  • 1. Data: 2012-04-06 21:32:20
    Temat: [usb] must have
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    czy Panowie obeznani w temacie USB mogą wymienić dokumenty "must have" zwi
    ązane z programowaniem USB?

  • 2. Data: 2012-04-07 18:49:58
    Temat: Re: [usb] must have
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2012-04-06 21:32 identifikator: 20040501 napisał(a):

    > czy Panowie obeznani w temacie USB mogą wymienić dokumenty "must have"
    > zwi ązane z programowaniem USB?

    "programowanie USB" to dosyć szeroki termin.
    Innych dokumentów potrzebujesz aby pogadać z HID z poziomu Windows 7, a
    innych aby zaimplementować tą klasę USB na procesorze AVR ze sprzętowym
    USB. Jeszcze innych aby zrobić USB samemu na FPGA.

    Napisz dokładniej, o co chodzi. Czytanie samej specyfikacji USB jest z
    jednej strony nudne, a z drugiej czasochłonne. Przy czym może nie pomóc
    w twoim przypadku.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 3. Data: 2012-04-07 20:53:06
    Temat: Re: must have
    Od: shg <s...@g...com>

    On Apr 6, 9:32 pm, "identifikator: 20040501"
    <N...@g...pl> wrote:
    > czy Panowie obeznani w temacie USB mogą wymienić dokumenty "must have" zwi
    > ązane z programowaniem USB?

    Niedawno mi w ręce coś takiego wpadło:

    Jan Axelson
    Usb Complete - Everything You Need To Develop Custom Usb Peripherals
    ISBN13 978-1-931448-03-1
    ISBN10 1-931448-03-5
    Wydanie III z 2005 roku, może być trochę mniej aktualne od strony PC,
    nie wiem czy są nowsze.

    Nie miałem jeszcze czasu zapoznać się z całością, ale to co czytałem
    wygląda na całkiem nieźle napisane. Trochę już z USB pracowałem i z
    punktu widzenia średnio wdrożonego projektanta jest to bardzo dobrze
    napisane i objaśnione.

    Z dokumentacji to oczywiście podstawowa dokumentacja z usb.org +
    dokumentacje klas. Czasem trzeba tam zajrzeć i innego wyjścia nie ma,
    ale tego sienie czyta, bo się zwyczajnie nie da.

  • 4. Data: 2012-04-07 20:57:02
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    ale tego sienie czyta, bo się zwyczajnie nie da.

    dobrze powiedziane, też mam takie wrażenie...

  • 5. Data: 2012-04-07 21:37:50
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 04/07/2012 02:53 PM, shg wrote:

> [...]
    > wygląda na całkiem nieźle napisane. Trochę już z USB pracowałem i z
    > punktu widzenia średnio wdrożonego projektanta jest to bardzo dobrze

    Ja byłem trochę rozczarowany. Dobra książka do poczytania i ogólnego
    zapoznania się z USB, ale ponad połowa to bzdety jak obsługiwać usb na
    windows, a mnie interesowała obsługa w urządzeniu. Z tego co pamiętam to
    więcej dowiedziałem się z USB In a Nutshell na Beyondlogic, niż z książki.

    > Z dokumentacji to oczywiście podstawowa dokumentacja z usb.org +
    > dokumentacje klas. Czasem trzeba tam zajrzeć i innego wyjścia nie ma,
    > ale tego sienie czyta, bo się zwyczajnie nie da.

    Od tego nie uciekniesz, ale dopiero jak zaczniesz się wgryzać w detale.
    Na początek lepiej wziąć coś łatwiej strawnego.

    pzdr.
    j.

  • 6. Data: 2012-04-07 23:09:11
    Od: shg <s...@g...com>

    On Apr 7, 9:37 pm, Jacek Radzikowski
    <j...@s...die.die.die.piranet.org> wrote:
> [...]
    > więcej dowiedziałem się z USB In a Nutshell na Beyondlogic, niż z książki.

    To co jest w USB in a Nutshell też jest w tej książce, ale racja, USB
    in a Nutshell jest bardziej przejrzyste jeżeli chodzi o zapoznanie się
    z podstawowymi mechanizmami. Krótko, zwięźle i treściwie. To jest
    zresztą pierwsza pozycja którą na temat USB przeczytałem i wciąż
    często tam zaglądam.
    W książce jest też sporo odpowiedzi na pytania, które zadawałem sobie
    w czasie tworzenia aplikacji (na uC). Nie ma ich w UiaN, a w
    specyfikacji trudno się tego doszukać. I to kwestie raczej
    fundamentalne.
    Dużo o windows dla jednych może być wadą, a dla innych zaletą. Teraz
    raczej mniej przydatne, zwłaszcza że jest libusb dla win, a
    programowanie przez windowsowe API trzeba by raczej zostawić do
    bardziej wydumanych aplikacji.
    Poza tą książką brakuje mi jeszcze czegoś, gdzie właśnie były by
    opisane rzeczy na pograniczu hardware i software.