    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: [OT]co dla 13 latka?
    Date: Tue, 10 Apr 2012 09:18:31 +0000 (UTC)

    Pan J.F napisał:

    > A czy to nie mialo tak byc, ze sie nauczysz tego pisma palmowego,
    > ktore jest latwe do rozpoznania ?
    >
    > Bo z drugiej strony ... my nie mamy dostepu do profesjonalnych
    > systemow.
    > Mowi ze sie poczty od ~20 lat sortuja listy automatycznie.
    > Rozpoznawanie numerow rejestracyjnych tez juz "zeszlo pod strzechy".

    W ogóle w czasach o których mowa (kiedy to prognozowano, że już za
    kilka lat komputery będa przeładać teksty), nikt jeszcze nie snuł
    wizji dotyczacych praktyk rozpoznawania pisma i mowy. Nawet samo
    umieszczenie "w komputerze" dźwięku lub obrazu wydawało się wtedy
    abstrakcją.

    Gdy pojawiły się pierwsze poważne mikrokomputery, bardziej niż
    rozpoznaniawanie pisma ręcznego, potrzebowanao rozpoznawania druku.
    W latach osiemdziesiatych najlepiej radziła sobie węgierska Recognita,
    ale program kosztował majątek. Dziś OCR dają chyba do każdego skanera
    za darmo i one w ogóle nie stwarzają żadnych problemów.

    Jak dzisiaj może wyglądać rozpoznawanie pisma odręcznego, moża zobaczyć
    tu: http://webdemo.visionobjects.com/equation.html i w innych przykładach
    (dotyczących nie tylko pisma) -- http://webdemo.visionobjects.com

    Wracając do prognozowania -- w roku 1980 wiodłem żywe spory dotyczące
    możliwości gry w szachy przez maszynę. W roku bodaj 1985 po raz pierwszy
    przerżnąłem partię z komputerem. I to jakim -- ZX-81 z pamięcią 16kB.
    Ale nie to dało mi do myślenia, że mój przeciwnik jest małym pudełeczkiem
    leżącym na stole. Chodziło o to, że jego możliwości obliczeniowe nie
    są większe od mainframe'ów, z którymi miałem do czynienia od lat '70.
    Postęp w informatyce, to przede wszystkim algorytmy, a sprzęt jest na
    drugim planie.

    Jarek

    --
    Jest to, nie ulega wątpliwości, maszyna głupia, i to nie taką sobie zwykłą,
    przeciętną głupotą, bynajmniej! Jest to, o ile się orientuję, a jestem, jak