  • 11. Data: 2009-08-30 09:42:04
    Temat: Re: [OT] UPS - problem z przelaczeniem?
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Radosław Sokół" napisał:

    > A możesz napisać, czym Ci przeszkadzają "żarówki"-świetlówki?

    Świetlówki - w niczym. Podobnie jak żarówki. Natomiast przeszkadza mi
    felicytologia stosowana przez UE, która uzurpuje sobie prawo do decydowania
    np. o tym, jaka krzywizna ogórka uszczęśliwi mój przewód pokarmowy.
    Dodatkowo wycofywaniu na siłę tanich i popularnych żarówek towarzyszy chór
    kłamliwych pdeudoekologicznych i pseudoekonomicznych argumentów o rzekomej
    "ekologiczności" i "oszczędności". Co do pierwszego argumentu - gdy zapytać
    takiego ekooszołoma o problem utylizacji elektroniki i rtęci, nagle okazuje
    się, że zostawił żelazko na gazie i bardzo mu się spieszy do domu. Pomimo,
    że na temat utylizacji odpadów elektrowni jądrowych (których budowę tak
    skutecznie sabotował) miał pełną gębę ekoargumentów. Drugi argument jest
    wręcz żałosny - te 25-50 euro *rocznie* rzekomych oszczędności na rachunkach
    za prąd dla gospodarstwa domowego zostanie zeżartych przez wzrost cen
    detalicznych "energooszczędnych" świetlówek, których producenci sobie na nas
    odbiją modernizacje linii technologicznych. Bo nie będzie alternatywy, póki
    co przy trupiobiałym świetle LED nie da się czytać.
    Zresztą, ja nawet rozumiem konieczność odchodzenia od poczciwych żarówek,
    które w postaci światła zwracają ledwie 5% pobieranej energii, ale na litość
    boską - nie "na chama", "bo Unia każe". Takie uszczęśliwianie na siłę
    przypomina dosypywanie altruizyny do wody pitnej, a czym takie bezkrytyczne
    małpowanie unijnych dyrektyw się kończy, widać było na przykładzie zielonych
    strzałek.
    Ech, wziąłbym ekopałę i zajechał w ten ekołeb...

    JoteR

  • 12. Data: 2009-08-30 10:53:23
    Od: Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl>

    JoteR pisze:

> [...]
    > strzałek.
    > Ech, wziąłbym ekopałę i zajechał w ten ekołeb...

    Okuliści zaczną więcej kasy zarabiać :-(
    Wiecej ślepców będzie.

    --
    animka

  • 13. Data: 2009-08-30 16:54:11
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Irokez pisze:
    > Może, że koszt zakupu jest większy bo produkcji droższy, zużywający

    Litości, o ile? To nie czasy, gdy taka "żarówka" kosztowała
    100 zł! Teraz można kupić sztukę już chyba za kilkanaście zł.

    > więcej energii, generujący wiecej szkodliwych śmieci (plastiki, rtęć).

    A jest gdzieś porównanie szkodliwości *produkcji* żarówki
    i "żarówki"? Bo w sumie *nigdzie* nie widziałem wiarygod-
    nego porównania. Wszyscy się tą rtęcią podniecają, a nikt
    nie sprawdza, czego się używa podczas produkcji klasycz-
    nych żarówek.

    > Żarówka tania, prosta w wytworzeniu a po wyrzuceniu rozkładająca się
    > blaszka metalowa i szkiełko z piasku kwarcowego.

    I 60% zużywanej energii idzie w ciepło. Super. A z okien
    przy lepszej pogodzie mogę dostrzec słupy dymu z elektro-
    ciepłowni i elektrowni zasilanych węglem, bo przecież nie
    można w naszym kraju zamknąć kopalni i używać "czystszych"
    paliw...

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 14. Data: 2009-08-30 17:24:26
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    Użytkownik "JoteR" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > felicytologia stosowana przez UE, która uzurpuje sobie prawo do
    > decydowania np. o tym, jaka krzywizna ogórka uszczęśliwi mój przewód

    W pelni sie z kolega zgadzam... niestety jest to kolejny glupi wymysl
    unii...
    Jesli chce sie wprowadzac ekooszczednosci, to sie je promuje, a nie
    wymusza...

