  • 1. Data: 2012-04-08 01:08:28
    Temat: Pamięć Flash i system plików (nie FAT)
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    Czy ma ktoś doświadczenie i może polecić darmowy, prosty, z dobrymi
    przykładami system plików? Docelowo planuję użyć pamięci na SPI w
    rodzaju AT25Dxxx podłączonej do ARMa (M3), bez systemu operacyjnego. Nie
    mam wymagań co do szybkości działania, jedynie ma być małe szczególnie
    pod względem zużycia pamięci (chętnie do 4kB RAM i do 20kB programu).
    Powinien zawierać funkcję formatującą (pierwsze użycie urządzenia),
    zakładanie i kasowanie plików, katalogów, listowanie katalogów,
    dopisywanie do pliku, długie nazwy plików (do 256 znaków, w tym możliwe
    spacje...). Zapis będzie bardzo sporadyczny więc system typu
    wear-leveling nie jest potrzebny.
    Projekt efsl wydaje się za obszerny.
    FatFs (elm-chan.org) mógłby być, jest bardzo dużo przykładów (choć
    jeszcze nie znalazłem gotowca obsługi pamięci SPI, co rodzi na początku
    możliwości popełnienia błędów), ale może istnieje coś innego, lepszego,
    prostego i niekoniecznie FAT?

    Michał

  • 2. Data: 2012-04-11 12:51:45
    Temat: Re: Pamięć Flash i system plików (nie FAT)
    Od: Nijak <b...@b...pl>

    Michał Lankosz wrote:

    > Czy ma ktoś doświadczenie i może polecić darmowy, prosty, z dobrymi
    > przykładami system plików? Docelowo planuję użyć pamięci na SPI w
    > rodzaju AT25Dxxx podłączonej do ARMa (M3), bez systemu operacyjnego.
    Zasadniczo proponuje uzycie OS-a, dostarcza on standartowy interfejs dostepu
    do plikow. Zobacz np. eCos-a -> http://ecos.sourceware.org/about.html
    i warstwe FILEIO -> http://ecos.sourceware.org/docs-latest/ref/fileio-
    intro.html

> [...]
    > dopisywanie do pliku, długie nazwy plików (do 256 znaków, w tym możliwe
    > spacje...). Zapis będzie bardzo sporadyczny więc system typu
    Czy mniejszy i prostszy moze niekoniecznie ale warto sprawdzic JFFS2 ->
    http://sourceware.org/jffs2/jffs2-html/jffs2-html.ht
    ml
    i oczywiscie paczka dla eCos-a ->
    http://www.ecoscentric.com/ecospro/doc/html/ref/fs-j