  • 101. Data: 2013-02-19 19:05:49
    Temat: Re: OT serial dla mlodziezy z lat 90-tych (Alfa Centauri)
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Też nie prawda. Przeciętny cukrzyk dostaje takie ładne firmowe
    > druczki na których sam sobie długopisem wpisuje poziomy cukru.
    > I nikt tego w przychodni nie zabiera, nie skanuje, nie kseruje
    > czy przepisuje.

    Nie bardzo wiem o co Ci chodzi. Kojarzę, że lekarze mają obowiązek
    przechowywać dokumentację medyczną nawet wbrew woli pacjenta i nie dając mu
    kopii, więc jeśli pacjent zbiera to nawet jeśli nie zabierają to muszą to
    jakoś kopiować i zbierać.

    > Wszystko zależy co i w jakim celu monitorujesz.

    Tak, ale podejrzewam, że w tym przypadku zależy od tego ile się na kartkach
    zmieści.

    > A laptopa i tableta nie dźwigam, nie widzę potrzeby posiadania
    > ich przy sobie w drodze z domu do pracy czy z pracy do domu
    > przy sobie.

    Tym bardziej potrzebujesz umieścić to w sieci dla lekarza. A statystyczny
    ludzik to już w ogóle nie podoła przenoszeniu danych.

    > Komputerami zajmuje sie od lat osiemdziesiątych i jeszcze
    > mi w tym czasie nie walną. Ale jakby jednak to pamiętasz
    > że kopie mam w garażu ? :-)

    Szkoda, że nie wierzę w ten garaż.

    > "Właśnie nie ma sensu. Sens ma trzymanie swoich danych u siebie
    > a nie u kogoś. Poza przypadkami kiedy te dane chcesz upowszechnić."

    Różnica między twoją chmurą a chmurą w internecie jest taka, że twoja
    droższa jest i bardziej zawodna.

    > Nie potrzebuję w pracy danych które mam w domu.
    > W drugą stronę również.

    Kontaktów nie potrzebujesz ?

    > Mi też nie przeszkadza, nawet używam ale nie do robienia wykresików

    Do czego innego można używać smartfona poza rozmowami

    > i chwalenia się nimi.

    Umiesz się tylko chwalić ?

    > Jedź do fachowca.

    Czyli gdzie ? Jakby tacy byli, to by się chyba jakoś ujawnili. Zresztą nie o
    to chodzi, może ja po prostu inaczej jeżdżę.

    > Ludzie to jednak są mało inteligentni.
    > Do garażu idę praktycznie codziennie, jaki problem przy okazji tam
    > zanieść i zostawić nowe dane ? Po za faktem że trzeba na to wpaść
    > samemu a to jak widać czasami trudne bywa. :-)

    Bez urazy, ale noszenie danych jak można je prostu przesłać głupie jest.

    > Nie wiem, to problem tych którzy tam systematycznie chodzą.
    > A tak z ciekawości bywasz tam codziennie, znasz ich i wiesz
    > że są aktualnie żonaci.

    Jaki problem ?

  • 102. Data: 2013-02-19 19:42:33
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-02-19 19:05, Użytkownik John Kołalsky napisał:

> [...]
    > przechowywać dokumentację medyczną nawet wbrew woli pacjenta i nie dając
    > mu kopii, więc jeśli pacjent zbiera to nawet jeśli nie zabierają to

    Wyniki badań na które kierował lekarz sobie zapisuje (w mojej
    przychodni na komputerze) a wydruki z wynikami oddaje pacjentowi.
    Wyników pomiarów robionych przez pacjentów (cukry czy ciśnienie)
    nie zapisuje i nie zbiera zapisów.

    > Tak, ale podejrzewam, że w tym przypadku zależy od tego ile się na
    > kartkach zmieści.

    Na kartce A4 mieszczę jakieś dwa miesiące wyników cukrów
    i ciśnienia. U lekarza jestem średnio co dwa miesiące więc
    dając mu trzy kartki daje mu wyniki za ostatnie pół roku.
    Ogląda dwa ostatnie miesiące i ewentualnie porównuje
    do poprzednich

    > Tym bardziej potrzebujesz umieścić to w sieci dla lekarza. A
    > statystyczny ludzik to już w ogóle nie podoła przenoszeniu danych.

    Myślisz że szybciej będzie mu podyktować adres serwera z danymi
    a potem poczekać aż się załadują niż podać kilka kartek ?