    Mnie chyba zostanie jezdzic do Rosji po takie zarowki (100 i 150W), albo
    kupowac gdzies na lewo, bo do pewnych rzeczy potrzebuje dokladnie
    klasycznych zarowek (ktore zarowno oswietlaja jak i ogrzewaja pomieszczenie)

    A jak jeszcze 40watowe zlikwiduja, to moja ulubiona lampke woskowa bede
    sobie mogl grzac w kuchence, zeby zachowywala sie jak nalezy...

    Pozdrawiam
    Michal

  • 15. Data: 2009-09-07 22:18:34
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    A co za różnica, czy w zimie podgrzewasz kuchnię płytą elektryczną (bo gazowych
    zakazali jak jeden jedyny wiezowiec w Gdańsku
    stracił piwnice przez wariata) czy zarówką czy może piecykiem?
    JaC

    -----

  • 16. Data: 2009-09-13 17:43:57
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    ąćęłńóśźż pisze:
    > A co za różnica, czy w zimie podgrzewasz kuchnię płytą elektryczną (bo gazowych
    zakazali jak jeden jedyny wiezowiec w Gdańsku
    > stracił piwnice przez wariata) czy zarówką czy może piecykiem?

    1) Cytuj poprawnie.

    2) A w lecie?

    3) Podgrzewa się ogrzewaniem, a nie kuchenką. A mieszkania
    nie składają się tylko z kuchni.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 17. Data: 2009-09-13 20:06:19
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    Użytkownik "JoteR" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
    > "Radosław Sokół" napisał:
    >
    > Ech, wziąłbym ekopałę i zajechał w ten ekołeb...

    Tak jeszcze offtopicowo...
    Czy ktos sie zastanawial, czemu Unia Europejska nie zakazala sprzedazy
    papierosow (pomimo ich oczywistej szkodliwosci), a zakazala sprzedazy
    zarowek ze wzgledow srodowiskowych?
    Nie bardzo dostrzegam tutaj logike...
    No chyba, ze dojrzymy w tym zywotny interes naszej wladzy... Mysle, ze gdyby
    objac akcyza wszystkie zarowki starego typu, to pewnie dzisiaj Unia
    Europejska, ani zaden kraj nie powiedzialby, ze sa nieekologiczne... Bo
    podatek podatkiem, ale akcyza jest na czysto dla panstwa..
    Podobnie jak z autami z napedem elektrycznym - wymyslono je juz w 1900 roku,
    ale na drogach jezdza ich sladowe ilosci... Czemu? I jak to jest, ze zadna
    organizacja rzadowa nie wspiera czystszej technologii elektrycznej?
    Heh... tak przy okazji, jak ktos ma ochote na male OT, to zapraszam do
    lektury :)
    http://artelis.pl/artykuly/13019/komercjalizm

    Pozdrawiam
    Michal

  • 18. Data: 2009-09-14 21:33:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 13 Sep 2009, Michal AKA Miki wrote:

    > Czy ktos sie zastanawial, czemu Unia Europejska nie zakazala sprzedazy
    > papierosow (pomimo ich oczywistej szkodliwosci), a zakazala sprzedazy
    > zarowek ze wzgledow srodowiskowych?
    > Nie bardzo dostrzegam tutaj logike...

    Logika jest nielogiczna - o bezsensie używania czegoś innego niż
    "żarówka za złotówkę" na strychu i w piwnicy był flejm na .pregierz

> [...]
    > ale na drogach jezdza ich sladowe ilosci... Czemu? I jak to jest, ze zadna
    > organizacja rzadowa nie wspiera czystszej technologii elektrycznej?

    Akurat ten argument jest do kitu.
    Przynajmniej dopóty mowa o kraju który nie ma kilkudziesięciu
    elektrowni atomowych - ani Francją ani Niemcami nie jesteśmy.
    Skąd bierzesz ten "czysty" prąd?
    Nie pytam skąd *mógłbyś* go brać, bo się dowiem, ze z sił pływowych ;)
    Pytam skąd go *dziś* bierzesz.

