  • 31. Data: 2013-02-15 02:23:39
    Temat: Re: OT serial dla mlodziezy z lat 90-tych (Alfa Centauri)
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-02-15 00:48, Użytkownik Mr. Misio napisał:

    > No ale ty jestes mlody, nie masz alzheimera ani 80 lat. Pewnie tez
    > wiesz, jakie to uczucie przedobrzyc z dawką. Nie da sie wybrac numeru na
    > telefonie.

    Nie jestem już młody.
    Nie da się nieświadomie lub przez pomyłkę przedobrzyć z dawką.
    Chyba że świadomie, wtedy można sobie zaaplikować więcej niż jedną.
    I to nie jest tak że bez ostrzeżenia nagle tracisz panowanie
    nad sobą. Jest czas skoczyć do sklepu, kupić batonika i zjeść
    co zniweluje efekt wywołany przez insulinę lub inne środki
    obniżające poziom cukru w cukrzyku. :-)

    > Do mnie nie, ale do kumpla wpadli, bo wynajal chate rok po jakichs
    > bandytach ;) Weszli z drzwiami, wyszli, nie przeprosili, ale tez nikogo
    > na szczescie nie zabili...

    Ale wpadli nie z powodu że go monitorowali tylko dlatego że mieszkanie
    wynajął "po jakichś bandytach". Powiedziął bym że gdyby mieszkanie
    monitorowali to by nie wpadli. :-)

    > No tak. Dlatego potrzebne jest wiecej narzedzi do monitorowania ;)

    Akurat konto na faceboku to proszenie się samemu o podglądanie.

    > Odrozniam. Ale to ty napisales, ze monitoring nie monitoruje nas. Tak
    > jakby jedyny monitoring to ten zalozony przez Ciebie.

    Ten który założyłem monitoruje teren przed domem.
    Mnie widzi góra dwie minuty dziennie. :-)

    > Pomijam, ze jak masz monitoring w firmie/domu to siebie tez monitorujesz.

    Jak mam w firmie to mnie (między innymi) monitorują, jak mam
    w domu to monitoruje to co ustawiam, w moim przypadku teren
    dookoła.

    > Ogólnie rzecz biorac to pare lat temu nie dzialaly telefony
    > bezprzewodowe... ;)

    Pierwszy tel komórkowy firma Ericsson wykonała w 1956 roku.
    Motorola pierwszy telefon komórkowy wprowadził do sprzedaży
    w 1973 roku w USA.
    Pierwszego esemesa wysłano w 1992 roku.
    Dzisiaj mamy 2013.
    Te twoje "pare lat" to w rzeczywistości kilkadziesiąt. :-)

    Pozdrawiam

  • 32. Data: 2013-02-15 08:10:03
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Tym samym, tylko dobrowolnie kupowanym, albo dodatkowym urzadzeniem, ktore
    > kazdy moze sobie kupic i zainstalowac.

    Poduszek też nie chcą kupować a przecież nie wysyłają niczego

  • 33. Data: 2013-02-15 08:41:29
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > A jak myslisz - skad sie biora teraz w sklepach ?

    W specjalnych (!) lodówkach :-)

  • 34. Data: 2013-02-15 10:04:32
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik RadoslawF napisał:

    > nad sobą. Jest czas skoczyć do sklepu, kupić batonika i zjeść
    > co zniweluje efekt wywołany przez insulinę lub inne środki
    > obniżające poziom cukru w cukrzyku. :-)

    No z tym "Skoczyc do sklepu" to bym polemizowal. Zwlaszcza, ze ruch
    przyspiesza obnizanie poziou cukru :)

    > Ale wpadli nie z powodu że go monitorowali tylko dlatego że mieszkanie
    > wynajął "po jakichś bandytach". Powiedziął bym że gdyby mieszkanie
    > monitorowali to by nie wpadli. :-)

    Oj no wlasnie monitorowali (tego porzedniego) tylko mieli poslizg na
    szczeblu decyzyjnym ;) Od "wiemy gdzie jest" do "dobra, wchodzcie"
    minelo za duzo czasu :D

    > Pierwszy tel komórkowy firma Ericsson wykonała w 1956 roku.

    Pierwsze systemy detekcji twarzy tez juz sa wykonane.

    > Motorola pierwszy telefon komórkowy wprowadził do sprzedaży
    > w 1973 roku w USA.

    Nie jestem pewien, czy systemy detekcji twarzy sa w sprzedazy. Cos mi
    sie wydaje, ze jak wejdzie xbox 720 to beda dostepne w niemal kazym domu :)

    > Pierwszego esemesa wysłano w 1992 roku.
    > Dzisiaj mamy 2013.
    > Te twoje "pare lat" to w rzeczywistości kilkadziesiąt. :-)

    Kiedys postęp szedł sobie wolniejszym tempem.

  • 35. Data: 2013-02-15 11:13:08
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-02-15 10:04, Użytkownik Mr. Misio napisał:

    > No z tym "Skoczyc do sklepu" to bym polemizowal. Zwlaszcza, ze ruch
    > przyspiesza obnizanie poziou cukru :)

    Nie ośmieszaj się. Ja to przeżyłem osobiście.
    Po prostu spadek poziomu cukru to nie jest coś co obezwładni
    cukrzyka z zaskoczenia i momentalnie.

    > Oj no wlasnie monitorowali (tego porzedniego) tylko mieli poslizg na
    > szczeblu decyzyjnym ;) Od "wiemy gdzie jest" do "dobra, wchodzcie"
    > minelo za duzo czasu :D

    Czyli jednak przyznajesz nie jego monitorowali.

