  • 21. Data: 2010-10-04 07:37:07
    Temat: Re: [OT] System kontroli wersji.
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2010-10-04, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Używam na codzień.

    > Wyjmujesz jeden aspekt pracy z jakiegoś systemu kontroli wersji i
    > wymachujesz nim pokazując: patrzcie, tu jest do dupy więc cała reszta
    > jest do dupy !

    Nie. Ty wyjąłeś jakiś pierwszy z brzegu system kontroli wersji,
    zakładając niewprost że jest sensowny. Ja wskazuję że jest głupi (VCS,
    znaczy się), nic więcej i nic mniej.

    > Jakoś problemy z praca SVN nie powodują masowych migracji na coś innego,
    > szczegolnie jak to jest maly projekcik.

    Jak to jest mały projekcik to wystarcza samo "zapisz moje zmiany w takim
    stanie w jakim są".

    [mowa o Perlu]
    ><Ziew>. Niby jak? Jakie są warunki gorszości ktore Cie przekonają?
    > Nieczytelność kodu źrodłowego jest wystarczająca?

    Czyjego? Kretynów nieumiejących pisać programów? Żadna wada, to samo
    jest w dowolnym innym języku.

    > Obserwacje własne wyniku ich pracy

    ORLY? Których części wyniku ich pracy?

    > i opinie ludzi pracujacych zawodowo w
    > Perlu - wnioski nasuwają się niejako automatycznie.

    Dziwne. Znam ludzi mających cokolwiek krytyczne nastawienie do używanego
    języka, ale nigdy nie słyszałem od nich zarzutu nadużywania alkoholu
    przez komitet.

    > I są identyczne jak
    > w PHP, tylko żed w PHP przy okazji byli jeszce dodatkowo po ciężkiej
    > imprezie w akademiku.

    Od PHP proszę się tu odpierwiastkować. W tej części mówimy o Perlu.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 22. Data: 2010-10-04 07:39:19
    Temat: Re: System kontroli wersji.
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2010-10-04, Andrzej W. <awa_wp.a_to_wytnij> wrote:

    > Działać a instalować to dwie różne rzeczy.

    Ach. Mój moduł korekcji błędów zadziałał.

    Zasadniczo to nie, git nie wymaga shella do założenia repozytorium.
    Wystarczy możliwość uploadowania plików i skonfigurowany WebDAV.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 23. Data: 2010-10-04 16:55:14
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-10-04 09:37, Stachu 'Dozzie' K. wrote:
    > Nie. Ty wyjąłeś jakiś pierwszy z brzegu system kontroli wersji,

    Nie pierwszy z brzegu tylko pierwszy z góry. Pod kątem popularności,
    wsparcia, wygody, integracji z IDE itp bzdurki. No tak, ale czegoś tam
    nie merguje w 0.01% napotkanych przypadków za pierwszym razem. Fatal ...

    > Ja wskazuję że jest głupi (VCS,
    > znaczy się), nic więcej i nic mniej.

    To dziwne, bo SVN w ogólności jast całkiem wygodny. Zaryzykuje że o rząd
    wielkości od gita którego chyba promujesz. Tylko że git to jest inna
    filozofia która jest zbędna kiedy ma się centralny serwer.

    > Jak to jest mały projekcik to wystarcza samo "zapisz moje zmiany w takim
    > stanie w jakim są".

    Najzabawniejsze jest to ze SVN w dużych projektach (ale skoncentrowanych
    developerach) sprawdza sie na tyle że developerzy nie snią po nocach o
    migracji do innych wynalazków. Może po prostu jest wystarczający. Z
    resztą sam pracowałem na paru projektach w SVN i zapewniam, że nie byly
    to aplikacje hello world. I wiesz, daje radę. Tak po prostu. Branche
    dzialają, mergowanie działa. Nie przypuszczam żeby inicjator wątku
    chciał coś specjalnie więcej.

