  • Data: 2010-08-29 22:19:34
    Temat: Re: OT Re: [piatkowo]gowniarze w aucie
    Od: LEPEK <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-08-29 21:44, MZ pisze:

    > Dawniej, za czasów mojej młodości przyjęte było, że do ludzi odnosi się
    > z szacunkiem. Dzieciaki w szkole nosiły jednakowe niebieskie fartuszki,
    > nie było komórek, ipodów i lansowania się. Walkman to był szczyt
    > techniki,
    [...]

    I uważasz, że internet, iPody i kablówka to źródło wszelkiego zła? Że
    gdyby były jednolite fartuszki, jeden program w TV i godzina milicyjna,
    to byłoby lepiej? Nie, to nie od tego bierze się szacunek do drugiego
    człowieka. To od rodziców zależy, czy dzieciak czuje respekt przed
    nauczycielem, dyrektorem szkoły i ma szacunek dla starszych. To od
    rodziców, a nie amerykańskich sitcomów zależy, czy interesują się oni
    gdzie dzieciak jest wieczorem. 40 lat temu ktoś w twoim stylu
    powiedziałby ci, że wszystkiemu winna telewizja, brak wojny i samochody
    na ulicach. Stary - świat się zmienia, ale postępem nie ma co tłumaczyć
    błędów wychowawczych. Aha - nigdy nie odstawiałeś samochodu na parking
    strzeżony jeszcze bez prawa jazdy? Ja owszem :] I czasem trwało to 30
    min, zamiast trzech, które były na to niezbędne. Fakt - nie było to może
    zbyt mądre, nie nagrywałem tego (bo nie było czym), nie wrzucałem do
    sieci (bo jej nie było), ale wiem, że nie byłem jedyny. Wcześniej ojciec
    pokazał mi, jak się prowadzi (temu z filmiku też - w końcu umie ruszać i
    biegi zmieniać) i dzięki temu nie byłem "dziki" na kursie prawa jazdy,
    czy zaraz po odebraniu papierka. Bo od dzieciaka oswajałem się z
    "zachowaniami komunikacyjnymi" i samochodem, zamiast w miesiąc zostać
    przyuczonym do obsługi auta.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański