  • Data: 2015-11-22 15:25:59
    Temat: Re: [OT] Stopka contra czarne dziury.
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2015-11-22 15:17, szemrany wrote:
    > Jednakowoż gdzieś ta konkatencja i tak się odbywa, a że w swoim kodzie jej
    > nie widzisz to tylko kwestia separacji warstwy.

    Twoje "tylko" jest istotnym skladnikiem inżynierii oprogramowania. Brak
    abstrakcji powoduje wiele problemów, na przykład utrudnia lub wręcz
    uniemożliwia testy. Przy pisaniu hello worldów albo nastepnej strony www
    to nie ma faktycznie znaczenia.

    > Co do ORMów... po pierwsze czasem są mniej wydajne

    Mogę to samo powiedzieć o gołym SQLu ponieważ ORM ma znacznie więcej
    możliwosci algorytmicznych na poziomie dostępu do danych niż SQL i może
    *optymalizować* zapytania w locie lub cacheować lokalnie. Jest zupełnie
    inna sprawą że przeciętny klient ORMa jest niespecjalnie inteligentny i
    zazwyczaj nie potrafi wykorzystać jego cech (np ładowanie w drzewo 40k
    rekordów zamiast tylko widocznych itd).

    >, po drugie zbyt sztywne.

    Nie ma nic bardziej sztywnego niż ręcznie wydziargany kod SQLa
    zahadrkodowany w dowolnym języku wyższego poziomu.