    From: "AK" <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: [OT] Stopka contra czarne dziury.
    Date: Sun, 22 Nov 2015 13:17:39 +0100
    <1wylal6qqqgnu$.1ada5dbt3x47r.dlg@40tude.net>
    <n2mf1i$mal$1@node1.news.atman.pl>
    <56507253$0$22834$65785112@news.neostrada.pl>
    <n2pt65$4a1$1@node1.news.atman.pl> <n2ptgu$9g0$1@node2.news.atman.pl>
    <n2pv7f$6gv$1@node1.news.atman.pl> <n2qaob$i6o$1@node1.news.atman.pl>
    <n2qpbr$19e$1@node1.news.atman.pl> <n2qsle$4nv$1@node1.news.atman.pl>
    <n2qtrh$6g0$1@node1.news.atman.pl> <n2qvgo$86v$1@node1.news.atman.pl>
    <n2r4e0$d57$1@node1.news.atman.pl> <n2rua4$8ud$1@node2.news.atman.pl>

    Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> napisał:

    > Nie. Dalej nie rozumiesz jak działa proces rekrutacji w IT i jak widać masz z tym
    problem.

    Taaa 30+ lat praktyki - ladne kilka programistycznej firm - i nie wiem jak sie
    odbywa proces rekrutracji :) Hihi

    > Zgrany zespół bywa ważniejszy niż umiejetności corncobów.

    > To jest *FAKT* wystepujacy w procesie rekrutacji IT

    *FAKT* moze byc sk..stwem, a na s..two nie nalezy sie godzic
    nawet jest jest bezspornym *FAKT*em.

    > Ludzi na takie stanowiska nie wyszukuje się w tlumie ponieważ zgłosi się zbyt wielu
    kombinatorów.
    > Postaw sie w roli szefa zespołu który rekrutuje i zastanów jak odróżnić
    wartościowego człowieka od
    > kogoś kto rzuca ciulami na lewo i prawo?

    A ja wole jednego prawdziwego _fachowca_ (nawet rzucajacego ciulami
    na lewo i prawo - przynajmnie latwo poznac ze czegos chce =>"gryzie trawe":)
    niz zgraje cichutkich i grzecznych "mietkich" lizusow (i donosicieli, a to baaardzo
    czeste wsrod pokolenia POliberalnego - _sam_ tego
    doswiadczylem nie raz wiec wiem o czym mowie:) miernych zawodowo,
    udajacych ze pracuja :). "Korporacyjnie" oczywiscie baardzo pooprawnych :).
    Kim ty jestes synek, zeby oceniac innych (np. "debilow PHPowcow",
    "kombinatorzy" itp) itp. Twoje "wykwity" ?
    To sa _zwykli ludzie poszukujacy pracy_!

    Jesli jest ich tak duzo to znaczy, ze z praca w Polsce _jest naprawde zle_!

    "Pochyl" sie nad nimi, doradz, pomoz/ukierunkuj, nawet naucz,
    jesli znajomi/koledzy.
    Tak postepuje (a przynajmniej powinien) polski mezczyzna,
    a nie wylacznie jak zarozumialy bufioniasty "przydupas" jakiegos
    (zwykle niepolskiego) pracodawcy.
    Jestes zwyklym zuczkiem pracujacym dla jakigos "feudala",
    a udajesz jakbys to ty "rozdawal karty".
    W dodatku w Twoja "fachowosc" po tych naszych dyskusjach
    calkiem juz zwatpilem (mimo ze miales od innych grupowiczow
    _naprawde_ niezle rekomendacje i spory kredyt zaufania)
    W dodatku godzisz sie na nieskazony nepotyzm/lapowkarstwo
    na zasadzie: "bo taka rzeczywistosc". Piiknie :)

    > Nie. Zmartwie Cie, nie.

    Martwisz mnie juz od dawna ;)

    > Duże firmy stać na stworzenie własnych biur HH. Duże firmy stać na podkradanie
    pracowników i robią
    > to. Duże firmy zadają sobie trud szpiegowania konkurencji i wyciągania co lepszych.

    Ja ja synek... (ja godaja slunzoki) ;)

    > Zderzenie z rzeczywistoscią bywa bolesne.

    > Nie. Kapitalizm czy coś z tej okolicy. Konkurencja rynkowa czy coś.