    Git jest fajny, tylko kompletnie zbędny dla pytacza.

    > ale nigdy nie słyszałem od nich zarzutu nadużywania alkoholu
    > przez komitet.

    Dobra, eot.

  • 24. Data: 2010-10-04 17:13:33
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2010-10-04, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > To dziwne, bo SVN w ogólności jast całkiem wygodny. Zaryzykuje że o rząd
    > wielkości od gita którego chyba promujesz. Tylko że git to jest inna
    > filozofia która jest zbędna kiedy ma się centralny serwer.

    System kontroli wersji w ogólności też jest zbędny. Tylko disconnected
    operations jakoś się dość często przydają, podobnie jak łatwość obsługi
    wielu branchy, wystawianie repozytorium po gołym HTTP, naprawialność
    repozytorium młotkiem i parę innych rzeczy, których brakuje
    w Subversion.

    > Najzabawniejsze jest to ze SVN w dużych projektach (ale skoncentrowanych
    > developerach) sprawdza sie na tyle że developerzy nie snią po nocach o
    > migracji do innych wynalazków. Może po prostu jest wystarczający.

    I dlatego linuksowy kernel jest na gicie. Dlatego X.Org jest na gicie,
    mimo że był na SVN, zdaje się. Dlatego Mozilla i OpenOffice.org używają
    Mercuriala. Bo SVN jest, hmm... wystarczający?

    > resztą sam pracowałem na paru projektach w SVN i zapewniam, że nie byly
    > to aplikacje hello world. I wiesz, daje radę. Tak po prostu. Branche
    > dzialają, mergowanie działa.

    Kulawo bo kulawo, ale działa. Tylko że właśnie kulawo.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 25. Data: 2010-10-04 17:41:56
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-10-04 19:13, Stachu 'Dozzie' K. wrote:
> [...]
    > wielu branchy, wystawianie repozytorium po gołym HTTP, naprawialność
    > repozytorium młotkiem i parę innych rzeczy, których brakuje

    Gdyby autor wątku nie szukał centralnego serwera to miałbys wiele racji.
    Gdyby trzeba było robić branche w środku lasu też. Gdyby repozytorium
    trzymał na dyskietkach też. W ogóle *miałbyś* rację gdyby nie inne potrzeby.

    > I dlatego linuksowy kernel jest na gicie. Dlatego X.Org jest na gicie

    *skoncentrowanych* developerach. Czytaj proszę dokładnie. Po co komu
    rozproszony system kontroli wersji przy dwóch osobach, centralnym
    serwerze i dostepie do netu 24/h?

    > mimo że był na SVN, zdaje się. Dlatego Mozilla i OpenOffice.org używają
    > Mercuriala. Bo SVN jest, hmm... wystarczający?

    Do *skoncentrowanych* małych projektów jest bardzo wygodny.

    > Kulawo bo kulawo, ale działa. Tylko że właśnie kulawo.

    Rozumiem, wiesz lepiej jak mi działalo. Ok, rozumiem.

    Teraz już EOT definitywnie, ale rozumiem że będziesz mial jakieśtam
    ostatnie słowo o wyższości gita nad resztą świata pod kazdym względem,
    więc z chęcią wysłucham ziewając.

  • 26. Data: 2010-10-04 17:57:28
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2010-10-04 07:16, s...@g...pl pisze:
    > On Sun, 03 Oct 2010 13:37:11 +0200
    > "Andrzej W."<a...@w...pl> wrote:
    >
    > quick google:
    > http://sourceforge.net/projects/asvcs/
    > http://www.top-cat.com/intraversion.php
    >
    > ... w sumie to nic o nich nie wiem :)

    Znalazłem je, ale oba projekty nie żyją już 2-3 lata.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 27. Data: 2010-10-04 20:41:41
    Od: Lech Lorens <l...@s...is.not.wel.com>

