    From: Bodek <i...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: System kontroli wersji.
    Date: Tue, 5 Oct 2010 10:58:39 -0700 (PDT)

    On 4 Paź, 23:31, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > a) autor wątku ma raczej mały projekt (zgaduje)
    Jakbyś zamiast podniecania się SVN-em poużywał trochę gita, to byś
    wiedział, że operacje typu log, commit, zmiana brancha są w nim
    _natychmiastowe_. SVN z jego oczekiwaniem w nieskończoność na
    zakończenie byle pierdółki (nawet po LAN-ie) jest po prostu śmieszny.

    > b) moze zainteresuj się funkcja "switch" zamiast w kółko checkoutowac
    Przecież w SVN-ie to leci po sieci. Czyli tak czy siak się czeka.

    > - Marek, masz tam tą poprawkę na buga 18876 ?
    >   -No, mam, weź sobie te pliki, to pierwsze 25 linijek od 548 i jeszcze
    > w 13445 zmień sobie warunek na większy. A, i jeszcze w pliku x.cpp jest
    > do zmiany #define, w 15 lini
    > - Ok, dzięki.
    O, dowcip. Mało śmieszny co prawda.

    > A zakładając że to powyzsze nie ma sensu to jaki sens ma commitowanie
    > pół pliku na brancha na tyle często żeby miało to istotne znaczenie?
    Taki ma sens, że nie raz, nie dwa, a nawet nie sto razy się zdarzało,
    że w jednym pliku nagle znalazły się zmiany dotyczące kilku różnych
    rzeczy na raz. I trzeba to było jakoś zacommitować. Na SVN-ie albo
    zrobisz burdel commitując wszystko na raz (bardzo częsty i przykry
    widok), albo się będziesz dłubał przez pół dnia próbując zrobić
    dobrze. A jak się pomylisz, to kaplica, bo poszło na serwer i się już
    odkręcić tego nie da w żaden sposób.

    > To jest jakis argument. Pytanie czy krytyczny na autora. Bo dla mnie ma
    > wartośc bliską 0.
    Patrz wyżej. Nie wyobrażam sobie (już), żeby zmiany szły na serwer od
    razu podczas commita. Zdarza mi się czasem popełniać dosyć oczywiste
    błędy i bardzo sobie cenię możliwość skorygowania lokalnej historii
    repozytorium, tak żeby o moich pomyłkach nikt się nigdy nie
    dowiedział. Co więcej, początkowe implementacje nowych rzeczy mają do
    siebie to, że są robione trochę na czuja. Często po jakimś czasie
    (godzina, pół dnia, dwa dni), w miarę zgłębiania problemu wiedza na
    jego temat poszerza się o tyle, że tą początkową implementację chciało
    by się zmienić. Git daje mi taką możliwość, SVN nie.

    > Co jest *niesprawnego* poza duperelami w obsłudze gałęzi SVN?
    Wszystko. Sam pomysł na realizację jest poroniony.

    > Bo używam
    > i nie placzę ani włosow nie wyrywam.
    Ludzie wymieniający się kodem na dyskietkach pewnie też nie narzekają.

    > Może po prostu wiem jak używać.
    To ile w repozytoriach które używasz robiłeś _prywatnych_ gałęzi kodu
    z _eksperymentalnymi_ rzeczami które nie wiesz czy zadziałają i w
    zasadzie wstyd jest je komuś pokazywać? W SVN-ie taka gałąź będzie
    widoczna do końca świata. W gicie dopiero wtedy, gdy ją opublikuję w
    ten czy inny sposób.

    > Obawiam się że zrobienie bisect za pomoca paru linijek bashu + svn nie
    > stanowi żadnego kłopotu.
    Chciałbym zobaczyć w jaki sposób te kilka linijek w bashu radzi sobie
    z SVN-owymi merge'ami pozbawionymi historii.

    > git nie wprowadza tutaj funkcjonalnie
    > kompletnie nic.
    Poza szybkością, gotowością rozwiązania, automatyzacją i możliwością
    poprawienia błędu u źródła, a nie w późniejszym commicie. Ale poza tym
    to zupełnie nic.