    > Szkoda, że nie wierzę w ten garaż.

    A to już nie mój problem.

    > Różnica między twoją chmurą a chmurą w internecie jest taka, że twoja
    > droższa jest i bardziej zawodna.

    Myślisz że coś dopłacam za trzymanie płytek w swoim własnym garażu ?

    > Kontaktów nie potrzebujesz ?

    Te które potrzebuje w pracy mam na kompie w pracy, te które potrzebuje
    w domu mam na kompie w domu. Numery telefonów znajomych mam
    wprawdzie też w pracy bo nie widzę sensu zostawiać komórki w domu.

    > Do czego innego można używać smartfona poza rozmowami

    Główną funkcją (poza dzwonieniem) mojego smartfona jest czytanie
    książek.

    > Umiesz się tylko chwalić ?

    Brednie piszesz. A może jesteś tak biedny że wspomnienie o
    przechowywaniu czegokolwiek poza samochodem w garażu traktujesz
    jako chwalenie się ?

    > Czyli gdzie ? Jakby tacy byli, to by się chyba jakoś ujawnili. Zresztą
    > nie o to chodzi, może ja po prostu inaczej jeżdżę.

    Do diagnosty które będzie w stanie sprawdzić spalanie w silniku
    twojego auta.

    > Bez urazy, ale noszenie danych jak można je prostu przesłać głupie jest.

    Gdybym specjalnie musiał z tymi danymi tam latać doszedł bym
    do tego samego wniosku. Ale skoro i tak tam bywam praktycznie
    codziennie to co mi szkodzi przy okazji tam coś małego zanieść
    i zostawić na półce ?

    > Jaki problem ?

    Z tego co napisałeś wynika że to jednak jakiś jest.
    Odpowiesz czy będziesz udawać ze nie było tematu ?

    Pozdrawiam

  • 103. Data: 2013-02-19 23:05:03
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Wyniki badań na które kierował lekarz sobie zapisuje (w mojej
    > przychodni na komputerze) a wydruki z wynikami oddaje pacjentowi.

    Czyli jest jak pisałem, kopiuje i zbiera.

    > Myślisz że szybciej będzie mu podyktować adres serwera z danymi
    > a potem poczekać aż się załadują niż podać kilka kartek ?

    Nie, ale jak mu e-ubranie będzie raportowało to będzie szybciej i łatwiej.

    > Myślisz że coś dopłacam za trzymanie płytek w swoim własnym garażu ?

    Nie, przygotowanie płytek i ich utrzymanie jest droższe niż zapisanie w
    zewnętrznej chmurze.

    > Główną funkcją (poza dzwonieniem) mojego smartfona jest czytanie
    > książek.

    Nie wiem jak można używać do czytania małego smartfonu jak 7-calowy tablet
    jest problemowy. MZ szkoda oczu. W sam raz do oglądania obrazków.

    > Brednie piszesz. A może jesteś tak biedny że wspomnienie o
    > przechowywaniu czegokolwiek poza samochodem w garażu traktujesz
    > jako chwalenie się ?

    Ja nie pisałem o chwaleniu się, więc nie wiem komu i czemu chcesz je wmawić.
    MZ prezes chodzi by pokazać jak się to robi a nie chwalić się.

    > Do diagnosty które będzie w stanie sprawdzić spalanie w silniku
    > twojego auta.

    To mówię, że jakby umieli diagnozować to już by to zrobili.

> [...]
    > do tego samego wniosku. Ale skoro i tak tam bywam praktycznie
    > codziennie to co mi szkodzi przy okazji tam coś małego zanieść

    To zwykłe pieprzenie się.

    > Z tego co napisałeś wynika że to jednak jakiś jest.
    > Odpowiesz czy będziesz udawać ze nie było tematu ?

    Nie wiem, Ty piszesz o jakimś problemie a nie ja.

  • 104. Data: 2013-02-20 01:08:19
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-02-19 23:05, Użytkownik John Kołalsky napisał:

    > Czyli jest jak pisałem, kopiuje i zbiera.

    Nie bardzo, bo pisałeś o zbieraniu w przypadku notowanych
    przez pacjenta własnych pomiarów poziomu cukru.
    Tego nie zbiera i nie notuje.

    > Nie, ale jak mu e-ubranie będzie raportowało to będzie szybciej i łatwiej.