    > Pierwsze systemy detekcji twarzy tez juz sa wykonane.

    Są, ale na szeroką skalę jeszcze nie pracują.

    > Nie jestem pewien, czy systemy detekcji twarzy sa w sprzedazy. Cos mi
    > sie wydaje, ze jak wejdzie xbox 720 to beda dostepne w niemal kazym domu :)

    Jak wejdzie to się przekonamy.

    > Kiedys postęp szedł sobie wolniejszym tempem.

    Owszem, ale to nie usprawiedliwia pisania bajek o paru latach.

    Pozdrawiam

  • 36. Data: 2013-02-15 11:36:02
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Ale wpadli nie z powodu że go monitorowali tylko dlatego że mieszkanie
    > wynajął "po jakichś bandytach". Powiedziął bym że gdyby mieszkanie
    > monitorowali to by nie wpadli. :-)

    No tak, moliby wejść jak go nie ma i go np okraść albo podłożyć mu coś albo
    cokolwiek.

  • 37. Data: 2013-02-15 11:45:20
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    > Jestem cukrzykiem, nie potrzebuje monitoringu, nowego softwaru
    > do tego monitoringu ani informacji o nowych lekach.
    > Informacje o lekach mam od lekarza w chwili wypisywania recepty
    > i innej nie potrzebuje.

    i zawsze pamiętasz czy wbiłeś i czy nie machnąłeś się w dawce?
    Gratuluje. Fakt, że aby pen pamiętał nie musi być w sieci.

    ToMasz

  • 38. Data: 2013-02-15 13:01:23
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-02-15 11:45, Użytkownik ToMasz napisał:

    > i zawsze pamiętasz czy wbiłeś i czy nie machnąłeś się w dawce?
    > Gratuluje. Fakt, że aby pen pamiętał nie musi być w sieci.

    Dawki mam przygotowane, bierze się je odruchowo.
    A jak jednak z jakiegoś powodu nie wezmę to poziom cukru
    mi wzrośnie a nie spadnie czyli nie ma zagrożenia
    jak w sytuacji odwrotnej. :-)
    Znajdźcie sobie jakąś inną przypadłość, w tej urządzenie
    podpięte do sieci naprawdę jest zbędne.

    Pozdrawiam

  • 39. Data: 2013-02-15 17:15:03
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2013-02-13 12:52, RadoslawF pisze:

    > Nie oni jedni. W pierwszym StarTreku mieli komunikatory działające
    > w kosmosie i na nowo odkrytych planetach. W kolejnych serialach
    > mieli PDA

    Trekowe PADD-y (bo tak się w serialu nazywały te "tablety") pojawiły się
    już w pierwszym serialu. Po prostu wtedy scenarzyści nie bawili się w
    pokazywanie fałszywego ekranu i można było pomyśleć, że załoga przynosi
    kapitanowi jakąś futurystyczną teczkę z dokumentami do podpisania.

    Swoją drogą dzisiaj te "tablety" z TNG faktycznie robią wrażenie. Jednak
    należy pamiętać, że wielu rzeczy scenarzyści nie wzięli pod uwagę, choć
    dzisiaj wydają się one oczywistością. Po pierwsze nie pomyśleli o żadnej
    sieci bezprzewodowej - załoga traktowała te urządzenia jak kartkę
    papieru - trzeba było przynieść kapitanowi jakiś dokument, przynosiło
    się mu tablet, zostawiając go na biurku do podpisania.

    Nie było też widać uniwersalności urządzeń - PADD był jednym
    urządzeniem, tricorder (uniwersalne urządzenie do zbierania rozmaitych
    danych) zupełnie osobnym.

    > a potem nawet tablety, były też odpowiedniki dzisiejszych
    > laptopów.

    Tyle tylko, że bez klawiatury. ;)

    > A pierwsze komunikatory zminiaturyzowały się do wielkości
    > odznaki.

    Co było niezbyt przemyślanym pomysłem. Urządzenia miały tylko tryb
    głośnomówiący, a nieraz używali ich członkowie specjalnych grup
    wypadowych. Nie ma to jak zostać zdemaskowanym przed przeciwnikiem przez
    "dzwoniący telefon". ;)
    Poza tym zawsze dziwiło mnie jak działo zestawianie połączenia. Bohater
    klepał komunikator i wywoływał konkretną osobę, która zaraz się
    wywoływała. Gdy jednak połączenie przychodziło, odzywał się komunikator
    tylko tej jednej, konkretnej osoby.

    > W Kosmos1999 mieli możliwość prowadzenia wideo rozmów przez
    > przenośne komunikatory.

    A raporty pisali na maszynach do pisania. ;)

  • 40. Data: 2013-02-15 17:23:45
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2013-02-13 15:17, RadoslawF pisze:

    > Ale z użyciem kamer studyjnych i telewizorów czy czegoś bardziej
    > przenośnego ?

    Generalnie wideotelefon to bardzo stara koncepcja. Już w latach
    dwudziestych, przy okazji próbnych transmisji prasa przepowiadała nie
    tylko rychłe pojawienie się czegoś w rodzaju znanej na TV, ale również
    dodanie wizji do telefonów.

    Tutaj przeszkodą okazała się nie tylko technika, ale i psychika. Ludzie
    jak widać nie lubią się pokazywać przez telefon. Dzwonimy często, a ze
    Skype'a korzystamy okazjonalnie.