    From: "JoteR" <j...@p...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: [OT] UPS - problem z przelaczeniem?
    Date: Sun, 30 Aug 2009 11:42:04 +0200

    "Radosław Sokół" napisał:

    > A możesz napisać, czym Ci przeszkadzają "żarówki"-świetlówki?

    Świetlówki - w niczym. Podobnie jak żarówki. Natomiast przeszkadza mi
    felicytologia stosowana przez UE, która uzurpuje sobie prawo do decydowania
    np. o tym, jaka krzywizna ogórka uszczęśliwi mój przewód pokarmowy.
    Dodatkowo wycofywaniu na siłę tanich i popularnych żarówek towarzyszy chór
    kłamliwych pdeudoekologicznych i pseudoekonomicznych argumentów o rzekomej
    "ekologiczności" i "oszczędności". Co do pierwszego argumentu - gdy zapytać
    takiego ekooszołoma o problem utylizacji elektroniki i rtęci, nagle okazuje
    się, że zostawił żelazko na gazie i bardzo mu się spieszy do domu. Pomimo,
    że na temat utylizacji odpadów elektrowni jądrowych (których budowę tak
    skutecznie sabotował) miał pełną gębę ekoargumentów. Drugi argument jest
    wręcz żałosny - te 25-50 euro *rocznie* rzekomych oszczędności na rachunkach
    za prąd dla gospodarstwa domowego zostanie zeżartych przez wzrost cen
    detalicznych "energooszczędnych" świetlówek, których producenci sobie na nas
    odbiją modernizacje linii technologicznych. Bo nie będzie alternatywy, póki
    co przy trupiobiałym świetle LED nie da się czytać.
    Zresztą, ja nawet rozumiem konieczność odchodzenia od poczciwych żarówek,
    które w postaci światła zwracają ledwie 5% pobieranej energii, ale na litość
    boską - nie "na chama", "bo Unia każe". Takie uszczęśliwianie na siłę
    przypomina dosypywanie altruizyny do wody pitnej, a czym takie bezkrytyczne
    małpowanie unijnych dyrektyw się kończy, widać było na przykładzie zielonych
    strzałek.
    Ech, wziąłbym ekopałę i zajechał w ten ekołeb...

    JoteR