    Nie będzie łatwiej, będzie albo drożej bo trzeba jakoś te
    komputery lekarskie przygotować do współpracy z tymi wynalazkami
    lub będzie wolniej bo będziesz dyktował lekarzowi adres
    serwera z tymi danymi.
    A jak będzie kilku producentów i kilka systemów gromadzenia
    danych to i tak trzeba będzie przyjść z wydrukiem na papierze.
    :-)

    > Nie, przygotowanie płytek i ich utrzymanie jest droższe niż zapisanie w
    > zewnętrznej chmurze.

    Ciekawy jestem jak to policzyłeś ?
    Za płytkę płacę raz, nagrywam i co jakiś czas sprawdzam czy
    jeszcze daje się odczytać. Za miejsce na serwerze trzeba płacić
    abonament.

    > Nie wiem jak można używać do czytania małego smartfonu jak 7-calowy
    > tablet jest problemowy. MZ szkoda oczu. W sam raz do oglądania obrazków.

    Bo jesteś z innego pokolenia i sporo rzeczy nie wiesz lub nie
    rozumiesz. Pierwszego Palma miałem jeszcze w ubiegłym wieku,
    ekran o rozdzielczości 160x160. Drugi to już był full wypas
    rozdzielczość 320x320, biały podświetlany ekran i kółko
    do przełączania stron kciukiem (Sony SJ20) tego kółka brakuje
    mi do dziś. Potem było PDA a teraz smartofon czyli tak naprawdę
    PDA z modułem telefonicznym. :-)

    > Ja nie pisałem o chwaleniu się, więc nie wiem komu i czemu chcesz je
    > wmawić. MZ prezes chodzi by pokazać jak się to robi a nie chwalić się.

    Nie kłam, to zdanie "Umiesz się tylko chwalić ?" to ty napisałeś.

    > To mówię, że jakby umieli diagnozować to już by to zrobili.

    To znajdź takiego który umie.

    > To zwykłe pieprzenie się.

    Pieprzenie się było by jakbym tam musiał latać specjalnie
    w celu zaniesienia jakichś płytek.

    > Nie wiem, Ty piszesz o jakimś problemie a nie ja.

    Bo masz problem i wysyłasz mnie do sklepu policzyć facetów
    i kobiety. :-)

    Dobra, ja proponuje WOT

    Pozdrawiam

  • 105. Data: 2013-02-20 23:42:19
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Nie będzie łatwiej,

    Będzie

    > będzie albo drożej bo trzeba jakoś te
    > komputery lekarskie przygotować do współpracy z tymi wynalazkami

    żeby było łatwiej

    > lub będzie wolniej bo będziesz dyktował lekarzowi adres
    > serwera z tymi danymi.

    Przesadzasz

    > A jak będzie kilku producentów i kilka systemów gromadzenia
    > danych to i tak trzeba będzie przyjść z wydrukiem na papierze.
    > :-)

    Niepotrzebny pesymizm. Myślę, że największy problem będzie z tymi, co nie
    chcą przetwarzania. No i oni generalnie mają rację tyle, że to utrudnia
    życie.

    > Ciekawy jestem jak to policzyłeś ?
    > Za płytkę płacę raz, nagrywam i co jakiś czas sprawdzam czy
    > jeszcze daje się odczytać. Za miejsce na serwerze trzeba płacić
    > abonament.

    Była taka oferta przechowywania w chmurze 1 cent za 1GB

> [...]
    > do przełączania stron kciukiem (Sony SJ20) tego kółka brakuje
    > mi do dziś. Potem było PDA a teraz smartofon czyli tak naprawdę

    Ta wypowiedź niczego nowego dla mnie nie wnosi, czyli nie jestem z innego
    pokolenia lub wszystko rozumiem :-)

    > Nie kłam, to zdanie "Umiesz się tylko chwalić ?" to ty napisałeś.

    Nie, to Ty TWIERDZIŁEŚ, że prezes się chwalił. Ja tylko ZAPYTAŁEM czy chodzi
    o twoje chwalenie się bo z okoliczności nie wynikało by prezes się chwalił.

    > To znajdź takiego który umie.

    Nie ujawniają się

    > Pieprzenie się było by jakbym tam musiał latać specjalnie
    > w celu zaniesienia jakichś płytek.

    Rób co uważasz. Ja nie zamierzam nagrywać żadnych płytek i ich nosić bo po
    to mam sieć. Po to samo telefony ją mają, i te e-ubrania czy nie wiem co tam
    jeszcze