    On 2010-10-04, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:
    [...]
> [...]
    >
    > *skoncentrowanych* developerach. Czytaj proszę dokładnie. Po co komu
    > rozproszony system kontroli wersji przy dwóch osobach, centralnym

    Ja bym wybrał Gita nawet przy 2 developerach. I decyzję o tym opieram na
    doświadczeniu w sytuacji, w której Ty przekonujesz, że SVN sprawdziłby
    się lepiej - ostatnie 3 lata pracy w firmie ok. 10 developerów,
    z serwerem SVN w sieci lokalnej:
    - Git jest znacznie szybszy niż SVN (nawet działający po sieci lokalnej)
    - wycheckoutowanie kilku GB projektu naprawdę odbywa się szybciej,
    jeśli odbywa się bez dostępu do sieci (w szczególności jeśli tą siecią
    jest internet),
    - Git ma "staging area" - to taka funkcjonalność, która sprawia, że
    nowy commit tworzą tylko te zmiany, które wskażesz. Możesz zmienić
    zawartość całego pliku, ale zdecydować się na zacommitowanie zmiany
    tylko np. w 3 pierwszych linijkach pliku,
    - Git działa w trybie offline! Wydawałoby się, że jeśli w ciągu roku
    spędza się 2 dni poza biurem, to nie ma potrzeby używania
    rozproszonego VCS. Ale ja się w czasie tych dwóch dni w roku znalazłem
    w sytuacji, w której bez kopii projektu w repozytorium Gita bym sobie
    nie poradził,
    - w dalszym ciągu uczę się zarządzania gałęziami tak, żeby potem nie
    pogubić się w gąszczu ;-), ale nie chciałbym nie mieć sprawnej obsługi
    gałęzi,
    - Git ma polecenie bisect, które znakomicie ułatwia znajdowanie
    commitów, które wprowadziły regresję.

    Jedyne, co moim zdaniem przemawia na korzyść SVN, to jego popularność.
    Być może dla drobnego projektu nie opłaca się uczyć obsługi nowego
    narzędzia, ale na dłuższą metę zdecydowanie polecam.

    Jeszcze zaznaczę, że na stanowisku, na którym piszę kod, używam Linuksa.
    Nie wiem, jak wygląda obsługa Gita pod Windows, choć wydaje mi się, że
    z powodzeniem używałem go kiedyś pod Cygwinem.

    --
    Pozdrawiam,
    Lech Lorens - lp.pw@snerol_hcel

  • 28. Data: 2010-10-04 21:31:45
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Miało być EOT :/

    On 2010-10-04 22:41, Lech Lorens wrote:
> [...]
    > - wycheckoutowanie kilku GB projektu naprawdę odbywa się szybciej,
    > jeśli odbywa się bez dostępu do sieci (w szczególności jeśli tą siecią

    a) autor wątku ma raczej mały projekt (zgaduje)

    b) moze zainteresuj się funkcja "switch" zamiast w kółko checkoutowac

    c) Jak masz kilka GB projektu to jesteś w dupie tak czy inaczej

> [...]
    > zawartość całego pliku, ale zdecydować się na zacommitowanie zmiany
    > tylko np. w 3 pierwszych linijkach pliku,

    - Marek, masz tam tą poprawkę na buga 18876 ?
    -No, mam, weź sobie te pliki, to pierwsze 25 linijek od 548 i jeszcze
    w 13445 zmień sobie warunek na większy. A, i jeszcze w pliku x.cpp jest
    do zmiany #define, w 15 lini
    - Ok, dzięki.

    A zakładając że to powyzsze nie ma sensu to jaki sens ma commitowanie
    pół pliku na brancha na tyle często żeby miało to istotne znaczenie? Ja
    zazwyczaj wykonuje tą poprawkę *przed* commitem aby miec pewnośc że się
    kompiluje, wiec tutaj mechanizm średnio się przydaje.

