskazane wygrzać element w piekarniku zgodnie z zaleceniami
    producenta.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 6. Data: 2013-01-20 14:39:05
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 20.01.2013 11:05, identyfikator: 20040501 wrote:
    > właśnie, to trochę dziwne, oburowa LQFP32 a z tego co pamiętam rok
    > ważności... teraz nie sprawdzę bo nie mam pod ręką... chodzi o te
    > elementy Pb free?

    Chodzi o to, że obudowa nie jest szczelna i może tworzyć kapilary w
    których zgromadzi się wilgoć z powietrza. Potem taki układ w piecu udaje
    popcorn.

    Michoo

  • 7. Data: 2013-01-20 16:03:20
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 20 stycznia 2013 11:05:31 UTC+1 użytkownik identyfikator: 20040501
    napisał:
    > właśnie, to trochę dziwne, oburowa LQFP32 a z tego co pamiętam rok
    >
    > ważności... teraz nie sprawdzę bo nie mam pod ręką... chodzi o te elementy
    >
    > Pb free?

    Spotkałem się z tym w czasach w których Pb free nie istniało. Drogie scalaki były
    pakowane po 25 sztuk w worki z grubej folii. na folii była informacja że torebka jest
    wypełniona argonem. I że po otworzeniu w przeciągu 24 godzin maja być przylutowane.

  • 8. Data: 2013-01-21 17:53:51
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 20.01.2013 11:05, identyfikator: 20040501 pisze:
    > właśnie, to trochę dziwne, oburowa LQFP32 a z tego co pamiętam rok
    > ważności... teraz nie sprawdzę bo nie mam pod ręką... chodzi o te
    > elementy Pb free?

    Nie, stare też miały gwarancję standardowo rok. Faktycznie przydatność
    do lutowania jast dłuższa, najgorzej jest z kondensatorami bo mają zdaje
    się siarczki w tej swojej ceramice. Dawniej w Polsce popularny był
    handel tymi przeterminowanymi elementami, bo normalnie szły na śmietnik.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl