    From: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: [OT] wspominki...
    Date: Mon, 29 Mar 2010 09:35:43 +0200

    Powitanko,

    > Weź poprawke, że czasem te tłumy to ... uczniowie. Ich wolna wola to
    > wola ucznia ;)

    Daj spokoj, to sa cale rodziny, nie da sie nigdzie w okolicach (szeroko
    pojetych) zaparkowac, a na koniec na wszystkich drogach z Nowego Swiatu,
    Starowki korek jak w piatki na wylotowkach z naszego miasteczka. Zreszta
    odbywa sie to w weekendy i raczej trudno by bylo nauczycielom zmusic do
    czegos uczniow wtedy.
    Do tego jeszcze tlumy na wykladach, nikt tym ludziom nie kaze na nie
    isc, a na wiekszosci z tych, na ktorych bywalem, moglem znalesc miejsce
    albo na schodach, albo na parapecie, albo stac - tlumy.
    No i jeszcze Centrum Nauki Kopernik, ktore mam nadzieje ruszy niedlugo.
    Bywalem na konferencjach przez nich organizowanych z serii
    "Pokazac-przekazac", ludzie z calej Polski przedstawiali swoje
    rewelacyjne inicjatywy - wszedzie, gdzie tylko cos ciekawego w sensie
    naukowym sie dzieje, jest pelno, to nie popyt jest maly, tylko podaz nie
    daje rady.
    Sonde te 20 - 30 lat temu ogladali zwyczajni ludzie, jak w moim
    przypadku - dzieci. Jacys wybitni nie bylismy. Nie bylo coprawda netu, w
    TV 2 programy, ale to nie dlatego ludzie Sonde ogladali.
    Nie dlatego kupowali Mlodego Technika, czy Radioelektronika, ze nie
    mieli nic do roboty, tylko dlatego, ze te pisma mialy poziom, tak jak
    Sonda.
    Teraz jest zakaz pokazywania w TV wszelkich informacji naukowych, nie
    wolno pokazac we Wiadomosciach nawet startu shuttla, ale to wcale nie
    znaczy, ze nikogo to nie obchodzi. To znaczy tylko, ze glupkami
    zainteresowanymi jedynie Doda, meczem i dupa latwiej sie rzadzi.
    BTW ponoc najwiecej listow/maili do NASA jest z Polski, nie wiem czy to
    prawda, ale jak bylo spotkanie z Gregiem Zamka na Polibudzie, to
    oczywiscie tlumy mlodych ludzi, ktorzy jakos woleli to spotkanie, niz
    taniec na lodzie z gwiazdami.
    A ze na murku pobliskiej szkoly co wieczor siedzi towarzystwo, popija i
    sle kurwy w eter, to owszem fakt, ale to jest margines, a nie, jak
    zdajesz sie sugerowac, wiekszosc.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa