eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika[Zlecę] wykonanie interface'u Ethernetowego do architektury Z80 › Re: [OT] [Zlecę] wykonanie interface'u Ethernetowego do architektury Z80
    From: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: [OT] [Zlecę] wykonanie interface'u Ethernetowego do architektury Z80
    Date: Sat, 05 May 2012 20:39:38 +0100
    <jnk77t$895$1@mx1.internetia.pl> <jnk8f0$r2r$1@node2.news.atman.pl>
    <jnk9gt$64k$1@news.dialog.net.pl> <jnkd05$vuu$1@node2.news.atman.pl>
    <jnkghf$9m$1@mx1.internetia.pl> <jnkhcv$9v6$1@news.dialog.net.pl>
    <jnldta$e37$1@mx1.internetia.pl> <o...@j...jedi>
    <jnmqll$dqi$2@inews.gazeta.pl> <o...@j...jedi>
    <jnmvba$pbl$1@inews.gazeta.pl> <o...@j...jedi>
    <jnn0o5$ssr$1@inews.gazeta.pl> <o...@j...jedi>
    <jnn2ld$3ti$1@inews.gazeta.pl> <o...@j...jedi>
    <jnomqu$stm$1@inews.gazeta.pl> <o...@j...jedi>
    <jnprj1$oao$1@inews.gazeta.pl> <jns5kg$f21$1@inews.gazeta.pl>
    <jnsacs$rph$1@inews.gazeta.pl> <jnuqev$11e$1@inews.gazeta.pl>
    <jnuugj$ada$1@inews.gazeta.pl> <jo17h0$rvv$1@inews.gazeta.pl>
    <jo2i12$8ms$1@inews.gazeta.pl> <jo37cn$io3$1@inews.gazeta.pl>
    <jo3crt$1k1$1@inews.gazeta.pl> <jo3p45$rtv$1@inews.gazeta.pl>
    <jo3rdh$4bc$1@inews.gazeta.pl>

    On 05/05/2012 19:26, Sebastian Biały wrote:

    > Tym fajniej busi być debugować te same błedy za każdym razem.

    Przeciez napisalem ze _wszystko_ jest pisane od nowa. Zaakceptuj to jako
    fakt, a nie oceniaj. Publiczna grupa nie jest miejscem na wyjasnianie
    dlaczego tak sie dzieje.

    > Nie piszę tu o nietypowości że piszesz na uC. Mowię o tym że piszesz
    > nietypowo jak na uC

    Jak najbardziej. Zastosowanie tez nietypowe, ale oszczedza $4.50

    > Jakiej transformacji? ScopedWhatever masz za 30 sekund w kodzie. Już.
    > Działa. 0 zonków.

    Zagwarantujesz? Znaczy przyjmiesz fakture (i ja zaplacisz) za jeden
    dzien pracy jesli pracownik, ktory dobrze zna C, przyszedl do naszej
    firmy tydzien temu i _nie_wiem_ jakie ma pojecie o C++, jesli on straci
    dzien bo mu to nie zadziala w 30 sekund? Ja byl bym ostrozny ze
    stwierdzeniem typu '30 sekund i nie bedzie problemu'. W 30 sekund nawet
    tego nie skompilujesz, nie mowiac juz o znalezieniu odpowiednich plikow
    zrodlowych.

    > Pięknie ujmujesz poziom kwalifikacji przeciętnego klepacza firmware :)

    Pieknie? A moze realnie?

    > Gorzej, jeśli wstawi gdzieś printf to może i 3 flaszy zabraknąć. I co,
    > porzucamy C i piszemy w asm? Fakt, dla wielu żadna różnica.

    Rozmawiamy o kims kto zna C, niekoniecznie C++. To Ty twierdzisz ze nie
    bedzie problemu przy przesiadce...

    > Ani razu w tej dyskusji nie padło słowo "matlab" o ile dobrze widzę.
    > Więc argumentujesz używając ukrytej wiedzy. To nie fair.

    O Bascomie tez nie fair - niepotrzebnie go ekshumowales.

    > Słusznie. Dzieki takiem podejściu zawsze zaczynasz od int main() { } i
    > odkrywasz kwadratowe koła za każdym razem.

    Jesli za kazdym razem kod idzie do innego klienta, to troche nielegalnie
    byloby uzyc stary kod od innego klienta - nie mam kasy na wloczenie sie
    po sadach. Jest udokumentowane ze calosc powstaje od nowa i nie ma problemu.
    I prosze nie odpowiedz ze to znowu jest ukryta wiedza - po prostu (tak
    jak i z Matlabem) _zalozyles_ sobie cos, co sie nie sprawdzilo.

