  • 21. Data: 2012-04-10 09:44:39
    Temat: Re: [OT]co dla 13 latka?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w w
    >Chyna większą wpadką jest rozumienie mowy, które jest zapowiadane od
    >kiedy pamiętam. I od kiedy pamiętam - działa niepoprawnie.

    >Swego czasu próbowałem nauczyć mojego palmtopa mojego pisma
    >odręcznego. Wyszło na to, ze szybciej ja bym się napisałe tego pisma,
    >jakiego nauczył palmtopa jego projektant - chyba leworęczny, sądzac
    >po
    >kierunku pisania liter.

    A czy to nie mialo tak byc, ze sie nauczysz tego pisma palmowego,
    ktore jest latwe do rozpoznania ?

    Bo z drugiej strony ... my nie mamy dostepu do profesjonalnych
    systemow.
    Mowi ze sie poczty od ~20 lat sortuja listy automatycznie.
    Rozpoznawanie numerow rejestracyjnych tez juz "zeszlo pod strzechy".

    Albo np - czym sie projektowalo plytki drukowane pod plyty głowne ?

    J.

  • 22. Data: 2012-04-10 11:18:31
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

> [...]
    > Mowi ze sie poczty od ~20 lat sortuja listy automatycznie.
    > Rozpoznawanie numerow rejestracyjnych tez juz "zeszlo pod strzechy".

    W ogóle w czasach o których mowa (kiedy to prognozowano, że już za
    kilka lat komputery będa przeładać teksty), nikt jeszcze nie snuł
    wizji dotyczacych praktyk rozpoznawania pisma i mowy. Nawet samo
    umieszczenie "w komputerze" dźwięku lub obrazu wydawało się wtedy
    abstrakcją.

    Gdy pojawiły się pierwsze poważne mikrokomputery, bardziej niż
    rozpoznaniawanie pisma ręcznego, potrzebowanao rozpoznawania druku.
    W latach osiemdziesiatych najlepiej radziła sobie węgierska Recognita,
    ale program kosztował majątek. Dziś OCR dają chyba do każdego skanera
    za darmo i one w ogóle nie stwarzają żadnych problemów.

    Jak dzisiaj może wyglądać rozpoznawanie pisma odręcznego, moża zobaczyć
    tu: http://webdemo.visionobjects.com/equation.html i w innych przykładach
    (dotyczących nie tylko pisma) -- http://webdemo.visionobjects.com

    Wracając do prognozowania -- w roku 1980 wiodłem żywe spory dotyczące
    możliwości gry w szachy przez maszynę. W roku bodaj 1985 po raz pierwszy
    przerżnąłem partię z komputerem. I to jakim -- ZX-81 z pamięcią 16kB.
    Ale nie to dało mi do myślenia, że mój przeciwnik jest małym pudełeczkiem
    leżącym na stole. Chodziło o to, że jego możliwości obliczeniowe nie
    są większe od mainframe'ów, z którymi miałem do czynienia od lat '70.
    Postęp w informatyce, to przede wszystkim algorytmy, a sprzęt jest na
    drugim planie.

    Jarek

    --
    Jest to, nie ulega wątpliwości, maszyna głupia, i to nie taką sobie zwykłą,
    przeciętną głupotą, bynajmniej! Jest to, o ile się orientuję, a jestem, jak

  • 23. Data: 2012-04-10 11:47:47
    Temat: Re: co dla 13 latka?
    Od: K <...@...c>

    W dniu 2012-04-10 04:12, Pszemol pisze:

    > I jak jest zadowolony z tego softu pisanego na odległość?
    > Bo nasza firma ma raczej nieciekawe rezultaty, jak na razie...
    > Co z tego że masz coś tanio jeśli to będzie do kitu?

    Jest zadowolony bo kasiore dostaja po skonczonym zadaniu jak kod jest do
    dupy to nie ma kasiory.

  • 24. Data: 2012-04-10 15:58:38
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    > sam sobie podpowiem że pewnie najlepszy byłby lego mindstorms :)

    No nie zdazylem napisac :)
    Mam, ale dla wiekszego bajeru, trzeba by kupic dwa zestawy, lub przynajmniej
    kilka dodatkowych urzaodzonek (np zyroskop). A tu juz kasa rosnie
    zastraszajaco :(

    Fantom

  • 25. Data: 2012-04-10 20:24:43
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    Jawi pisze:
> [...]
    > Myślałem o Arduino. Są tam zestawy modułów i kurs za okolice 300pln.
    > Jakaś alternatywa lub lepsza oferta niż Arduino jest?

    bez zestawu można tak:
    http://mikrokontrolery.blogspot.com/
    http://hobby.abxyz.bplaced.net/index.php?pid=4&cid=1

    bajcik

  • 26. Data: 2012-04-10 20:29:51
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2012-04-10 04:14, Pszemol pisze:

    > Próbowałeś się już bawić z Siri z iPhone 4S?
    > http://www.youtube.com/watch?v=5mNcnj2l6RE

    On próbował: http://www.youtube.com/watch?v=WA5Zhir8rbc

    :)

    --
    Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...wp.pl
    Green Trafic 140 dCi

  • 27. Data: 2012-04-11 03:43:11
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Grejon" <g...@g...com> wrote in message

    > On próbował: http://www.youtube.com/watch?v=WA5Zhir8rbc
    >
    > :)

    :-))))))

  • 28. Data: 2012-04-11 10:33:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w
    >Chyna większą wpadką jest rozumienie mowy, które jest zapowiadane od
    >kiedy pamiętam. I od kiedy pamiętam - działa niepoprawnie.

    A propos
    3977,_Rzeczpospolita___nagranie_zastapi_protokol_w_s
    adzie.html

    Pierwsza fala wyposażania sądów w tzw. elektroniczny protokół obejmie
    346 sal, po kilka w sądach apelacyjnych i okręgowych. Nagrywanie
    obejmie jednak tylko sprawy cywilne.
    Na razie system uruchomiono w sądach Dolnego Śląska. Ministerstwo
    Sprawiedliwości ma harmonogram dalszego jego wprowadzania.

    Jeszcze w tym tygodniu w przetargu wyłonimy firmę, która wyposaży sądy
    w urządzenia do transkrypcji nagrań z rozpraw oraz przeszkoli
    pracowników sądów do wykonywania tych czynności, a szkolenia mogą
    ruszyć od maja [...]"

    No chyba ze przeceniam - urzadzenie bedzie nagrywalo i pomagalo
    przeszkolonemu pracownikowi transkrybowac recznie :-)

    A swoja droga to w USA niezle sobie radza protokolantki i protokolarze
    z takimi smiesznymi maszynkami do pisania co maja cos 8 klawiszy ..

    J.

  • 29. Data: 2012-04-11 16:27:17
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    Jawi <t...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    > Myślałem o Arduino. Są tam zestawy modułów i kurs za okolice 300pln.
    > Jakaś alternatywa lub lepsza oferta niż Arduino jest?

    Na fortepian, pływalnie, rytmikę, modelarnie i kółka recytatorskiego go
    jeszcze zapisz. I minimum trzy języki. Wampa mu kup albo innego Catsa. 13 lat
    to taki wiek że powinien uczyć się coś innego programować. Na razie niech
    ćwiczy na sucho.