> [...]
    > rozproszonego VCS. Ale ja się w czasie tych dwóch dni w roku znalazłem
    > w sytuacji, w której bez kopii projektu w repozytorium Gita bym sobie

    To jest jakis argument. Pytanie czy krytyczny na autora. Bo dla mnie ma
    wartośc bliską 0.

    > - w dalszym ciągu uczę się zarządzania gałęziami tak, żeby potem nie
    > pogubić się w gąszczu ;-), ale nie chciałbym nie mieć sprawnej obsługi
    > gałęzi,

    Co jest *niesprawnego* poza duperelami w obsłudze gałęzi SVN? Bo używam
    i nie placzę ani włosow nie wyrywam. Może po prostu wiem jak używać.

    > - Git ma polecenie bisect, które znakomicie ułatwia znajdowanie
    > commitów, które wprowadziły regresję.

    Obawiam się że zrobienie bisect za pomoca paru linijek bashu + svn nie
    stanowi żadnego kłopotu. git nie wprowadza tutaj funkcjonalnie
    kompletnie nic.

    Zaznaczam że nie uwazam SVN za najlepszy system wersjonowania. Nie
    potrafie jednak przejśc bez slowa wobec malo sensownych argumentów typu:

    - potrzebuje centralnego serwera na mały projekt dla dwoch osób
    - to weź gita, możesz mieć zdecentralizowany, dla tysiąca osób, z
    gównianymi narzedziami gui i bisect oraz uzywają tego w kernelu !!!11
    - aha, ale ...

    Teraz już EOT definitywnie-definitywnie. Pozdrawiam gitowców.

  • 29. Data: 2010-10-05 07:27:47
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2010-10-04, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > a) autor wątku ma raczej mały projekt (zgaduje)

    Co nie znaczy że nie byłoby widać szybkości gita.

    > c) Jak masz kilka GB projektu to jesteś w dupie tak czy inaczej

    Chyba że używasz czegoś, co efektywnie sobie z taką ilością danych
    radzi. Na przykład gita.

    > A zakładając że to powyzsze nie ma sensu to jaki sens ma commitowanie
    > pół pliku na brancha na tyle często żeby miało to istotne znaczenie?

    Bo pierwsze pół dotyczy innej poprawki niż drugie?

    > Co jest *niesprawnego* poza duperelami w obsłudze gałęzi SVN? Bo używam
    > i nie placzę ani włosow nie wyrywam. Może po prostu wiem jak używać.

    Albo nie robisz nic bardziej zaawansowanego, co by mogło zepsuć obsługę
    gałęzi. Tak też się zdarza. Mnie się merge'owanie psuło po dowolnych
    przenosinach pliku czy katalogu. To jest uciążliwe.

    > Obawiam się że zrobienie bisect za pomoca paru linijek bashu + svn nie
    > stanowi żadnego kłopotu. git nie wprowadza tutaj funkcjonalnie
    > kompletnie nic.

    Obawiam się że najpierw te linijki trzeba napisać. Podobnie jak na
    przykład narzędzie eksportujące katalog repozytorium do tarballa.
    Ot, takie podejście pascalowe: "to nie problem sobie napisać samemu".
    I nieważne że gdzieś indziej ktoś to już ma w standardzie.

> [...]
    > - to weź gita, możesz mieć zdecentralizowany, dla tysiąca osób, z
    > gównianymi narzedziami gui i bisect oraz uzywają tego w kernelu !!!11

    Sam się kopnąłeś w dupę mówiąc że programiści w dużych projektach nie
    śnią po nocach o przesiadce z Subversion. Otóż owszem, śnią.
    I nie wyciągałem argumentu o tysiącach osób. Narzędzi GUI też nie
    dotykałem, choćby dlatego, że nie mogę zrozumieć czym się różni
    wyklikanie numeru rewizji do checkoutu od wpisania tego w wierszu
    poleceń, poza takim szczegółem że drugie jest wygodniejsze, bo można
    choćby skrypt do bisekcji napisać.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 30. Data: 2010-10-05 17:58:39
    Od: Bodek <i...@g...com>

    On 4 Paź, 23:31, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > a) autor wątku ma raczej mały projekt (zgaduje)
    Jakbyś zamiast podniecania się SVN-em poużywał trochę gita, to byś
    wiedział, że operacje typu log, commit, zmiana brancha są w nim
    _natychmiastowe_. SVN z jego oczekiwaniem w nieskończoność na
    zakończenie byle pierdółki (nawet po LAN-ie) jest po prostu śmieszny.

