  • 1. Data: 2012-04-07 18:59:04
    Temat: Przewod sygnalowy - spiralka?
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Witam

    Szukam przewodu - spiralki - cos jak miedzy telefonem a sluchawka
    z epoki wegla ;-)

    Najchetniej bez dodatkowej grubej izolacji tak jak w telefonie,
    tylko _cztery_ zyly niewielkiej srednicy - 0.1-0.2mm2 absulutnie
    wystarczy. Musi wytrzymywac przez sensowny czas poruszanie ukladem
    na koncu przewodu.

    Szperam i jedyne co mi sie udalo znalesc to skretki rozmaite
    a spiralek zadnych.

    Potrzebuje ze 100mb na poczatek, moze kilometr.

    Podpowiecie gdzie i czego szukac?

  • 2. Data: 2012-04-07 19:11:05
    Temat: Re: Przewod sygnalowy - spiralka?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jakub Jewuła szuka przewodu - spiralki - cos jak miedzy telefonem
> [...]

    > Szperam i jedyne co mi sie udalo znalesc to skretki rozmaite
    > a spiralek zadnych.
    >
    > Potrzebuje ze 100mb na poczatek, moze kilometr.

    Ja bym szukał w guglu. Frazy "kabel spiralny elektryczny". Wyskoczyło
    sporo tego, więc widać, że jeśli będzie z czyms problem, to z nadmiarem.
    Na przykład tu: http://www.helukabel.pl/node/408 -- ja bym po prostu
    zapytał, czy mi dostarczą dokładnie tego, co potrzeba.

    Jarek

    PS:
    Ja naprzykład mam takie spiralne przedłużacze z końcówkami M8 stosowanymi
    często w automatyce.

  • 3. Data: 2012-04-07 19:30:24
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Kurcze - szukalem z przyzwyczajenia po angielsku ;-)

    Najcienszy powinien byc ok, zapytam po swietach.

    Idealem bylyby takie kabelki dlugosci okolo 15-30cm
    zakonczone niewielkimi gabarytowo wtyczkami.

  • 4. Data: 2012-04-07 19:32:49
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-04-07 18:59, Jakub Jewuła pisze:
> [...]
    > na koncu przewodu.
    > Potrzebuje ze 100mb na poczatek, moze kilometr.
    Ale w jednym kawałku? (i w stanie rozciągniętym czy spoczynku?)
    Jak długością cię zadowoli, to szukaj "przewód mikrofonowy do CB", do
    wyboru i koloru, od 4 do 7-8 żył, silikonowe i bardziej sztywne, od pół
    metra w spoczynku do 4 metrów w rozciągnięciu...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 5. Data: 2012-04-07 19:47:43
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-04-07 19:30, Jakub Jewuła pisze:
    > Kurcze - szukalem z przyzwyczajenia po angielsku ;-)
    >
    > Najcienszy powinien byc ok, zapytam po swietach.
    >
    > Idealem bylyby takie kabelki dlugosci okolo 15-30cm
    > zakonczone niewielkimi gabarytowo wtyczkami.

    http://www.tridex.pl/ramka4.php?menu=towar1&symbol=3
    871
    http://www.tridex.pl/ramka4.php?menu=towar1&symbol=3
    865
    http://www.cbelektron.pl/kabel-mikrofonowy-6pin-cte-
    p-4097.html
    http://www.cbelektron.pl/przewod-mikrofonowy-28m-6pi
    n-cb-p-8589.html
    http://www.cbelektron.pl/przewod-mikrofonowy-cb-5pin
    -ekranowany-10m-p-7532.html

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 6. Data: 2012-04-07 19:49:52
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jakub Jewuła napisał:

    > Kurcze - szukalem z przyzwyczajenia po angielsku ;-)
    >
    > Najcienszy powinien byc ok, zapytam po swietach.
    >
    > Idealem bylyby takie kabelki dlugosci okolo 15-30cm
    > zakonczone niewielkimi gabarytowo wtyczkami.

    Te moje są własnie takie. Złącze M8 też powinno się nadać,
    jest w wersji 4-stykowej. Da się kupić gotowe, choć cena
    może być spora.

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2012-04-07 20:50:42
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2012-04-07 18:59, Jakub Jewuła pisze:
    > Witam
    >
    > Szukam przewodu - spiralki - cos jak miedzy telefonem a sluchawka
    > z epoki wegla ;-)

    te kable często nazywane są kabel kręcony :)
    Google też pokazuje sporo wyników

  • 8. Data: 2012-04-07 21:21:53
    Od: Padre <P...@n...net>

    W dniu 2012-04-07 18:59, Jakub Jewuła pisze:
    > Witam
    >
    > Szukam przewodu - spiralki - cos jak miedzy telefonem a sluchawka
    > z epoki wegla ;-)

    Dawnymi czasy przy pomocy pręta i piekarnika takie przewody robiło się
    samemu:)

  • 9. Data: 2012-04-08 11:24:50
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Najbardziej to kusi przewod telefoniczny:
    http://allegro.pl/7m-przewod-kabel-telefoniczny-krec
    ony-bialy-czarny-i2240293707.html

    Ilosc zyl odpowiednia, dostepne za grosze wtyczki i gniazda.

    Tylko raz ze widac ze to kabel telefoniczny wiec lekki obciach,
    a dwa troche z gruby / sztywny / duza srednica / za bardzo "zwarty" -
    potrzebuje kabelek, ktory bedzie luzno dyndal nie stawiajac zadnego
    zauwazalnego oporu...

  • 10. Data: 2012-04-08 19:06:24
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Tylko raz ze widac ze to kabel telefoniczny wiec lekki obciach,

    Jest telefoniczny bo ma zaciśnięte wtyki RJ11, czyżbyś potrzebował kabel
    bardziej "prestiżowy"?