    > http://artelis.pl/artykuly/13019/komercjalizm

    A to swoją drogą :)

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2009-10-10 12:43:45
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Michal AKA Miki pisze:
    > Czy ktos sie zastanawial, czemu Unia Europejska nie zakazala sprzedazy
    > papierosow (pomimo ich oczywistej szkodliwosci), a zakazala sprzedazy
    > zarowek ze wzgledow srodowiskowych?

    Odpowiedź jest bardzo prosta. Papierosy mają wysoką szkodli-
    wość indywidualną, a umiarkowaną globalną. Z kolei urządzenia
    o wysokim poborze energii mają umiarkowaną szkodliwość indy-
    widualną, a wysoką -- globalną. Unii - co naturalne - nie
    interesuje jednostka, a jedynie wpływ jej istnienia na ogół.
    Czy ktoś chce umrzeć na raka lub płacić wysokie rachunki za
    energię -- jego sprawa. Zwiększenie produkcji energii w
    elektrowniach węglowych jest poważniejszym problemem.

    Poza tym papierosy są używką. Wiesz chyba, co spowodowała
    prohibicja w USA?

    No i nie można pomijać lobby tytoniowego, na pewno silniej-
    szego, niż lobby producentów żarówek żarowych.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 20. Data: 2009-10-11 13:07:41
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    JoteR pisze:
> [...]
    > decydowania np. o tym, jaka krzywizna ogórka uszczęśliwi mój przewód
    > pokarmowy. Dodatkowo wycofywaniu na siłę tanich i popularnych żarówek

    O ile mi wiadomo z kształtowania ogórków i bananów się
    w końcu wycofano...

> [...]
    > utylizacji elektroniki i rtęci, nagle okazuje się, że zostawił żelazko
    > na gazie i bardzo mu się spieszy do domu. Pomimo, że na temat utylizacji

    Ale masz jakieś porównanie, czy bardziej szkodliwe jest utylizo-
    wanie tych miligramów rtęci, czy tony pyłów i CO2 emitowane
    przez elektrownie węglowe przy zwiększonym zapotrzebowaniu mocy?

    Owszem, żarówko-świetlówki wprowadzają nowe problemy. Głównie
    z kompensacją mocy biernej w systemie, o czym mało kto wspomina.
    Ale w trakcie dyskusji nigdy nie można zapominać o kominach
    Bełchatowa czy Łazisk.

    > 25-50 euro *rocznie* rzekomych oszczędności na rachunkach za prąd dla
    > gospodarstwa domowego zostanie zeżartych przez wzrost cen detalicznych
    > "energooszczędnych" świetlówek, których producenci sobie na nas odbiją

    Zaraz, zaraz. Mieszasz JEDNORAZOWY koszt inwestycji, zresztą
    w o ile mi wiadomo *trwalsze* urządzenia, z rocznymi oszczęd-
    nościami.

    Ja wolę raz zapłacić 10 000 zł, a potem co roku zyskiwać
    2 000 zł, niż dla tych 10 000 zł oszczędności co roku
    płacić 2 000 zł za nic. A może więcej, bo ceny energii
    elektrycznej na pewno wzrosną. Już dzisiaj myśli się mocno
    o zmianach taryfikacji i wprowadzaniu płynnych cen (żeby
    np. wieczorem prąd był droższy, niż w ciągu dnia).

> [...]
    > ale na litość boską - nie "na chama", "bo Unia każe". Takie
    > uszczęśliwianie na siłę przypomina dosypywanie altruizyny do wody

    Ale zdajesz sobie sprawę, że ludzie nie chcą działać dla
    dobra ogółu, jeżeli nie przekłada się to na dobro jednostki?
    Sami z siebie nie będą skłonni wymieniać żarówek, do których
    co niektórzy przyzwyczaili się przez kilkadziesiąt lat, na
    droższe żarówko-świetlówki nawet, jeżeli te będą trwalsze
    i ekonomiczniejsze.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |