  • Data: 2009-12-19 00:44:25
    Temat: Re: skrócona superheterodyna AM na lampach
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Tomasz Szczesniak napisał:
    > Dnia Thu, 17 Dec 2009 00:27:32 +0100 na fali pl.misc.elektronika stacja
    > Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl> nadala:
    >
    > Dość dziwna konstrukcja. Generalnie supery z detektorem reakcyjnym się
    > nie przyjęły, mają mało zalet w stosunku do wad. A wsadzanie tam EK3
    > to straszne marnotrawstwo tej zancej lampy.

    Ma Kolega rację, że się nie przyjęły. Nie przypominam sobie czy był
    nawet produkowany seryjnie jakiś odbiornik w tym układzie. Była to
    raczej konstrukcja amatorska i miała poważną jak na tamte czasy zaletę:
    jedna "bańka" mniej niż klasyczna superheterodyna i była łatwiejsza w
    zestrojeniu, a skutecznością działania ten układ mile mnie zaskoczył.

    Dlaczego EK3 ? To było lata temu. Gówniarz wtedy byłem. Ojciec miał taką
    w zakładzie RTV, a że nie przedstawiała już wartości "serwisowej" i
    fajnie wyglądała... :-) No i innej oktody nie było na składzie, a ECH21
    była wtedy zbyt cenna z uwagi na licznie serwisowane radia z serii
    pionierkopodobnych... i jakas taka mała była :-) EK3 - większa bańka to
    i radio będzie lepiej grało ;-) Podobnie było z ECL11.

    Oczywiście dzisiaj prędzej oddałbym dziecku cały karton ECH81 i ECL86
    niż jedną EK3 czy ECL11 :-)

    Pozdrawiam
    Grzegorz