    From: Lech Lorens <l...@s...is.not.wel.com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: [OT] System kontroli wersji.
    Date: Mon, 4 Oct 2010 20:41:41 +0000 (UTC)

    On 2010-10-04, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:
    [...]
    > Gdyby autor wątku nie szukał centralnego serwera to miałbys wiele racji.
    > Gdyby trzeba było robić branche w środku lasu też. Gdyby repozytorium
    > trzymał na dyskietkach też. W ogóle *miałbyś* rację gdyby nie inne potrzeby.

    [...]
    > *skoncentrowanych* developerach. Czytaj proszę dokładnie. Po co komu
    > rozproszony system kontroli wersji przy dwóch osobach, centralnym
    > serwerze i dostepie do netu 24/h?

    Ja bym wybrał Gita nawet przy 2 developerach. I decyzję o tym opieram na
    doświadczeniu w sytuacji, w której Ty przekonujesz, że SVN sprawdziłby
    się lepiej - ostatnie 3 lata pracy w firmie ok. 10 developerów,
    z serwerem SVN w sieci lokalnej:
    - Git jest znacznie szybszy niż SVN (nawet działający po sieci lokalnej)
    - wycheckoutowanie kilku GB projektu naprawdę odbywa się szybciej,
    jeśli odbywa się bez dostępu do sieci (w szczególności jeśli tą siecią
    jest internet),
    - Git ma "staging area" - to taka funkcjonalność, która sprawia, że
    nowy commit tworzą tylko te zmiany, które wskażesz. Możesz zmienić
    zawartość całego pliku, ale zdecydować się na zacommitowanie zmiany
    tylko np. w 3 pierwszych linijkach pliku,
    - Git działa w trybie offline! Wydawałoby się, że jeśli w ciągu roku
    spędza się 2 dni poza biurem, to nie ma potrzeby używania
    rozproszonego VCS. Ale ja się w czasie tych dwóch dni w roku znalazłem
    w sytuacji, w której bez kopii projektu w repozytorium Gita bym sobie
    nie poradził,
    - w dalszym ciągu uczę się zarządzania gałęziami tak, żeby potem nie
    pogubić się w gąszczu ;-), ale nie chciałbym nie mieć sprawnej obsługi
    gałęzi,
    - Git ma polecenie bisect, które znakomicie ułatwia znajdowanie
    commitów, które wprowadziły regresję.

    Jedyne, co moim zdaniem przemawia na korzyść SVN, to jego popularność.
    Być może dla drobnego projektu nie opłaca się uczyć obsługi nowego
    narzędzia, ale na dłuższą metę zdecydowanie polecam.

    Jeszcze zaznaczę, że na stanowisku, na którym piszę kod, używam Linuksa.
    Nie wiem, jak wygląda obsługa Gita pod Windows, choć wydaje mi się, że
    z powodzeniem używałem go kiedyś pod Cygwinem.

    --
    Pozdrawiam,
    Lech Lorens - lp.pw@snerol_hcel