    > Ekonomia, ja rozumiem. Ja tak
    > nie potrafie. Może z tego wynika brak porozumienia.

    Ano moze.

    > Oczywiście, jesli nie narobiłeś straszliwej kupy w C to skompiluje się
    > jako C++.

    Miala byc identyczna. Bezwarunkowo.

    > Nie, z dokładnością do kupy w kodzie. Zazwyczaj wychodzi na zdrowie jej
    > poprawienie.

    j.w., mialo byc bezwarunkowo.

    > Masz jednokierunkowe podejście do ekonomi. Faktycznie, jesli robisz małe
    > projekty to moje rady nie mają żadnego zastosowania. Jeśli jednak robisz
    > większe to nagle potrzeba refaktoringu, ponownego użycia, abstrakcji
    > staje sie bezpośrednio przekładalna na pieniądze. Zawodowo co prawda mam
    > do czynienia ze znacznie więszymi apliakcjami od strony kodu, ale zasady
    > są podobne - tracisz czas (i pieniądze) używając prymitywnych narzędzi,
    > choć pozornie wydaje się że tworzą produkt szybciej. Bez realiów cięzko
    > dyskutować czy Tobie taki model biznesu pasuje. Jak widze nie.

    Wyciagasz dosc duzo wnioskow bez posiadania wystarczajacej ilosci danych
    - to jest odwazne.

    > To jednak
    > oznacza coś bardzo niefajnego: nie masz realnego przykładu na którym
    > możesz wykazać mizernośc C++.

    Alez ja wcale nie mam zamiaru tego zrobic. C++ lubie i uzywam. Po prostu
    Ty chcesz przekonac p.m.e. ze C jest be, a C++ jest cacy. A to co ja
    mowie to jest to, ze narzedzie dobiera sie w zaleznosci od problemu
    ktory trzeba rozwiazac.
    Jesli chodzi o poprzednie watki dotyczace Ady: odpowiedz na pytanie, czy
    dla dobrego programisty ma znaczenie w jakim jezyku cos napisze?

    > Bo masz tylko argument ekonomiczny i to
    > popraty raczej mizerną argumentacją. A taki argument jest zawsze
    > subiektywny, więc nie ma sensu ciągnąć dyskusji.

    Argument ekonomiczny jest podstawowy: ksztaltuje rzeczywistosc.

    > Mi potrzeba abstrakcji, destrutorów, traits wyszła na AVR. Dzieki temu
    > ostatnio firmware (specyficzny, RT) napisałem w 0.5 dnia wykorzystując
    > 90% kodu optymalnie (tzn w C nie dało by się lepiej, musiałbym dlubac w
    > ASM) i 10% dopisując.

    No i dla mnie taki kod o kant pupy rozbic. Ani test harness nie ma, ani
    kodu legalnie nie uzyje. Jest szybciej, zgoda, ale jest tez (dla mnie)
    bezuzytecznie.

    Poza tym jesli chodzi o 'optymalnie' to bym uwazal: u nas w firmie jest
    wiedza jak ukladac pojedyncze instrukcje w C zeby uzyskac pozadany efekt
    od optymalizatora. Kod w C sie wykona tak samo, tylko w innym czasie.
    Jest to tez powod dlaczego uzywamy 2.5 letniej wersji kompilatora a nie
    najnowszej - bo optimizer znamy juz na wylot z wszystkimi jego fanaberiami.

    > Mógłbym to samo mieć w C z pomocą kilku
    > pokracznych makr, ale szacuje że bym się nie wydłubał przez tydzień z
    > ifdefów. I szacunek popieram próbą którą zarzuciłem po 3 dniach.
    >
    > Byc może mi pomaga doświadczenie z duzych systemów, bo zawodowo pisuję w
    > C++ spore rzeczy.

    To jeszcze jezyki non-managed sa na PCta uzywane? (tak wiem, pewnie
    'duzy system' to cos wieksze od PCta ;-) )
    Pytam serio, bo juz jakis czas nie widzialem wiekszej _nowej_ aplikacji
    nie napisanej w czyms managed.

    > Myslę że to zawsze jednak ok poznać inny punkt
    > widzenia, nawet w ostrej dyskusji (którą to raz na jakiś czas próbuje
    > wzniecić). Ktoś mi tu zarzucił mesjanizm, może i racja.

    Musisz zaakceptowac ze rzeczywistosc nie jest idealna. Zycie stanie sie
    latwiejsze ;-)

    --
    Jerry1111