    > b) moze zainteresuj się funkcja "switch" zamiast w kółko checkoutowac
    Przecież w SVN-ie to leci po sieci. Czyli tak czy siak się czeka.

> [...]
    >   -No, mam, weź sobie te pliki, to pierwsze 25 linijek od 548 i jeszcze
    > w 13445 zmień sobie warunek na większy. A, i jeszcze w pliku x.cpp jest
    O, dowcip. Mało śmieszny co prawda.

    > A zakładając że to powyzsze nie ma sensu to jaki sens ma commitowanie
    > pół pliku na brancha na tyle często żeby miało to istotne znaczenie?
    Taki ma sens, że nie raz, nie dwa, a nawet nie sto razy się zdarzało,
    że w jednym pliku nagle znalazły się zmiany dotyczące kilku różnych
    rzeczy na raz. I trzeba to było jakoś zacommitować. Na SVN-ie albo
    zrobisz burdel commitując wszystko na raz (bardzo częsty i przykry
    widok), albo się będziesz dłubał przez pół dnia próbując zrobić
    dobrze. A jak się pomylisz, to kaplica, bo poszło na serwer i się już
    odkręcić tego nie da w żaden sposób.

    > To jest jakis argument. Pytanie czy krytyczny na autora. Bo dla mnie ma
    > wartośc bliską 0.
    Patrz wyżej. Nie wyobrażam sobie (już), żeby zmiany szły na serwer od
    razu podczas commita. Zdarza mi się czasem popełniać dosyć oczywiste
    błędy i bardzo sobie cenię możliwość skorygowania lokalnej historii
    repozytorium, tak żeby o moich pomyłkach nikt się nigdy nie
    dowiedział. Co więcej, początkowe implementacje nowych rzeczy mają do
    siebie to, że są robione trochę na czuja. Często po jakimś czasie
    (godzina, pół dnia, dwa dni), w miarę zgłębiania problemu wiedza na
    jego temat poszerza się o tyle, że tą początkową implementację chciało
    by się zmienić. Git daje mi taką możliwość, SVN nie.

    > Co jest *niesprawnego* poza duperelami w obsłudze gałęzi SVN?
    Wszystko. Sam pomysł na realizację jest poroniony.

    > Bo używam
    > i nie placzę ani włosow nie wyrywam.
    Ludzie wymieniający się kodem na dyskietkach pewnie też nie narzekają.

    > Może po prostu wiem jak używać.
    To ile w repozytoriach które używasz robiłeś _prywatnych_ gałęzi kodu
    z _eksperymentalnymi_ rzeczami które nie wiesz czy zadziałają i w
    zasadzie wstyd jest je komuś pokazywać? W SVN-ie taka gałąź będzie
    widoczna do końca świata. W gicie dopiero wtedy, gdy ją opublikuję w
    ten czy inny sposób.

    > Obawiam się że zrobienie bisect za pomoca paru linijek bashu + svn nie
    > stanowi żadnego kłopotu.
    Chciałbym zobaczyć w jaki sposób te kilka linijek w bashu radzi sobie
    z SVN-owymi merge'ami pozbawionymi historii.

    > git nie wprowadza tutaj funkcjonalnie
    > kompletnie nic.
    Poza szybkością, gotowością rozwiązania, automatyzacją i możliwością
    poprawienia błędu u źródła, a nie w późniejszym commicie. Ale poza tym
    to zupełnie nic.