  • Data: 2015-11-22 17:44:32
    Temat: Re: [OT] Stopka contra czarne dziury.
    Od: "AK" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> napisał:

    > Nie, pokazaleś dośc żałosny kawałek kodu w PHP który coś (co?) miał udowodnić.
    Udowodnił że w
    > każdym języku można wymysleć kwadratowe koło, równie kanciaste.

    Moze pokaz wpierw swoje samodzielne dokonania.?
    Nawet tak proste (przeciez pisalem o tym, ze to drogiazg:) jak te moje? No ? :)
    Tak mi sie wydaje ze ciagle tylko szpanujesz "swiatlem odbitym"
    (cudzy kod) i idiotyczna krytyka "wszystkiego" co nie ma w sobie ++).

    A co sadzisz o mym parsingu jezykow prograowania (szczegolnie
    ten do C#) ? Zauwazyles ze gramatyka nie jest scisle LALR (ani LL)
    i nie ma problemow z "ambiguities" ?
    Gramatyka moze byc nawet cus wiecej niz klasyczny GLR
    (Tomita at all). Bo jest lexer-less. Co i tym sadzisz ?
    Jestes znawca wielu jezykow preogramnowania
    wiec powinienes to umiec ocenic.

    PS: Wiesz ze _jedyny_ jezyyk ktorego nie udalo mi sie
    w pelni i w pelni poprawnie sparsowac jest twoj ukochany C++ ?
    W dodatki Ci podpowiem, ze to nieswiadczy zle o mnie ale _wlasnie_
    o tym jezyku.

    > Własnoręczne języki mają wadę że nikt ich nie zna poza jednym misiem.

    Uj boroku :) O "defBank"u Asseco borok slyszal ?
    Tak _tez_ jest "wlasnoreczny jezyk" o "ktorym nikt nie slyszal"
    No i ? Syf prawda ? :)

    Taki MentorGraphics tez posiada kilka wylacznie swoich
    wewnetrznych/"wlasnorecznych" jezykow o ktorych "nikt nie slyszal".

    No i co ? Syf?. Czy je napisali kosmici czy zwykli ludzie?
    Czy one sa w czyms lepsze bo "hamerykanskie" ?
    Czy ORMy pizsa ludzie czy "sami swieci" ?

    Chlopcze, ja nie mam _najmniejszych_ kompleksow (no jest jeden powazny:
    znajomosc angielskiego:) ani przed Amerykanami ani Niemcami czy inna nacja
    i nie uwazam. ze to co sam/my stworzymy z zasady musi byc od ich gorsze :)
    Ty tego nie zrozumiesz (bos mentalny niewolnik swego feudala:),
    ale ja nie uwazam, ze "moje jest gorsze" bo polskie.
    _Nigdy_ tego nie zrozumiesz.

    > Te warstwy mają swoje zastosowania. Mozna oczywisćie mieć oprogramowanie bez nich i
    nie jest to
    > problem. W duzym systemie bez ORMa i abstrakcji może się okazać że wylądujesz (o
    ironio!) we
    > własnym vendor lock-in.

    Co ty myslisz ze ODB nie maja warts cacheowania/balancingu/optymalizacji/
    hierarchizacji zapytan czy systemu(ow) transakcji ?
    Ty naprawde jestes niedoukiem czy tylko fanatylkiem/oszolomem :)

    > ORM jest narzędziem. Wytrychem jest sklejanie SQLa (mySQLa) za pomocą stringów
    które praktykuje
    > się w wiekszości książek do PHP i kursów online. Przypuszczalnie też firm robiących
    na tym szybką
    > kasę.

    Jesli w 2002 na palcach jednej reki mozna byl;o znalesc
    providera ktory dostarczal _cokolwiek innego_ poza czystym nieskazonym
    PHP, a oprogramowani z zasady mialo "chodzic" na dowolnym prymitywnym
    site/serwerze to sobie mogles "narzekac na PHP". Ja sie zwyczajnie
    wzialem do roboty i zrobilem to i to w podejsciu dosc scisle MVC
    (tez jeszcze malo w tych czasach popularnych).
    Ty bys to dziergal w C++ zaczynajac od protokolu http.,
    a najpewniej raw socketow :)

    > W PHPie widać nie tyle nagięcie co przegięcie.

    Ja nie widze zadnego przegiecia.
    Wykaz go.
    Hint: SQL injection ? O to ci chodzi?

    > Specjalistyczne bazy danych stosowane sa od zawsze. Sam jedną stosuje. I co z tego?

    "Specjalistyczne"? Co to znaczy "specjalistyczne".
    Takie pieprzenie nowomową
    Twoje "specjalisyczne" to z reguly sa zwykłe.
    obiektowe lub przynajmniej hierarchiczne bazy danych.
    Bez zadnych ORMow bo by Ci CAD rysowal rysunek
    dzien a serwerownia by splonela.
    Byle wiekszy rysunek w CAD to _miliony_ linii
    i chcesz to trzymac i obslugimac poprzez jakis ORM?
    Smieczny jestes :).
    Hint: np.ObjectStore

    > Nie dyskutuje z takimi zleceniadowcami. Nie są w stanie uzasadniać tych decyzji
    przez co na końcu
    > lądujesz z kwadratowym kołem jak w przypadku tego PHP. Jeśli pokazujesz światu
    kawalek kodu który
    > powstał w wyniku glupich założeń wstępnych to trudno nad tym dyskutować i uogólniać
    wnioski.

    > Nie. Ale skoro było zero to znaczy że język nie nadawał się do zastosowania bo
    wymagał rękodziela.

    Hehe. A kiedy powstal Hibernate znawca wie ?
    Hint: Nawet Jawowy Spring to 2002 rok
    Pomoge znawcy:
    "Hibernate was started in 2001 by Gavin King with colleagues from Cirrus Technologies
    as an alternative to using EJB2-style entity beans.
    Its original goal was to offer better persistence capabilities than offered by EJB2
    by simplifying the complexities and supplementing missing features.
    In early 2003, the Hibernate development team began Hibernate2 releases,
    which offered many significant improvements over the first release."

    > Nijak. Jesli pytasz o ta wklejkę to niczym wyjątkowym się nie wyróżnia.

    To prawda (bo tak miala byc:), ale uwazam ze jest porzadnie napisana nawet ta wklejka
    :)
    Alez o Fortran tez pytam (ta grafika), o te wklejki z Pythonem (parsowanie) itp,
    naet ten malutki Tcl.
    Przeciez jestes znawca wieli jezykow programowania - wiec powienienes umiec docenic?

    No cus podobnego ?
    A ja w Clipperze napisalem edytor graficzny :).

    AK