eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingukrywanie daty pierwszego uruchomienia - czego szukać? › Re: [OT; rant] Re: ukrywanie daty pierwszego uruchomienia - czego szukać?
    From: " " <f...@g...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: [OT; rant] Re: ukrywanie daty pierwszego uruchomienia - czego szukać?
    Date: Sat, 25 Feb 2012 05:28:30 +0000 (UTC)

    Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> napisał(a):

    > Niekoniecznie. Taki model ma np. słynny Totalny Commander lub WinRar. Z
    > moich rozmów na ten temat z ludźmi (a nie jest to mała próbka) wynika, że:
    >
    > a) część osób nie wie w ogóle o co chodzi o klika po prostu odruchowo,
    > bez czytania.
    > b) część osób, która już czai bazę, że jest opcja zapłaty, nie kojarzy
    > tego używania z klikaniem, jako nielegalnego używania i uważa, że skoro
    > sobie klika i działa, to po prostu taka alternatywa klikaj albo zapłać
    > za prawo do nieklikania.
    >
    > W przypadku winRARa nieświadomość jest tak ogromna, że nawet urzędy
> [...]

    trzecia opcja (w uzupelnieniu do krakowania i kupowania) jest
    taka ze uzytkownik taki program wywalilby na smiaci i wyszukalby
    darmowe odpowiedniki - sam bym tak zrobil i mz zrobiliby tak
    prawie wszyscy (przy czym mz powstaje nawet pytanie czy tworcy
    nie powinni zwrocic ludziom kasy za marnowanie czasu na
    instalacje i deinstalacje smieci ktore sie blokuja i robia
    sie z tego odpady)

    w pewnym sensie mz produkowanie takich programow z blokowaniem
    jest fair z tym ze mz jest to wlasnie produkowaniem smieci
    wiec jak szyk chce zyskac reputacje producenta smieci to niech
    rak robi
    programy z przeszkadzajkami natomiast sa mz juz bardziej
    tolerowalnie ok, crackowanie ich tez - np mozna jak
    wspomnialem wydac 'pol programu' i powiedziec ze wyda sie
    reszte jak ktos zrobi zrzutke - tego cracker nie obejzie
    inaczej niz samemu piszac reszte programu (sa to
    co prawda rozwazania teoretyczne bo nie wiem jak by to
    dzialalo)
    w sprawie 'wolnego uzywania' mz trzeba odroznic konicznie
    uzytek zabawowy i zarobkowy - kiedys piratami nazywalo
    sie ludzi ktorzy na bazarze *sprzedawali* kasety a nie
    nagrywali piosenki z radia - dopiero teraz debile nazywają
    piratami i zlodziejami tych drugich/normalnych ludzi