    Nie. Kapitalizm to jest np w amerykanskiej/angielskiej/koreanskiej/kanadyjskiej
    firmie w ktorej rekrutacja jest przeprowadzana normalnie, a o placy dowiaduje
    sie albo juz w ofercie , albo zaraz po procesie rekrytacji/testech rozmowach itp
    Ta placa jest juz wczesniej wiliczona i jest "w gornej strefie oplacalnosci",
    a nie w dolnej jak w feudalizmie.
    To pracodawca podaje ta stawke, a nie: "no to ile pan by chcial zarabiac
    i dlaczego tak duzo i dlaczego z ZUSem, a nie na "smieciowce" ?

    > Nie o tym mowa. Mowa o tym że zastepowanie C++ przez C# łatwo pomylić z zwykłym
    wzrostem C# bo
    > rynek rosnie.

    Przestan juz bzdurzyc o C# (ktorego _w ogole_ nie dotknales) bo zeby wypadaja...

    > To bardzo dobrze że tak wygląda.

    Chyba cie poj...lo !:) Przeciez to nie rynek , ale jego patologia :)

    > Nie gratuluj nam. To się nazywa wolny rynek. Sam wsponiales że o to walczyliście.
    To konsumuj.

    "Rynek" w ktorym dominuje patologia zwana korupcja i nepotyzmem
    jest "rynkiem meksykanskim", a nie zadnym wolnym czy kapitalizmem.
    Nie o taki walczylismy (a skonsumujesz go Ty i twoje dzieci: twoje kredyty +
    +320mld zadluzenia zagranicznego == kilka razy wiecej niz za Gierka,
    a jego - nie tak jak z dlugiem Gierka - nikt juz nie umorzy, vide Grecja:)
    My/ja jestem _w pelni niezalezny_ od dzisiejszej Polski (i zawodowo i zyciowo:)

    > Myślę że nie pasujesz do rzeczywistości.

    Przestac z tymi Twoimi domoroslymi "analizami" bo sie mdlo robi :)
    Pasuje/nie pasuje wielkie g.. cie to obchodzi.
    To moj (taki czy owaki) swiadomy wybor.
    To, ze ty sie dopasujesz do "kazdej" rzeczywistoscoi to coraz bardziej wierze :)
    Zreszta zapewne niedlugo zostaniesz poddany prawdziwemu "testowi dopasowania" :)

    > Nie. Nie masz pojęcia co to nepotyzm jak się okazuje.

    Hehe :)!

    > Nie w Polsce tylko. Na całym świecie. Bardzo mi przykro że świat okazał się być
    odmienny od
    > urojeń.

    Mam _zdecydowanie_ odmienne (in +) doswiadczenia z zagranicznymi
    rekruterami i pracodawcami niz polskimi.
    Nie bylo nigdy _ani ciut_ sugestii o lapowkach/protekcji itp.

    > Oto i nadchodzi! Czas gdzie nie trzeba przejmować się czy dany język jest
    prawidlowy do
    > rozwiązania problemu, wystarczy że da się żyć. I na produkcję! Uraaaa!

    Do rozwiazania wiekszosci problemow aplikacji www, obiegu dokumentow,
    workflow itp itd nadaje sie zdecydowane lepiej niz "sztywne" C++.
    W dodatku jest jezykiem _o wiele bezpieczniejszym_ i o _wiele bardziej
    "otwartym"_ w sensie kominikacji/sprzegu do innych jezykow/technologii.

    > I co było powodem nie przeprowadzenia się w miejsce gdzie jest praca?

    Jak to co ? Chcesz zostawic dziecko/dom/rodzine i blakac sie po swiecie?
    No to gratuluje :) Po kilku latach bedziesz obcy dla wlasnej corki/syna
    a i Zona stanie sie z czasem jakas taka inna. Potem zaczniesz sie pocieszac
    /zabijac czas, wpierw piwem a potem.. wodeczka albo i.. A potem to juz pojdzie
    "normalnie" :)
    PS: Zobacz sobie statystyki rozpadu Rodzin emigrantow polskich.
    PS1: Masz Rodzine, dzieci ?

    > Nie. To nie jest komplement.

    A ironiczna "glucha puszcza" to tak ? :)
    Zaiste "liberalny" relatywizm :)

    PS: Wez sie czlowieku skup na duskusji o j.programowania
    - bo juz od dawna probuje skierowac duskusje na ta domene -
    bo twoje swiatle "rady" i "analizy" czlowiekowi ktory ma wiecej
    samej praktyki zadowodej niz ty zyjesz,a (a zyje juz na tym swiecie
    60+ latek) sa zwyczajnie zenujace (zeby nie rzec - szczeniackie).

    AK