  • Data: 2015-11-22 16:37:16
    Temat: Re: [OT] Stopka contra czarne dziury.
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2015-11-22 16:19, AK wrote:
    > A ja uzyje wprost Pythona w ktorym

    Nie, pokazaleś dośc żałosny kawałek kodu w PHP który coś (co?) miał
    udowodnić. Udowodnił że w każdym języku można wymysleć kwadratowe koło,
    równie kanciaste.

    > Zeby nie bylo zem len, to z wlasnorecznie skonstruowanym
    > (parsing, runtime) jezykiem zapytan (OQLo podobnym).

    Własnoręczne języki mają wadę że nikt ich nie zna poza jednym misiem.

    > Wszystko bez zadnych zupelnie niepotrzebnych warstw ORMowatych.

    Te warstwy mają swoje zastosowania. Mozna oczywisćie mieć oprogramowanie
    bez nich i nie jest to problem. W duzym systemie bez ORMa i abstrakcji
    może się okazać że wylądujesz (o ironio!) we własnym vendor lock-in.

    > Wiesz ze ORM jest zwyklym wytrychem?

    ORM jest narzędziem. Wytrychem jest sklejanie SQLa (mySQLa) za pomocą
    stringów które praktykuje się w wiekszości książek do PHP i kursów
    online. Przypuszczalnie też firm robiących na tym szybką kasę.

    > dosc nekombytabilnych swiatow (model tablicowo-realcyjny
    > vide model drzewiasto- obiektowyt) to jest
    > mistrzostwo swiata. Nie! To jest wciaz wytrych
    > (mimo ze niekiedy bardzo dobry).

    W PHPie widać nie tyle nagięcie co przegięcie.

    > W swiecie CAD-wskim basy obiektowe czy hierachiczne
    > istnieja od zawsze, mimo ze malo kto "z zewnatrz" sobie
    > zdaje z tego sprawe (npo wewntrzny format *,dwg AutoCADa),
    > SolidEdge, MicroStation.

    Specjalistyczne bazy danych stosowane sa od zawsze. Sam jedną stosuje. I
    co z tego?

    > PS1: Specjalnie nie zauwazyles ze _wymogiem_ zleceniodawcy
    > bylo "zadnych frameworkow!" czy ci sie oko zwichrowalo ?

    Nie dyskutuje z takimi zleceniadowcami. Nie są w stanie uzasadniać tych
    decyzji przez co na końcu lądujesz z kwadratowym kołem jak w przypadku
    tego PHP. Jeśli pokazujesz światu kawalek kodu który powstał w wyniku
    glupich założeń wstępnych to trudno nad tym dyskutować i uogólniać wnioski.

    > PS2: Wiesz ile w 2002 roku bylo dojrzalych ORMow w ogole,
    > a do PHP w szczegole?.

    Nie. Ale skoro było zero to znaczy że język nie nadawał się do
    zastosowania bo wymagał rękodziela. Ale większośc softu jest napisana w
    językach nie nadających się do zastosowania, więc to nie jest żaden
    problem na tle reszty świata.

    > PS: A jak oceniasz "znawco wielu jezykow" i "nowoczesny lemingu"
    > moj "sredniowieczny" wrecz PiSowski :) Algolowski styl pisania ?

    Nijak. Jesli pytasz o ta wklejkę to niczym wyjątkowym się nie wyróżnia.

    > Prawda ze syf i sredniowiecze ?

    Nie. Zwykły, trywialny kod.

    > A co sadzisz o Clipperze (zwlaszac 87) ?

    Gówno straszne. Pisalem w tym zbyt dawno temu żeby pamiętać. Nie
    zamierzam nawet tego dotknąc kijem z racji faktu że nie lubie baz danych.